Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » søn 30. nov 2014 12:29

Sinatra-Basie, I´have only eyes for you og en perlerække andre top numre på en af denne uges fund i Korshæren. En sand søndag formiddag nydelse på en tomme tyk reprise vinyl imens den stride Putin vind fra øst står på udenfor.
IMG_4734 (Large).JPG
IMG_4735 (Large).JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet

Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Indlægaf Cinemad » man 1. dec 2014 22:40

Endelig! Det er 1. december, og dermed tilladt at sætte julemusik på ;-)

Her er det mit yndlings-julealbum der snurrer:
Jethro_Tull_The_Christmas_Album.jpg

Jethro Tull i absolut topform, så kan juleræset bare komme an :thumbsup:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Learning by doing wrong.
Brugeravatar
Cinemad

Geografisk sted: Midtsjælland
Lokalitet: Hvalsø

Indlægaf Captain Phoenix » tors 4. dec 2014 23:10

Blandt dagens indkøb var denne:

Silverbeatlesvol2-1.jpg

Det er med John, Paul og George - samt Pete Best (verdens karrieremæssigt mest uheldige trommeslager - tror han blev slagter???), der spiller/synger cover-versioner (kun "Money" er kendt fra rigtige Beatles-udgivelser).

På bagsiden kan man læse historien om hvordan beatlerne kom til audition i Decca West Hampstead-studierne den 1. januar 1962 samt om hvordan dét gik: Selve audition'en gik godt - men Decca vendte tilbage med et "Nej" til at tage beatlerne ind. Man valgte i stedet at lave kontrakt med Brian Pool and The Tremeloes - og dem husker vi jo alle fra… øh… nej…
Man kan endda finde navnet på manden (Mike Smith), der formidlede den største fejlbeslutning i pladeindustriens historie (men ikke navnet på de højtlønnede chefer, der traf den - sådan er det vist tit…).

Ud af Decca-besøget kom et bånd med beatlerne, indspillet i professionel kvalitet - og det er 7 af numrene herfra, der er på pladen her. Tidlig Beatles, altså - men umiskendeligt Beatles-ansatser i vokalerne, selv om de er lidt "spage". Ganske morsomt at høre.

Decca-båndet brugte manager Brian Epstein - smart! - til at skaffe Beatles opmærksomhed hos andre pladeselskaber. Seks måneder senere var der indgået kontrakt med EMI, indspilningen af "Love Me Do" gik i gang d. 6. juni - og resten er - som man siger - historie…
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Indlægaf his067 » fre 5. dec 2014 19:34

Jeg sidder og drømmer mig tilbage til Toronto medens jeg lytter til Bruce Cockburn på Spotify.

'Small Source of Comfort' hedder den seneste (fra 2011).

Billede

En af verdens bedste guitarister, en fantastisk sanger, og fremragende sangskriver. Hvad mere kan hjertet begære (bortset fra pladen på Vinyl)?
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf pqrannes » fre 5. dec 2014 22:48

Som afsløret tidligere (her: viewtopic.php?f=561&t=140&p=52552#p52522) har jeg uden at blinke solgt min vinylversion af CV Jørgensens "Sjælland". Men det gør jo ikke noget, når jeg har de tidligere albums på vinyl og bl.a. dette som snurrer lystigt her nu:

Billede
[C. V. Jørgensen ‎– T-shirts, Terylenebukser & Gummisko]

Det er fedt, det er råt, det er tosset og uforudsigeligt; jeg kan li' det.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Indlægaf kbekke » lør 6. dec 2014 14:55

:Briller: Den RIGTIGE...

prosandcons.JPG

Ik' Claus? :p
Ornithology
Brugeravatar
kbekke

Lokalitet: Vejle

Indlægaf kbekke » tors 11. dec 2014 00:41

Tak!

Santa... Claus :p

prosandpros1.jpg

prosandpros2.jpg

prosandpros3.jpg

Freddie King-pladen er iøvrigt optaget oppe hos Leon Russell i hans Paradise Studios. Det kan man godt høre - på den fede måde. De to andre er heller ik' så ringe... :cool1:
Ornithology
Brugeravatar
kbekke

Indlægaf Tonni » tors 11. dec 2014 06:39

Hvad med det sidste omslag? Det må da siges at være hotte toner... Hvad mon pestens medarbejdere har tænkt? ÆÆ:Æ
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf kbekke » tors 11. dec 2014 17:50

Tonni skrev:Hvad mon pestens medarbejdere har tænkt? ÆÆ:Æ

Well, den godt modne kvinde bag skranken i postudleveringen havde i hvert fald det store smil fremme, da hun flashede pakkens bagside for mig - og alle dem, der stod i kø bagved...

