Den højtaler du drømmer om...

Rosinen i pølseenden
Besvar
sommer
Lokalitet: København
Geografisk sted: København

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlæg af sommer »

vinyl skrev:Tillykke Sommer,

Du har været heldig, med din musiksmag vil degøre dig lykkelig :Thumpsup:

Hilsen
Vinyl
r-l-b skrev:tillykke - det er de fedeste højtalere jeg har haft på mit skrivebord
Lasse skrev:Tillykke med dem :p Kunne være fedt at høre dem en dag.

Lasse
Tak for lykønskningerne - og ja, de gør mig sgu lykkelige, de Rogers. Utroligt hvad den højttaler kan. I mit 20m2 lytterum, mangler jeg intet!!! Jamen, mangler der ikke bas? Helt ærligt, så tænker jeg ikke over det, for Rogers får mig til at glemme alt snak om lyd - jeg hører "bare" musik. Dejlig, vellydende og uproblematisk musik - Fantastisk! Og Lasse, du (og andre) skal være så velkomne. Jeg PM'er dig lige lidt oplysninger....
Brugeravatar
Captain Phoenix
Lokalitet: 2500 Valby
Kontakt:

Indlæg af Captain Phoenix »

sommer skrev: Og Lasse, du (og andre) skal være så velkomne. Jeg PM'er dig lige lidt oplysninger....
Søren - hvis du holder "mini-åbent hus" på et tidspunkt, vil jeg gerne være med og lægge ører til Rogers'erne, som jeg faktisk aldrig har lyttet seriøst til. PM mig gerne hvis det er :cool1:
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Fredmarantz
Redaktør
Lokalitet: Herning

Indlæg af Fredmarantz »

Ja- Tillykke med de særdeles fine Rogers - Sommer!! - kan sgu godt forstå, du er vild med dem. Jeg har faktisk kun lyttet til et enkelt sæt tidligere, nemlig Gottschalks sæt, som han havde med til vintagetræf for et par år siden. Personligt synes jeg, at de lød utrolig fint- ikke mindst deres størrelse taget i betragting - de fyldte nemlig rummet rigtig godt - med meget stor definition. (rummet var nu også et ret levende ét af slagsen) - dog ikke riddersalen, men "det andet rum". Jeg venter vel også bare på, at der dukker sådan et par op i min sfære.

Vh
Freddy
sommer

Indlæg af sommer »

Captain Phoenix skrev:Søren - hvis du holder "mini-åbent hus" på et tidspunkt, vil jeg gerne være med og lægge ører til Rogers'erne, som jeg faktisk aldrig har lyttet seriøst til. PM mig gerne hvis det er :cool1:
Fredmarantz skrev:Ja- Tillykke med de særdeles fine Rogers - Sommer!! - kan sgu godt forstå, du er vild med dem. Jeg har faktisk kun lyttet til et enkelt sæt tidligere, nemlig Gottschalks sæt, som han havde med til vintagetræf for et par år siden. Personligt synes jeg, at de lød utrolig fint- ikke mindst deres størrelse taget i betragting - de fyldte nemlig rummet rigtig godt - med meget stor definition. (rummet var nu også et ret levende ét af slagsen) - dog ikke riddersalen, men "det andet rum". Jeg venter vel også bare på, at der dukker sådan et par op i min sfære.

Vh
Freddy
Tak Freddy - ja, de dukker jo op engang imellem. Det er bare med at slå til, når de er der. Epay priserne er jo vanvittige, så man skal være heldig at få dem her i DK. Det var jeg, og jeg takker hifi-guderne (og sælger - en guttermand, som også er bruger her på siden).

og Kaptajn du er meget velkommen, når der en dag skal lyttes - jeg skal nok holde dig opdateret via PM når Lasse og jeg får planlagt en lytning.

Sommer
msg1979
Lokalitet: Odense

Indlæg af msg1979 »

sommer skrev:
Captain Phoenix skrev:Søren - hvis du holder "mini-åbent hus" på et tidspunkt, vil jeg gerne være med og lægge ører til Rogers'erne, som jeg faktisk aldrig har lyttet seriøst til. PM mig gerne hvis det er :cool1:
Fredmarantz skrev:Ja- Tillykke med de særdeles fine Rogers - Sommer!! - kan sgu godt forstå, du er vild med dem. Jeg har faktisk kun lyttet til et enkelt sæt tidligere, nemlig Gottschalks sæt, som han havde med til vintagetræf for et par år siden. Personligt synes jeg, at de lød utrolig fint- ikke mindst deres størrelse taget i betragting - de fyldte nemlig rummet rigtig godt - med meget stor definition. (rummet var nu også et ret levende ét af slagsen) - dog ikke riddersalen, men "det andet rum". Jeg venter vel også bare på, at der dukker sådan et par op i min sfære.

Vh
Freddy
Tak Freddy - ja, de dukker jo op engang imellem. Det er bare med at slå til, når de er der. Epay priserne er jo vanvittige, så man skal være heldig at få dem her i DK. Det var jeg, og jeg takker hifi-guderne (og sælger - en guttermand, som også er bruger her på siden).

og Kaptajn du er meget velkommen, når der en dag skal lyttes - jeg skal nok holde dig opdateret via PM når Lasse og jeg får planlagt en lytning.

