Efterårs-vintagehifi-minitræf i oktober/november
- KenRas
- Lokalitet: Søstrup
- Geografisk sted: Nær Holbæk
Som opfølgning på det herlige sensommer-minitræf vi havde i August hos Peter (PQRannes), vi jeg gerne følge op og invitere til et efterårs-vintagehifi-minitræf her i Søstrup ved Holbæk.
Adressen er Nørupvej 32, Søstrup, 4300 Holbæk.
Datoen bliver lørdag den 17 oktober 2026.
Jeg forestiller mig ankomst omkring kl. 14, hvor vi starter med kaffe/the og noget kage.
Selve temaet for dagen har jeg tænkt en del over, men er blevet enig med selv om at vi skal prøve at kåre verdens bedste live-rock-album. Rock genren spænder jo vidt, så der er plads til mange forskellige bud. Her handler det ikke om den bedste (re-)masterede version af et givent album, men derimod om stemningen på albummet og hvad det vækker af følelser i os hver især.
Jeg kan selv være leveringsdygtig i et hav af live albums fra kunstnere som fx Led Zeppelin, Black Sabbath, Deep Purple, Steppenwolf, The Who, Bob Dylan, Uriah Heep, The Beatles og mange flere.
Byd meget gerne ind med hvad du har af fede live albums i din samling.
I mit HiFi rum på første sal kan vi nok være 10 til max 12 personer – jeg har ikke rigtig mulighed for at flytte anlægget andre steder hen i huset…
Anlægget der spilles på bliver primært Sansui og Marantz forstærkere, AU-999, AU-9500, AU-9900, 3300/240 og de Marantz højttalere jeg havde med til træffet. Som kilde er der både Beogram 3000/TD-124-II med AS-212 arm og Benz Ace MC pickup og Pioneer PL-520 med Denon DL-103 MC pickup at vælge imellem. Har man ønske om at prøvelytte en anden forstærker, kan den kobles ind på få minutter. Desuden er der jo mit quadrofoni anlæg der selvfølgelig også kan spille stereo, samt et Akai anlæg med ERA/SME pladespiller. Selv rørlyd kan jeg levere, i form af min EL-34 baserede ELV RV-100 med en Tandberg 3002A som forforstærker.
Man kan også medbringe sine favorit live album på CD, spole- eller kassettebånd. Vi finder ud af det.
Da vi på det tidspunkt af året er forbi grillsæsonen, så bliver aftensmaden nok noget sammenkogt eller noget i ovnen. Og da det ligeledes nok er for koldt til at sove i telt, så er der flere muligheder for at overnatte på en medbragt luftmadras, enten i mit værksted, i kælderen eller havestuen. Der er også en rigtig seng i vores gæsteværelse.
Er du interesseret i at være med til dette efterårs-minitræf, så tilkendegiv det her i tråden.
Adressen er Nørupvej 32, Søstrup, 4300 Holbæk.
Datoen bliver lørdag den 17 oktober 2026.
Jeg forestiller mig ankomst omkring kl. 14, hvor vi starter med kaffe/the og noget kage.
Selve temaet for dagen har jeg tænkt en del over, men er blevet enig med selv om at vi skal prøve at kåre verdens bedste live-rock-album. Rock genren spænder jo vidt, så der er plads til mange forskellige bud. Her handler det ikke om den bedste (re-)masterede version af et givent album, men derimod om stemningen på albummet og hvad det vækker af følelser i os hver især.
Jeg kan selv være leveringsdygtig i et hav af live albums fra kunstnere som fx Led Zeppelin, Black Sabbath, Deep Purple, Steppenwolf, The Who, Bob Dylan, Uriah Heep, The Beatles og mange flere.
Byd meget gerne ind med hvad du har af fede live albums i din samling.
I mit HiFi rum på første sal kan vi nok være 10 til max 12 personer – jeg har ikke rigtig mulighed for at flytte anlægget andre steder hen i huset…
Anlægget der spilles på bliver primært Sansui og Marantz forstærkere, AU-999, AU-9500, AU-9900, 3300/240 og de Marantz højttalere jeg havde med til træffet. Som kilde er der både Beogram 3000/TD-124-II med AS-212 arm og Benz Ace MC pickup og Pioneer PL-520 med Denon DL-103 MC pickup at vælge imellem. Har man ønske om at prøvelytte en anden forstærker, kan den kobles ind på få minutter. Desuden er der jo mit quadrofoni anlæg der selvfølgelig også kan spille stereo, samt et Akai anlæg med ERA/SME pladespiller. Selv rørlyd kan jeg levere, i form af min EL-34 baserede ELV RV-100 med en Tandberg 3002A som forforstærker.
Man kan også medbringe sine favorit live album på CD, spole- eller kassettebånd. Vi finder ud af det.
Da vi på det tidspunkt af året er forbi grillsæsonen, så bliver aftensmaden nok noget sammenkogt eller noget i ovnen. Og da det ligeledes nok er for koldt til at sove i telt, så er der flere muligheder for at overnatte på en medbragt luftmadras, enten i mit værksted, i kælderen eller havestuen. Der er også en rigtig seng i vores gæsteværelse.
