Evaluering - Træf 2026

Besvar
Brugeravatar
Elway
Lokalitet: Aalborg

Evaluering - Træf 2026

Indlæg af Elway »

Kære forumfæller,

Så fik styregruppen for 2026-træffet lejlighed til at mødes og evaluere på træffet. Her nedenfor følger vores vurdering af træffet som vi oplevede det. Og med det inviterer vi samtidigt til diskussion i tråden.

Først og fremmest vil vi gerne takke alle deltagere. Og især de der mødte op med grej, indlæg, workshops mm – det betyder alt, at træffet kan mønstre folk, der vil bidrage til indholdet og formidle noget til andre. Uden det, intet træf…..

Økonomi:
Træffets budget holdt – indtægter og udgifter balancerer indenfor ganske få kroner. Fra tidligere træf har vi lidt penge i ”krigskassen”, som vi hvert år lader gå videre til budgettet for næste træf.

Programmet:
Grundlæggende er styregruppen tilfreds med afvikling af indholdet på træffet.
- ”For vintage-begyndere”-indlægget: Ja, det lykkes jo desværre ikke at tiltrække nye folk til indlægget om ”Hvad er vintage-hifi?”. Alligevel blev det jo en god gennemgang af hvad der driver os i denne hobby – med mange gode kommentarer og refleksioner undervejs.
- Workshops: Gode workshops hvor der igen var god læring og gode diskussioner. I nogle af dem var der dog nok for lidt tid, eksempelvis lodning og højttaler-driver-reparation. Så, der er en læring om, at de lidt større emner - med meget ”hands-on” - kunne have gavn af mere tid på programmet.
- De store præsentationer (i kælder): Også gode indlæg. Tiden kan af og til skride lidt og sidemands-snakken går også lidt livligt blandt publikum af og til. Men interessant grej og interessante historier undervejs. Set i bakspejlet havde det nok været bedre at afholde disse præsentationer i den store sal vi brugte om formiddagen. Det havde, ud over den bedre plads, sparet os for meget slæb af tungt grej ned og op af trapperne.

Tilmeldinger og stedet:
Vi nåede 39 deltagere. Det kunne godt/ønskeligt have været højere – også fordi vi havde pladsen til det på den rigtigt gode lokation som skolen er. Stedet fungerede overordnet godt.
Efter sommerferien vil den afgående styregruppe give bolden op til en diskussion om de forskellige præferencer for hvornår et træf kunne ligge i kalenderen. Til inspiration for kommende styregrupper.

Overordnet:
Det er et stort arbejde at planlægge og afvikle et træf. Styregruppen tager et stort slæb med at sætte rammerne og de praktiske ting. Og endnu en gang, en stor tak til dem, der slæbte grej til træffet, samt i øvrigt stillede sig til rådighed for workshops og præsentationer.

I planlægningsfasen til de seneste par træf, kan det dog af og til føles som om, at det er lidt ”op ad bakke” at få sat et program sammen. Så – en lille opfordring til hele forummet fra den afgående styregruppe – husk at gode træf kræver, at der i stort omfang er så mange som muligt der byder ind med grej og indlæg. Og at styregruppen ganske vist sætter rammen, men at den kræver stor opbakning for at kunne fylde ud. Så – begynd allerede nu at tænke over hvad DU kan bidrage med til næste træf ;)

Og så har Captain Phoenix meddelt, at han prioriterer ikke at være i styregruppen til 2027-træffet (trods godt samarbejde med en stribe medarrangører - også i år). Han har også taget et stort slæb som styregruppemedlem siden 2013, så stor tak til Claus for det store arbejde!
Derudover er det ikke afklaret, hvem der eventuelt vil ”søge genvalg” i næste styregruppe – så er der nogen derude, der har lysten til at være med, så byd ind i denne tråd. Vi tænker, at næste træf nok kommer til at foregå vest for Storebælt.

Det var ordene. Brug gerne denne tråd til at reflektere over din oplevelse af 2026-træffet og konceptet med træf i øvrigt. Al feedback har værdi for den næste styregruppe. Ordet er frit!

