Efterårs-vintagehifi-minitræf i oktober

Ideer til aktiviteter, udflugter, hvad sker der, hvem kommer o.l.
Brugeravatar
KenRas
Lokalitet: Søstrup
Geografisk sted: Nær Holbæk

Indlæg af KenRas »

Tak for de mange tilmeldinger, det skal nok blive hyggeligt :thumbsup:

Vi er nu 11 i alt, så for at det ikke skal blive for trangt, så lukker jeg for tilmeldinger nu.

Følgende har tilmeldt sig:

Kenneth - KenRas
Dan - Dan63
Claus - Hackenberg
Erik - Cinemad
Karsten - Lo-Fi Lodger
Freddy - FredMarantz
Freddys søn
Anders - Bjerager
Claus - Captain Phoenix
Brian - ScanDynacoNut
Morten - Elway

Da vi umuligt kan nå igennem alle de live albums som folk ligger inde med, vil jeg inden længe re-definere conceptet omkring emnet verdens bedste live-rock-album og hvordan vi afvikler mini-træffet 8)

Så stay tuned for more info…
Mvh Kenneth

Sansui and Marantz - The very best, from the East and the West...
Brugeravatar
Elway
Lokalitet: Aalborg

Indlæg af Elway »

Åh nej. Et kalendertjek afslørede at jeg har meldt mig til diamantbryllup i familien den dag. Så, jeg må desværre trække følehornene til mig igen. Æv, ville hellere til mini-træf må jeg erkende, men havde sagt ja tak til det andet, så det skal holdes. Beklager... :-(
Yesterday, I wanted tacos. Today, I had tacos. Follow your dreams...
Brugeravatar
KenRas

Efterårs-vintagehifi-minitræf i oktober - opdatering 1

Indlæg af KenRas »

Jeg har tænkt lidt over konceptet med at "kåre verdens bedste live-rock-album" og tænker med de relativt få personer vi er, at det nok bliver umuligt. Alle har jo deres egen favorit :p
Desuden kan vi hurtigt løbe tør for tid, hvis alle medbringer en stak plader der i antal bare minder om listen fra Bjerager, selv om vi bare skal lytte til et enkelt nummer fra hver.

Så jeg vil gerne dreje træffets agenda lidt, således at man hver især medbringer 2 eller 3 live albums som man har et specielt forhold til. Det kan selvfølgelig være det der, i egen optik, er det bedste live-album. Men det kan også være at man var til koncerten, at det var ens første live-rock-album, at guitaristen spiller en fed spade, eller noget helt fjerde.

Jeg tænker at hver deltager får omkring 15 min til kort at fortælle hvad der i ens optik gør at det bare er albummet og så spille 1 eller 2 numre fra albummet. Vi burde sagtens kunne nå 2 eller 3 runder, fordelt på hver side af aftensmaden.

Jeg vil foreslå at I hver især her i tråden byder ind med jeres forslag til albums I vil medbringe. Dette mest for at undgå at der møder 5 eksemplarer af fx. "Uriah Heep Live" op. Skriv gerne om det er en gammel original release fra "dengang" eller en ny re-mastered version du har.

Selve programmet ser ca. sådan her ud:

14:00 Ankomst, samt kaffe/the/vand/øl og kage.

15:00 senest. Vi går i musikstuen og starter. Indlagt pause(r) som der nu er behov for.

18:00 (ca) Vi går ned og spiser hvad Kirsten har fået bikset sammen til os.

19:00 Tilbage til musikstuen hvor vi fortsætter, enten med vores live album session eller noget helt andet.

Der er i princippet ingen bagkant på arrangementet fra min side, så vi kører på så længe folk gider 8)
Freddy og søn skal overnatte her, er der andre der vil overnatte, så giv mig lige et praj.