Er du interesseret i at være med til dette efterårs-minitræf, så tilkendegiv det her i tråden.
Senest rettet af KenRas 17 sep 2026, 08:02, rettet i alt 1 gang.
Mvh Kenneth
Sansui and Marantz - The very best, from the East and the West...
-
Fredmarantz
- Redaktør
- Lokalitet: Herning
Ganske enkelt superfedt, at du inviterer til minitræf. Jeg vil undersøge i min kalender med div. aftaler og muligheder - om jeg kan komme. Det lyder virkelig spændende og hyggeligt..
Stort, Kenras!
Vh
Freddy
Stort, Kenras!
Vh
Freddy
- Hackenberg
- Lokalitet: Gilleleje
- Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg er, så meget, med på den.
Kan både d. 17. og d. 7.
Kan både d. 17. og d. 7.
Senest rettet af Hackenberg 14 sep 2026, 16:31, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen, Claus.
-
Dan63
- Lokalitet: Brøndby Strand
Hej.
Super initiativ!
Jeg tænker det nok skal kunne lade sig gøre at få førerhunden passet, så jeg er med!
De bedste hilsner Dan
Super initiativ!
Jeg tænker det nok skal kunne lade sig gøre at få førerhunden passet, så jeg er med!
De bedste hilsner Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
- Cinemad
- Lokalitet: Hvalsø
- Geografisk sted: Midtsjælland
Hej Ken
Det lyder spændende
. Jeg vil gerne deltage. Jeg er stor fan af live plader, så jeg finder de bedste frem og ta'r med.
Jeg kan begge dage, men d. 7. november kan det godt være jeg ikke lige kan nå det til kl 14. Jeg skal vise film for en masse glade børn indtil kl ca 14, Men heldigvis er der ikke så langt fra Hvalsø.
Mvh Erik
Det lyder spændende
Jeg kan begge dage, men d. 7. november kan det godt være jeg ikke lige kan nå det til kl 14. Jeg skal vise film for en masse glade børn indtil kl ca 14, Men heldigvis er der ikke så langt fra Hvalsø.
Mvh Erik
Learning by doing wrong.
- Lo-Fi Logder
- Tidligere LuxBerg
- Lokalitet: København
Hej Ken
Det lyder som et hyggeligt og spændende projekt.
Jeg vil gerne deltage - jeg kan begge dage.
Vil gælde mig til noget Black Sabbath, måske ligefrem til “Live Evil” som er en stærk kandidat.
Jeg medbringer en ambitiøs live plade.
Og jeg vil se frem til at se og høre dine flotte units.
Cheers , Karsten
Det lyder som et hyggeligt og spændende projekt.
Jeg vil gerne deltage - jeg kan begge dage.
Vil gælde mig til noget Black Sabbath, måske ligefrem til “Live Evil” som er en stærk kandidat.
Jeg medbringer en ambitiøs live plade.
Og jeg vil se frem til at se og høre dine flotte units.
Cheers , Karsten
-
Fredmarantz
- Redaktør
- Lokalitet: Herning
Hejsa!
Jeg kan bedst den 17.10
Hvis det er muligt at snige min søn med som deltager (36 år - opfører sig altid pænt og humoristisk - elektronikmand - indehaver af vintagegrej - glad for livemusik - kender af de nævnte grupper m.m.) med til træffet?? - vil vi gerne deltage. Sønnike og jeg skal til Stevie Wonder-koncert dagen efter (18.10) i Royal Arena - vi vil gerne benytte os af overnatningsmuligheden.
Vh
Freddy
Jeg kan bedst den 17.10
Hvis det er muligt at snige min søn med som deltager (36 år - opfører sig altid pænt og humoristisk - elektronikmand - indehaver af vintagegrej - glad for livemusik - kender af de nævnte grupper m.m.) med til træffet?? - vil vi gerne deltage. Sønnike og jeg skal til Stevie Wonder-koncert dagen efter (18.10) i Royal Arena - vi vil gerne benytte os af overnatningsmuligheden.
Vh
Freddy
- KenRas
Hej alle.
Tak for de positive tilkendegivelser indtil videre. Der er stadig plads til flere
Da jeg er blevet inviteret til noget Oscilloscope træning hos R&S i Munchen i ugen op til den 7/11, så bliver det hele lidt for stresset med minitræf i den uge.
Så jeg låser mig fast på at minitræffet holdes lørdag 17/10.
Det første indlæg i tråden bliver opdateret i forhold til dette.
Tak for de positive tilkendegivelser indtil videre. Der er stadig plads til flere
Da jeg er blevet inviteret til noget Oscilloscope træning hos R&S i Munchen i ugen op til den 7/11, så bliver det hele lidt for stresset med minitræf i den uge.
Så jeg låser mig fast på at minitræffet holdes lørdag 17/10.
Det første indlæg i tråden bliver opdateret i forhold til dette.
Mvh Kenneth
-
bjerager
- Lokalitet: Kvistgård
- Geografisk sted: Kvistgård
Så vil jeg godt med, den dag kan jeg godt...