Så kom ikke og sig at Etaten ikke har humor :lol:
Ornithology
Brugeravatar
kbekke

Indlægaf Captain Phoenix » tors 11. dec 2014 21:40

kbekke skrev:

Ja - nu blev jeg jo mobbet længere oppe i denne tråd over at jeg i en anden tråd - viewtopic.php?f=561&t=140&hilit=gode+loppefund&start=465#p51925 - havde flashet en "censureret" cover-version af Pros and cons of hitchhiking.
Den slags må man jo tage til genmæle på - så derfor…

Som tidligere ansat i Post Danmark tager jeg hyggespredningen på posthuset med som en bonus :p
Claus
Brugeravatar
Captain Phoenix

Indlægaf kbekke » fre 12. dec 2014 00:41

Captain Phoenix skrev:
kbekke skrev:

Ja - nu blev jeg jo mobbet længere oppe i denne tråd over at jeg i en anden tråd - viewtopic.php?f=561&t=140&hilit=gode+loppefund&start=465#p51925 - havde flashet en "censureret" cover-version af Pros and cons of hitchhiking.
Den slags må man jo tage til genmæle på - så derfor…

Som tidligere ansat i Post Danmark tager jeg hyggespredningen på posthuset med som en bonus :p

Det er i hvert fald det bedste julekort, jeg har fået indtil videre. I år :thumbsup:
Ornithology
Brugeravatar
kbekke

Indlægaf Tonni » fre 12. dec 2014 07:29

Ja den gik rent ind! Griner stadig!!! :OLO:
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Brew Moore in Europe… - og Valby

Indlægaf Captain Phoenix » søn 14. dec 2014 13:50

December-formiddag med solen ind ad vinduerne.
Fruen på golfbanen med veninderne (ja - skørt i 3 gr. og hård vind, men så shopper hun da ikke sko så længe...).
Bonusdatteren flyttet hjemmefra i sidste uge - og den førstfødte kommer først til far-og-søn frokost senere.
Øllerne på verandaen har endda den helt rigtige temperatur!

Det er det helt perfekte tidspunkt at snurre en LP, der landede forleden - og give den godt med volumen.
Den kom hele vejen fra Japan (uden told-gebyr :p ).
Og før det kom den hele vejen fra Svinget 14 først på Amager, hvor én af musikerne boede waaay back i 1962.

Det er denne her:

BrewMooreInEurope.jpg

Jeg har været på jagt efter den længe - og helst i den oprindelige udgave, som kendere og jazz-afficionados straks vil se, at dette ikke er (den har farve-cover foto).
Dette er et japansk genoptryk - hvilket har den fordel, at så bliver der råd til julegaver i år. Og noget at spise resten af måneden… (Clemens mener at org.-udgaven skal koste 4500,- :QQS: ).

Men musikken er den samme - og i super kvalitet både musikalsk, presningen (tak Japan) og optage-teknisk. Atter en anledning til at konstatere, hvor gode optagelser, der - med de rette folk - kunne laves i 1960'erne.

Musikken er Bebop-jazz (eller "Bop") - spillet af lokale folk: Bent Axen, NHØP (16 år!!!), William Schiöpffe og Louis Hjulmand med 3 internationale saxofonister, der i starten af 1960'er boede eller opholdt sig i det danske jazz-miljø: Brew Moore, Sahib Shihab og Lasse Gulin. Og Erik Wiedemann - Danmarks første doktor i jazz - har skrevet covernoter.

Så ud over at det er dejlig musik at lytte til, er det også et dokumentarisk snap-shot af den historie og de musikere, der satte København på det (jazz-)musikalske verdenskort. Og dermed banede vejen for at store navne som Dexter, Webster m.fl. havde København/Danmark som base i mange år - og senere bl.a. Thad Jones som kapelmester for DR BigBand (hvormed jeg faldt for jazzen).

Nå - nostalgi nok for nu. I 1962 var jeg 3 år, legede i en sandkasse i Rødovre - og anede ikke en pind om alt dette
Men LP'er er jo en fin mulighed for at indhente lidt musikhistorie fra her i nærheden.
Claus
Brugeravatar
Captain Phoenix

Indlægaf No1 » tirs 23. dec 2014 20:11

Bjældeklang - Bent Schjærff.jpg

Her Bent med et par herligt udspazzede-jazzede klassikere - Bjældeklang med et nærmest små-tosset mellemspil og Hvid Jul hvor han indledningsvis gi'r den i bedste, brægende Erroll Garner-stil :lol:

Drej selv julekort 01.jpg

Måske endnu ikke helt vintage, men teknologien er da i hvert fald med dette "drej-selv-pladen rundt"-julekort fundet på loppe den anden dag. Nogen der har set sådan nogle før ... ?
Brugeravatar
No1

Lokalitet: Hellerup

Indlægaf Jogvan » tirs 30. dec 2014 20:32

http://www.musicmattersjazz.com/product ... -84154.htm

Grant Green Idle Moments fra Music Matters, er en av de beste LP er som jeg har hørt, eg den snurrer nesten hver kveld :p
Jogvan

Lokalitet: Torshavn

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken