Hvad vil vi gerne se/høre på Vintagehifi træf 2026

Besvar
Brugeravatar
KenRas
Lokalitet: Søstrup
Geografisk sted: Nær Holbæk

Indlæg af KenRas »

Lad os komme i gang med ønskelisten til træffet 2026.

Som allerede informeret om i andet indlæg, så afholdes træffet på "Den Lille Skole" i Kongens Lyngby, hvilket qua de mange gode lokaler giver os mulighed for at gøre noget lidt andet end vi plejer. Intet er dog planlagt/fastsat endnu, Så det er nu du har chancen for at byde ind med ønsker og gode forslag.

Vi leger med tanken om at reducere antallet af hoved præsentationer fra 3 til 2 og derved give plads til flere mindre og måske intime, individuelle sessions og workshops. Der har før været efterspurgt netop den mulighed.

Eksempler på tekniske workshops kunne fx. være:
1. Renovering af højttaler enheder
2. Måling af rummel i pladespiller
3. Måling af rør karakteristika med rørtester
4. Sammenligning af rør fabrikater, fx. hvem laver de bedste ECC83
5. Lær at lodde ordentligt
6. Hvad skal jeg have af basalt udstyr for at kunne teste/vedligeholde mit udstyr selv
find selv på flere emner...

Eksempler på mere intime musik/grej sessions kunne fx. være:
1. Sammenligning af pickup typer eller højttaler typer
2. Nørde omkring forskellige udgivelser af et bestemt album.
3. Lytte til og snakke om forskelle quadrofoni formater.
4. Rør lyd kontra Transistor lyd
5. Mit hjemme anlæg
find selv på flere emner...

Afhængig af antallet af sessions, så kan de gentages et par gange eller 3 i løbet af dagen/aftenen og vare måske 20-30 minutter. De kan skemalægges, således at hvis man misser en session første gang, så kan man tage den næste i stedet. Igen, alt dette er ideer der udspringer af tidligere års ønsker og styregruppens indledende snak omkring emner og format. Intet er planlagt eller fastlagt endnu. Vi får se hvor jeres input bærer os hen...

Men som sagt, byd ind med ønsker og ideer. Både til de store fælles præsentationer, men også til workshops og de mindre, intime sessions. Vi har lokaler og plads til det meste :thumbsup:

Mange hilsner styregruppen

Bjerager, Elway, KenRas & Captain Phoenix
Mvh Kenneth

Sansui and Marantz - The very best, from the East and the West...
bjerager
Lokalitet: Kvistgård
Geografisk sted: Kvistgård

Indlæg af bjerager »

Et setup hvor man hurtigt kan skifte headshell og lave "Cartridge rolling". Kræver et phonotrin med mange indstillingssmuligheder. Min Sony PS-X75 er hurtig at skifte headshell på, og biotracer tonearmen gør,.at mange pickupper vil passe fint i armen.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager

Indlæg af bjerager »

Måling af rummel kunne også være sjovt...
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager

Indlæg af bjerager »

Hvad kunne I tænke jer?
Brugeravatar
Legore
Lokalitet: Kolding
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af Legore »

Jeg vil altid gerne høre store højttalere med horn og også gerne elektrostater.
Brugeravatar
Elway
Lokalitet: Aalborg

Indlæg af Elway »

Ja, elektrostater... Enig.
Yesterday, I wanted tacos. Today, I had tacos. Follow your dreams...
Brugeravatar
The Canadian
Lokalitet: Jakes Joint
Geografisk sted: Den Fynske Hovedsted
Kontakt:

Indlæg af The Canadian »

Jeg kan måske tilfredsstille både ønsket fra Legore og Elway.

