men NU kommer der et decideret hovedbrud
1: hvis jeg slukker pladespilleren - så går motoren selvsagt i stå, men armen og signalvejen er stadig "live" - dette konstares ved at føle let på pickup'pens cantilever/nål. Der er fuld skrald på - dette er der ikke noget mærkeligt i - MEN...der er absolut intet brum, kun den sædvanlige sunde og allestedsnærværende hvide suse-støj, som altid er forbundet med RIAA-forforstærkningen, når man skruer ordentligt op. Det får mig til at tro, at selve forkablingen er mere end godkendt??? Der er som sagt absolut intet brum at høre selv for fuld opskruning på et par studiomonitor med 15" stillet i hjørner i stuen.
2: Tænder jeg pladespilleren (motoren kører hermed) starter problemerne med brummestøj. Det er som om, det er selve motoren , som elektrisk påvirker hele systemet.(Måske er det det, som du, "smoelfen" skriver om??) Armen sidder stadig i sin holder og hviler altså ikke på pladen.
3: Den næste opdagelse er, at alt efter, hvor på "rejsen " mod center ved afspilninngen af en LP - armen befinder sig - ændrer brummet styrke.
Hvis armen befinder sig lige uden for pladens periferi og lidt ind- så brummer den pænt meget - men ca. midt på pladen reduceres dette brum en del - og herefter øges brummet igen helt frem mod pladeslut.
Det er i min bevidsthed (eller forvirrethed??) som om der befinder sig en brumindstråling eller noget i den retning fra motoren - som jeg ellers har serviceret, men dog kun mekanisk (rensning og genopsmøring a la LH) - motoren synes at køre fuldstændig lydløst rent mekanisk...
Jeg takker jer "Smoelfen" og "Spuncut" samt et par velmente nødhjælpstelefonopkald fra et par brugere.
Jeg håber, at i stadig har lidt tålmodighed med mig.
vh
Freddy