"Live at Leeds" og "Get year Ya yas out" er vel bud... Men hvor går grænsen? Er for eksempel Van Morrisson også rock?
"Live at Leeds" og "Get year Ya yas out" er vel bud... Men hvor går grænsen? Er for eksempel Van Morrisson også rock?
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sonab OA-116
- KenRas
Hvis ikke det kan karakteriseres som pop, jazz, indie eller klassisk, så rammer det vel indenfor skiven
Mvh Kenneth
-
bjerager
Queen "Live at Wembley 86" er i hvert fald et bud.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sonab OA-116
-
bjerager
Jeg tænker en liste over gode bud på plader er en god idé. Jeg tænker at kunne bidrage med:
The Who: "Live at Leeds"
Van Morrisson: "Its too late to stop now"
John Lee Hooker: "The Cream"
Rolling Stones: "Get Year Ya Yas Out"
Bruce Springsteen: "Live 1975-1986"
CV Jørgensen: "Lige Lovlig Live"
Fleetwod Mac: "Oh well -Live"
Jimi Hendrix: "Band of Gypsys"
Jimi Hendrix: "Jimi Plays Monterey"
Peter Gabriel: "Plays Live"
Queen: " Live at Wembley 86"
The Sandmen: "Live"
Thin Lizzy: "Live and Dangerous"
Procol Harum: " In Concert"
Radiohead: "I might be wrong - Live"
David Bowie: "Stage"
The The: "The Comeback Special"
Neil Young: " Live Rust"
"Woodstock - music from the original soundtrack"
Talking Heads: "Stop Making Sense"
Der er ingen mening i at tage noget med, som Kenneth allerede har - derfor intet Deep Purple... Hvis der er andet du har fra min liste, så korter jeg den ned. Jeg har mere, men det var hvsd der lige faldt mig ind...
The Who: "Live at Leeds"
Van Morrisson: "Its too late to stop now"
John Lee Hooker: "The Cream"
Rolling Stones: "Get Year Ya Yas Out"
Bruce Springsteen: "Live 1975-1986"
CV Jørgensen: "Lige Lovlig Live"
Fleetwod Mac: "Oh well -Live"
Jimi Hendrix: "Band of Gypsys"
Jimi Hendrix: "Jimi Plays Monterey"
Peter Gabriel: "Plays Live"
Queen: " Live at Wembley 86"
The Sandmen: "Live"
Thin Lizzy: "Live and Dangerous"
Procol Harum: " In Concert"
Radiohead: "I might be wrong - Live"
David Bowie: "Stage"
The The: "The Comeback Special"
Neil Young: " Live Rust"
"Woodstock - music from the original soundtrack"
Talking Heads: "Stop Making Sense"
Der er ingen mening i at tage noget med, som Kenneth allerede har - derfor intet Deep Purple... Hvis der er andet du har fra min liste, så korter jeg den ned. Jeg har mere, men det var hvsd der lige faldt mig ind...
Senest rettet af bjerager 20 sep 2026, 17:03, rettet i alt 1 gang.
- Captain Phoenix
- Lokalitet: 2500 Valby
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Fint initiativ, Kenneth
Jeg har sat kryds i kalenderen d. 17.10.
Jeg har sat kryds i kalenderen d. 17.10.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
På besøg hos salig Peter Lund Madsen i Hjernekassen på P1 om hifi
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
På besøg hos salig Peter Lund Madsen i Hjernekassen på P1 om hifi
- ScanDynacoNut
- Lokalitet: Hillerød
Hej Kenneth. Super initiativ!
Vil gerne deltage.
Medbringer TOTO - 40 tours around the Sun.
Det eneste live album jeg ejer. SACD i surround sound
… og måske en JA-X9 eller Aurex SB-514, hvis den når at ankomme. .
Vil gerne deltage.
Medbringer TOTO - 40 tours around the Sun.
Det eneste live album jeg ejer. SACD i surround sound
… og måske en JA-X9 eller Aurex SB-514, hvis den når at ankomme. .
Venligst Brian
Aurex Sysem 15 - Ortofon 445 - ITT 6090S
BG 6000/MMC20CL/MMC6000
JVC 4VN880 - JA-X9 - JT-V6 - SEA V7E
Denon DBP 2012UD - DVD 3930
Dynaco A25X - A25XL
SD 3000 - 4000 - A10 - A20 - A50X
AKAI GX630D SS - 1721L
SONY PS-4750 - SDP-EP 90 ES
Aurex Sysem 15 - Ortofon 445 - ITT 6090S
BG 6000/MMC20CL/MMC6000
JVC 4VN880 - JA-X9 - JT-V6 - SEA V7E
Denon DBP 2012UD - DVD 3930
Dynaco A25X - A25XL
SD 3000 - 4000 - A10 - A20 - A50X
AKAI GX630D SS - 1721L
SONY PS-4750 - SDP-EP 90 ES
- Elway
- Lokalitet: Aalborg
Med forbehold for et nøjere kalender-tjek (jeg er lige kommet ind af døren efter 12 dage i Koblenz og Normandiet), så er forsigtigt ja tak herfra....
Yesterday, I wanted tacos. Today, I had tacos. Follow your dreams...