Med hilsen,
2026-Styregruppen:
KenRas/Kenneth, Bjerager/Anders, Captain Phoenix/Claus og Elway/Morten
Yesterday, I wanted tacos. Today, I had tacos. Follow your dreams...
Brugeravatar
KenRas
Lokalitet: Søstrup
Geografisk sted: Nær Holbæk

Evaluering - Træf 2026

Indlæg af KenRas »

Nu har der været 130 visninger af vores (Elways) indlæg siden det kom på i Onsdags. Er der virkelig ikke en eneste her på forummet der har lyst til at kommentere på vores evaluering og øvrig info???
Mvh Kenneth

Sansui and Marantz - The very best, from the East and the West...
Dan63
Lokalitet: Brøndby Strand

Evaluering - Træf 2026

Indlæg af Dan63 »

Hej.

Først mange tak til styregruppen for deres indsats! Godt gået!

Jeg tænkte på om der egentlig kom nogen "ikke medlemmer" til første del?
Derudover synes jeg faktisk det var interessant at lytte til og høre lidt om de anlæg i de 3 prisklasser.
Som det nævnes synes jeg også at præsentationen af Tophøjs overvældende Yamaha forstærkersæt og Fensteds ganske vellydende Tannoy'er sagtens kunne have været i samme lokale som formiddagsprogrammet.
Det er jo også super at Bjerager kan stille skolen med de mange muligheder til rådighed!

De bedste sommerhilsner Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Klarskov
Lokalitet: Tikøb
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

Evaluering - Træf 2026

Indlæg af Klarskov »

Igen: Tunsind tak til styregruppen for det store arbejde I har lagt i træffet. Jeg ved af erfaring, at der ligger så meget arbejde bag, som man som deltager netop ikke ser, fordi det "bare virker" - og det gjorde det jo!

Når der ikke har været så mange reaktioner kan det (naturligvis) skyldes mange ting (ferie, sommervejret etc.) - men det kan jo også skyldes, at styregruppens evaluering faktisk er ret spot on!

Det var mit første træf og det var både interessant og lærerigt - og sjovt at møde nogle af de andre "tosser".

Vh
Hans Jørgen
Brugeravatar
KlausM
Lokalitet: Faxe
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst

Evaluering - Træf 2026

Indlæg af KlausM »

Dejlig dag, jeg synes at formiddagen gik med nogle gode diskussioner, selv om den primære målgruppe ikke dukkede op. Jeg var til loddeworkshop og højttalerworkshop, som begge var meget lærerige. Det var nogle spændende lyttesessioner i kælderen, tak til dem, der havde slæbt anlæg med.
Jeg husker det som om, vi plejer at have meget mere udstyr til "fri leg" og småting til salg, det var der ikke så meget af i år.
God og rigeligt med mad til middagen. Ærgerligt at vi ikke kunne tromme nogle flere sammen til "festen", men alt i alt igen en rigtig god dag. Tak til Vintage-Juntaen for at arrangere og specielt til Anders for at organisere lokaler
Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
bjerager
Lokalitet: Kvistgård
Geografisk sted: Kvistgård

Evaluering - Træf 2026

Indlæg af bjerager »

Dan63 skrev: 04 jul 2026, 20:22 Hej.

Først mange tak til styregruppen for deres indsats! Godt gået!

Jeg tænkte på om der egentlig kom nogen "ikke medlemmer" til første del?
Derudover synes jeg faktisk det var interessant at lytte til og høre lidt om de anlæg i de 3 prisklasser.
Som det nævnes synes jeg også at præsentationen af Tophøjs overvældende Yamaha forstærkersæt og Fensteds ganske vellydende Tannoy'er sagtens kunne have været i samme lokale som formiddagsprogrammet.
Det er jo også super at Bjerager kan stille skolen med de mange muligheder til rådighed!

De bedste sommerhilsner Dan
Nej, der kom ikke nogen udefra, og man kan jo overveje, hvad man fremadrettet kan gøre ved det. Vi tilhører jo efterhånden alle samnen den aldersgruppe, hvor udsagnet "never trust a fart" er noget, man må tage alvorligt. Det vil være lidt trist, hvis vi alle sammen ender med at skulle begraves i vores højtalere, fordi ingen andre gider at eje det gamle l*rt.