Man skal være velkommen til at medbringe drikkevarer, hvis man har noget man mener vi andre bør smage. Ellers står der en del forskelligt i barskabet til fri afbenyttelse.
Mvh Kenneth

Brugeravatar
Captain Phoenix
Lokalitet: 2500 Valby
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Captain Phoenix »

Det tror jeg er en god model, Kenneth - og et fornemt program :thumbsup:
Det kan være at du som vært og styrer af slagets gang også må “nudge” nogle af os, hvis der alligevel kommer for mange bud på det/de samme albums.
Og for mig vil dette være helt OK om du også forbeholder dig retten til at vælge først selv.

Indtil da vil jeg gerne byde ind med:

1) Deep Purple: “Made in Japan”
Versionen er 1998-udgivelsen fra DCC, som anses for den bedst lydende af alle og er kommet op i urimelige priser. Discogs skriver: US 7-track Limited Edition DCC Compact Classics audiophile issue of the classic Double Live LP, mastered by Steve Hoffman on the Legacy Whisper Speaker System and cut with an all vacuum tube cutting system, pressed on 180gm pure virgin vinyl, individually numbered glossy gatefold picture sleeve.

2) Frank Zappa / Mothers: “Roxy & Elsewhere”
Enten i org. US-version (1974 Santa Monica-presning) eller den rigtig gode officielle Zappa-release serie-version fra 2013 som er mastered af Chris Bellman.

3) Santana: "Moonflower"
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
På besøg hos salig Peter Lund Madsen i Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
KenRas

Indlæg af KenRas »

Jeg selv vil gerne byde ind med følgende:

1) The Who - Live At Leeds
Jeg har en tidlig Polydor 2480004 (re)release fra begyndelsen af 1970’erne, den med al mulig dokumentation omkring koncerten og i gatefold. Desuden har jeg en anden version uden alt det sjove materiale og bare i alm cover. Jeg antager den er en senere release, der er intet årstal i Discogs.

2) Pink Floyd - Delicate Sound Of Thunder
Fra en Pink Floyd koncert turne i 1988. Original europa release.

3) Judas Priest - Priest…Live
Original release fra 1987, Recorded during the Judas Priest World Tour 1986.

Disse 3 repræsenterer ikke nødvendigvis mit bud på de 3 bedste rock-live-albums, men de ligger højt på listen.

Desuden kan jeg godt (hvis der er interesse) i løbet af aftenen spille et nummer fra Deep Purple’s koncert, optaget i KB Hallen af DR den 1. Marts 1972. Jeg var der og jeg har koncerten på både vinyl og DVD.
Mvh Kenneth

Brugeravatar
Lo-Fi Logder
Tidligere LuxBerg
Lokalitet: København

Indlæg af Lo-Fi Logder »

Det lyder som et særdeles fint og gennemtænkt setup.
“What a treat !”
Det vil jeg se frem til.

Jeg medbringer foreløbig et dobbelt live album :

Rush - “Exit Stage Left” (1981) på skandinavisk pres.

Jeg skal lige gennemlytte den for wear and tear , ellers har jeg også diverse digitale versioner som backup.

Jeg vil også gerne byde ind med et par flasker rødvin til maden.

Venligst, Karsten
bjerager
Lokalitet: Kvistgård
Geografisk sted: Kvistgård

Indlæg af bjerager »

Foreløbigt har jeg besluttet at tage følgende albums med:

Jimi Hendrix – "Songs For Groovy Children (The Fillmore East Concerts)", Sony Music – 19075982761, Europa 2019
Et bokssæt med 8 lp'er, der omfatter optagelser fra Jimi Hendrix' koncerter den 31/12-1969 og 1/1-1970 i Filmore East, herunder optagelserne, der blev til det legendariske "Band of Gypsys" album. Den er selvfølgelig mastered af Bernie Grundman.

Neil Young & Crazy Horse - "Live Rust" - Reprise Records – REP 64 041, Germany, reissue - så man kan høre, hvad man kan med kun én spinkel stemme og en akustisk guitar

Talking Heads - "Stop Making Sense" - EMI – 1C 064-24 0243 1, Europa, 1984 - bare fordi den er fra 1984...
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sonab OA-116
Brugeravatar
KenRas

Indlæg af KenRas »

Lo-Fi Logder skrev: 27 sep 2026, 12:25 Jeg medbringer foreløbig et dobbelt live album :

Rush - “Exit Stage Left” (1981) på skandinavisk pres.

