Not super svært at svare på,komme med det rigtige svar
Min far som ikke er her mere, havde en scandyna 2400 (den som jeg synes ligner en bil) + gamma byg slev højttalere med 12" bass og det der engang var en bånddiskant
Han havde en sølv farvet kasettebåndoptager, den have en kombi knap med balance og til optage niveauet samt 2 analoge vu meter og dolby b, traditionelt design som begyndte at komme i 76-77, ikke dem der var flade
Tænker det måske var noget sharp
Før han blev gift boede han i Odense (google siger kt radio startede i 80erne)
Tænker jeg måske kan genkende den hvis jeg ser den "rigtige" model, hvis den har været købt sammen med receiveren scandyna 2400 (min klassekammerats far have en større scandyna og det synes var noget øv, men gamma højttaleren kunne spille høj og bass) er den nok fra lige før han blev gift omkring 73-74
langt over 30 år siden alt blev solgt
https://vintagehifi.dk/forum/viewtopic. ... 430#p62430
Hvilken kasette båndoptager ?
-
gasolin
- 1 advarsel tildelt
- Lokalitet: aarup
-
Fredmarantz
- Redaktør
- Lokalitet: Herning
Hmmm - jeg kan komme i tvivl om, hvad du egentlig vil vide - men jeg gætter på, at du måske gerne vil kunne "artsbestemme" din afdøde fars kassettebåndoptager.
Den type kassettemaskine fandtes der rigtig mange af - men hvis vi skal gå lidt i detaljen med to VU-metre og frontbetjent maskine med en koncentrisk knap, som både kunne styre balance og indspilningsniveau - så er der en mulighed for, at det KAN have været en Apollon CL-850 - den har de nævnte features, men altså.....der fandtes i hundredevis af modeller, som kunne passe ind i den beskrivelse.
Apollon blev solgt fra Audioscan - som også fandtes i Odense. Men er det sikkert, at han har købt den i Odense?
Her et link til en sådan Apollon-maskine: https://hifi-scandinavia.dk/vare/apollo ... saettelse/
Vh
Freddy
Den type kassettemaskine fandtes der rigtig mange af - men hvis vi skal gå lidt i detaljen med to VU-metre og frontbetjent maskine med en koncentrisk knap, som både kunne styre balance og indspilningsniveau - så er der en mulighed for, at det KAN have været en Apollon CL-850 - den har de nævnte features, men altså.....der fandtes i hundredevis af modeller, som kunne passe ind i den beskrivelse.
Apollon blev solgt fra Audioscan - som også fandtes i Odense. Men er det sikkert, at han har købt den i Odense?
Her et link til en sådan Apollon-maskine: https://hifi-scandinavia.dk/vare/apollo ... saettelse/
Vh
Freddy
-
gasolin
- 1 advarsel tildelt
Det er det absolut ikke
knapperne sidder under lågen og der er kun en kombi knap til balance og optage styrkeren som volume og balance på f.eks en nad 3140 forstærker
Googlede det lige, minder meget om den her (og den mindre 1155) her men ingen apss

knapperne sidder under lågen og der er kun en kombi knap til balance og optage styrkeren som volume og balance på f.eks en nad 3140 forstærker
Googlede det lige, minder meget om den her (og den mindre 1155) her men ingen apss

-
Fredmarantz
- Redaktør
- Lokalitet: Herning
Helt fint. Men...hvis du kigger nærmere på den Apollon, så vil du se, at balance/optageknappen er koncentrisk ( som er det samme, som det du kalder en "kombiknap" - bare lige for at rydde lidt op i den misforståelse.)
Det med knapperne under kassettevinduet skrev du ikke noget om.
Mht. hvilken kassette-maskine det så kan være, må jeg blive dig svar skyldig. Det forekommer mig at være mere eller mindre umuligt at kunne "artsbestemme" sådan en maskine ud fra de foreliggende oplysninger.
Vh
Freddy
Det med knapperne under kassettevinduet skrev du ikke noget om.
Mht. hvilken kassette-maskine det så kan være, må jeg blive dig svar skyldig. Det forekommer mig at være mere eller mindre umuligt at kunne "artsbestemme" sådan en maskine ud fra de foreliggende oplysninger.
Vh
Freddy
-
gasolin
- 1 advarsel tildelt
Det ligner meget en sharp
-
Nilau
- Lokalitet: København Ø.
Sådan så de jo nærmest ud alle sammen dengang…!
-
gasolin
- 1 advarsel tildelt
Hvem solgte sharp i midten af 70'erne ?
-
cdp
- Lokalitet: midtfyn
Fona og expert tænker jeg - der var mange små forhandlere dengang. En del tidligere såkaldte solid state maskiner, var med masonit bagside, en mindre Akai kunne også være et bud..
Mvh. Carsten
- Tonni
- Lokalitet: Dalbyover
- Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Jeg sidder og tænker, du måske skal gå ind på worldofhifi.dk.
Der er både de gamle "Hifi Revuen", og "Hifi årbogen", tilgængelige.
I begge disse årbogs serier, er der et bredt udvalg, af de forskellige modeller, der var på markedet.
Dette fra 1967 hhv. 1978, og frem til 1993 hhv. 1999.
Rigtig god jagt!
Der er både de gamle "Hifi Revuen", og "Hifi årbogen", tilgængelige.
I begge disse årbogs serier, er der et bredt udvalg, af de forskellige modeller, der var på markedet.
Dette fra 1967 hhv. 1978, og frem til 1993 hhv. 1999.
Rigtig god jagt!
Bare det GLØDER!!!