Så hvsd skal vi gøre? Jeg ved at der er masser af interesse for musik derude blandt de unge - også på vinyl. Men den der distinktion mellen nyt og gammelt grej siger dem ikke så meget - de har jo ikke oplevet udviklingen, og det med at stå og trykke næsen flad mod en butiksrude er der jo ingen, som gør mere. De synes retro-stilen er fed, og så er det ellers musikken, som betyder noget for dem. Jeg prøver at preparere mine elever lidt, og guide dem, der gerne vil høre vinyl uden om det værste Crosley-skrammel.

En af de ting, jeg har bidt mærke i, er også at udbuddet af vintagegear, der er til salg på f.eks. dba.dk er dalende, og det, der sælges forsøges ofte at blive solgt til en noget højere pris end tidligere - typisk også fordi det er blevet renoveret. Jeg er PT på jagt efter en rørforstærker, og udbuddet er ikke prangende.

Jeg fornemmer, at der er mange samlere, som har opbygget sig ret store samlinger af gear, som de måske aldrig nogensinde får brugt. Jeg siger bare - jeg har lige skullet rydde op efter min svigerfar, og man skylder altså sine efterladte, at rydde ud i sine ting i god tid.

Men ja - jeg synes faktisk også, at de tre oplæg var gode, og gav anledning til lidt diskusssion, og det er rigtig fint, at oplæg på den måde kan afstedkomme en fælles diskussosion under kontrollerede forhold. Men smalltalk mens der spilles musik og mens oplægsholderen taler, synes jeg er upassende.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sonab OA-116
Brugeravatar
Elway
Lokalitet: Aalborg

Evaluering - Træf 2026

Indlæg af Elway »

bjerager skrev: 05 jul 2026, 13:13 Jeg fornemmer, at der er mange samlere, som har opbygget sig ret store samlinger af gear, som de måske aldrig nogensinde får brugt. Jeg siger bare - jeg har lige skullet rydde op efter min svigerfar, og man skylder altså sine efterladte, at rydde ud i sine ting i god tid.
Jeg kender måske et par "skyldige" der :lol: Men det kan naturligvis også have en berettigelse at samle - helt sikkert. Men ja - måske en god idé at få afviklet noget af bunken mens man selv har evnen..... Måske kunne der også ligge en tilfredsstillelse i selv at kunne styre hvor dele af samlingen havner... :p Men hey.... det er et frit land :p
bjerager skrev: 05 jul 2026, 13:13 Men smalltalk mens der spilles musik og mens oplægsholderen taler, synes jeg er upassende.
Ja, det er jeg helt enig i. Snakken går lige "friskt" nok undervejs :'( Og det er ikke god stil overfor de som gerne vil høre både musikken og det som bliver sagt undervejs. Det kan være stærkt forstyrrende...
Yesterday, I wanted tacos. Today, I had tacos. Follow your dreams...
Brugeravatar
ScanDynacoNut
Lokalitet: Hillerød

Evaluering - Træf 2026

Indlæg af ScanDynacoNut »

Jeg er relativ ny forummet, og ville utrolig gerne have været med til træffet. Jeg havde aftalt med Kenneth at medbringe Ortofon 445 æsker, og min JVC JA-X9 quadro forstærker til en quadro demo. Til min gru faldt tidspunkter for træffet oven i vores ferie til Amalfi, som vi bestilte sidste år.

Min grønne ungdom tilbragte jeg med hi-fi i 70’erne, som ansvarlig for en hi-fi-afdeling i gågaden i Skive (Tv-Huset). Interessen vendte stærkt tilbage nu i den modne alder, hvor tiden igen tillader masser ad nørderi og musikken igen kan snurre efter karriere, børn og børnebørn.

Jeg håber virkelig at kunne deltage i næste Sjællandstræf.
Venligst Brian

Aurex Sysem 15 - Ortofon 445 - ITT 6090S
BG 6000/MMC20CL/MMC6000
JVC 4VN880 - JA-X9 - JT-V6 - SEA V7E
Denon DBP 2012UD - DVD 3930
Dynaco A25X - A25XL
SD 3000 - 4000 - A10 - A20 - A50X
AKAI GX630D SS - 1721L
SONY PS-4750 - SDP-EP 90 ES
Besvar