Jeg skal lige gennemlytte den for wear and tear , ellers har jeg også diverse digitale versioner som backup.

Jeg vil også gerne byde ind med et par flasker rødvin til maden.

Venligst, Karsten
Det lyder da godt med vinen, Karsten :thumbsup:

Du må også gerne byde ind med Black Sabbath - Live Evil, selv hvis du ikke har den selv.
Du kan låne mit eksemplar i dagens anledning :cool1:
Mvh Kenneth

Brugeravatar
Hackenberg
Lokalitet: Gilleleje
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hackenberg »

Jeg har en CD med Peter Gabriel optaget på Smukfest. Kan den bruges?
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
KenRas

Indlæg af KenRas »

Hackenberg skrev: 28 sep 2026, 10:38 Jeg har en CD med Peter Gabriel optaget på Smukfest. Kan den bruges?
Absolut :thumbsup:
Det er et godt bud fra dig og der er (næsten) ingen regler for hvad I hver især vil bidrage med.
Mvh Kenneth

Fredmarantz
Redaktør
Lokalitet: Herning

Indlæg af Fredmarantz »

Udover de mange foreslåede fede livealbums, som jeg glæder mig til at høre - så er min egen "juvel" - et album, som jeg ikke helt ved, om det kan gå ind under temaet - "rockalbum" - men det drejer sig om Genesis' dobbelt-livealbum fra 1977 "Seconds out" optaget i Paris.
Det er mit favorit - live -album over dem alle :thumbsup: -
Er der nogen af de Sjællandske deltagere, som har dette album? - og som evt. ville kunne medbringe det til træffet?
Grunden til at jeg spørger er, at jeg og min eenbårne søn, Lasse, som skal med til træffet, sandsynligvis blot er i bus og skal videre til Kbh næste dag da vi skal til koncert med Stevie Wonder I Royal Arena. Det er ikke så let at medbringe plader, som man gerne vil passe godt på, på en sådan tur.

Vh
Freddy
Brugeravatar
KenRas

Indlæg af KenRas »

Hej Freddy.

Discogs kalder det Rock / Prog Rock, så det er perfekt 8)
Jeg har det stående i samlingen, så lad du bare dit eksemplar blive hjemme :thumbsup:

Jeg tjekker dog lige standen og får den vasket. Det er et eksemplar jeg fik som en del af en samling og må med skam :oops: meddele at jeg aldrig har lyttet til den…

Har du nogle bud / ønsker fra Lasse?
Mvh Kenneth

Fredmarantz
Redaktør
Lokalitet: Herning

Indlæg af Fredmarantz »

Hej Kenras!

Fedt, hvis du har den! :thumbsup:

Stor service, hvis du også vasker den :-) - ellers går det jo nok også. Det kan jo også være, at den allerede er fin og lige til at spille.

Jeg tjekker lige med Lasse. 8)

Vh
Freddy
bjerager
Lokalitet: Kvistgård
Geografisk sted: Kvistgård

Indlæg af bjerager »

Fredmarantz skrev: i går, 13:16 Hej Kenras!

Fedt, hvis du har den! :thumbsup:

Stor service, hvis du også vasker den :-) - ellers går det jo nok også. Det kan jo også være, at den allerede er fin og lige til at spille.

Jeg tjekker lige med Lasse. 8)

Vh
Freddy
Ellers har jeg det også...
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sonab OA-116
Brugeravatar
Cinemad
Lokalitet: Hvalsø
Geografisk sted: Midtsjælland

Indlæg af Cinemad »

Jeg kan også tage mit eksemplar med.

Havde selv overvejet den, men jeg finder bare en anden at medbringe sammen med:

Uriah Heep: Live og
Barclay James Harvest: Concert for the People
Learning by doing wrong.
Besvar