Mine B&W DM 70 Improved, er måske ikke verdens største store højttaler. De er med elektrostat og 11,4'' bas. 2 vejes der deler ved 400hz.
IMG_7046.jpeg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
1# - Rega RP10 + Athena 3 + Rega IOS / Teac CD 2010 + Morgen Deva Dac / Tubelab #4 + ML NO27 / B&W DM70 Improved

2# - Thorens TD 127 Electronic + SME 3012R + SPU Mono + Stereo / Accuphase E-301 / Accuphase T-103 / Mordaunt-Short Pageant
bjerager

Indlæg af bjerager »

Dem vil jeg virkelig gerne høre
bjerager

Indlæg af bjerager »

Hvis nu man bygger et setup op omkring 197-73 fra England med de DM-70 - hvad skulle der så være af forstærker grej? Pladespilkeren kan næsten kun være en Garrard ellee en Linn? Eller Transcriptor?
Brugeravatar
Helikon
Lokalitet: Randers

Indlæg af Helikon »

bjerager skrev: i går, 06:52 Hvis nu man bygger et setup op omkring 197-73 fra England med de DM-70 - hvad skulle der så være af forstærker grej? Pladespilkeren kan næsten kun være en Garrard eller en Linn? Eller Transcriptor?
Det kunne være både rør og transistorer. Med transistorer kunne Sugden P51/C51 eller Radford ZD/SPA eller QUAD være et bud. Sugden Connoiseur pladespiller ?
Men noget af det mindre kendte ville være sjovere
Mvh Niels
________________________________________________________________________________________________

2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
Brugeravatar
The Canadian
Kontakt:

Indlæg af The Canadian »

bjerager skrev: i går, 06:52 Hvis nu man bygger et setup op omkring 197-73 fra England med de DM-70 - hvad skulle der så være af forstærker grej? Pladespilkeren kan næsten kun være en Garrard ellee en Linn? Eller Transcriptor?
Rega er også fra 1973. Og Linn er ikke Engelsk ;)
1# - Rega RP10 + Athena 3 + Rega IOS / Teac CD 2010 + Morgen Deva Dac / Tubelab #4 + ML NO27 / B&W DM70 Improved

2# - Thorens TD 127 Electronic + SME 3012R + SPU Mono + Stereo / Accuphase E-301 / Accuphase T-103 / Mordaunt-Short Pageant
Brugeravatar
The Canadian
Kontakt:

Indlæg af The Canadian »

Helikon skrev: i går, 07:24
bjerager skrev: i går, 06:52 Hvis nu man bygger et setup op omkring 197-73 fra England med de DM-70 - hvad skulle der så være af forstærker grej? Pladespilkeren kan næsten kun være en Garrard eller en Linn? Eller Transcriptor?
Det kunne være både rør og transistorer. Med transistorer kunne Sugden P51/C51 eller Radford ZD/SPA eller QUAD være et bud. Sugden Connoiseur pladespiller ?
Men noget af det mindre kendte ville være sjovere
Jeg har snart prøvet maaaaange forstærker på de DM70. De 2 beste godt har min Accuphase E-301 og så den ML NO27 - den gør det rigtig godt

Jeg vil gerne prøve Quad 405, men brokkoblet. Jeg har et par B&W MPA 1 mono blokke, der skal prøves når de kommer retur fra en tur på værksted.

Brugeravatar
Elway
Lokalitet: Aalborg

Indlæg af Elway »

The Canadian skrev: i går, 08:21
bjerager skrev: i går, 06:52 Hvis nu man bygger et setup op omkring 197-73 fra England med de DM-70 - hvad skulle der så være af forstærker grej? Pladespilkeren kan næsten kun være en Garrard ellee en Linn? Eller Transcriptor?
Rega er også fra 1973. Og Linn er ikke Engelsk ;)
Så, britisk (Linn er skotsk) da :-)
Yesterday, I wanted tacos. Today, I had tacos. Follow your dreams...
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
Lokalitet: Frederiksberg
Kontakt:

Indlæg af Sorenki »

Jeg glæder mig!
jeg er til det meste, men vil foretrække "hele anlæg" - at kunne høre hvordan det pågældende medlem har valgt at spille på fx en højtaler, og dennes præsentation giver i min mening mest mening hvis hele anlægget er det medlemmet bruger derhjemme.

Ellers synes jeg nemt det er svært at forholde sig til den personlige historie eller interesse der driver værket.

Britisk studie-ting kunne jeg godt tænke mig at lære bedre at kende:
ATC, Harbeth, Rogers...
Jeg vil gerne lægge øre til EMT pladespillere hvis en sådan kunne finde vej forbi
og så kunne det være fedt at se/høre noget Classé, Mark Levinson, Treshold, Krell hvis der er nogen der har lyst til en workout :D
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

https://auditur.dk
Besvar