Sommer
Jeg lurede lidt på dem også må jeg indrømme. Men har desværre for meget stående. Gad godt høre dem pga det ry de har... Kan du ikke smide nogle indtryk afsted?

Hvad var det med den bas (white belly)? Kan se de findes i MANGE udgaver fra forskellige producenter. Så Den er jo lidt af en jungle den speaker :)
sommer

Indlæg af sommer »

msg1979 skrev:Jeg lurede lidt på dem også må jeg indrømme. Men har desværre for meget stående. Gad godt høre dem pga det ry de har... Kan du ikke smide nogle indtryk afsted?

Hvad var det med den bas (white belly)? Kan se de findes i MANGE udgaver fra forskellige producenter. Så Den er jo lidt af en jungle den speaker :)
Jo da :D Mine er Swisstone 15 ohms versionen. Whitebelly betyder (så vidt jeg ved) at den ene bas kan være skiftet på et tidspunkt. Forskellen er, at der inde omkring dustcap'en er en lille gennemsigtig (på min ihvertfald/andre gange er den hvidere) silicone "fuge". Er dog selv i tvivl om min er whitebelly, da den som sagt ikke er hvidlig på nogen måde. Det har eftersigende ingen lydmæssige konsekvenser, så på den måde er det ret ligemeget.

For mig er højttaleren eminent til at hive det vigtigste frem i musikken - det er en glimrende formidler af musikkens nerve. Yderligere klinger alle instrumenter og stemmer utroligt naturligt - her er den bedre end nogen anden højttaler, jeg har hørt. Jeg hører meget jazz og 60er sing'a'songwriter musik på dem, og det gør de fremragende. Men jeg hører også meget klassisk P2 om aftenen, og de kan altså også et eller andet med klassisk musik. Igen finder de frem til nerven, og violiner, som jeg tit synes kan lyde lidt ferske, lyder bare.....rigtigt. MEn kan de spille bas? Ja, utroligt nok, og det, der er, er nok for mig.

Til admin - denne tråd skal naturligtvis ikke hi-jackes helt af mine Rogers, og jeg skulle måske have lavet en tråd for mig selv. Pludselig greb det om sig, og hvis der føles for det, må indlæggene gerne flyttes til en seperat tråd.

Sommer
Brugeravatar
Tube mania
Lokalitet: Horsens området
Geografisk sted: Øst Jylland

Indlæg af Tube mania »

Som i nok ved fik jeg jo min 'drømme-højtaler' Arena HT25 og dem er jeg glad for...ligeså vel som for mine Rectilinear High Boys, men det er vel drømme som er med til at holde en i live. Så nu drømmer jeg videre... om disse. Hvis nogen ved hvor der er sådan et sæt til salg ...så kan jeg hente i aften. 8)

Billede

http://www.kef.com/html/en/explore/abou ... index.html
Senest rettet af Tube mania 12 jun 2016, 14:16, rettet i alt 1 gang.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..

.
Brugeravatar
hificlassic
Lokalitet: Silkeborg
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro

Indlæg af hificlassic »

Infinity IRS Gamma er en af mine drømme
Billede
DIY BBC LS5/8, Lenco F50-8, Threshold FET Two, Crestron amps, Sentec EC-8. I Stuen JVC/Victor SX-3 på Quad Vena
Brugeravatar
Tube mania

Indlæg af Tube mania »

Nåja...så skidt...dem ku jeg vel osse nøjes med ...hvis det var...ja. :cool1:
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

.
Brugeravatar
2-mas
Lokalitet: Aalborg
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af 2-mas »

Tube mania skrev:Som i nok ved fik jeg jo min 'drømme-højtaler' Arena HT25 og dem er jeg glad for...ligeså vel som for mine Rectilinear High Boys, men det er vel drømme som er med til at holde en i live. Så nu drømmer jeg videre... om disse. Hvis nogen ved hvor der er sådan et sæt til salg ...så kan jeg hente i aften. 8)

Billede

Tror jeg assisterede lidt da du fik dine Arenaer iøvrigt. KEF KM1 er der muligvis et sæt stående af i Randers, men skal lige undersøge det nærmere.
larsne
Lokalitet: Holstebro

Indlæg af larsne »

Billede

Revox symbol B
Har aldrig hørt dem, men ved bare at de må lyde godt.
Brugeravatar
Tonni
Lokalitet: Dalbyover
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!

Indlæg af Tonni »

2-mas skrev:
Tube mania skrev:Som i nok ved fik jeg jo min 'drømme-højtaler' Arena HT25 og dem er jeg glad for...ligeså vel som for mine Rectilinear High Boys, men det er vel drømme som er med til at holde en i live. Så nu drømmer jeg videre... om disse. Hvis nogen ved hvor der er sådan et sæt til salg ...så kan jeg hente i aften. 8)

Billede

Tror jeg assisterede lidt da du fik dine Arenaer iøvrigt. KEF KM1 er der muligvis et sæt stående af i Randers, men skal lige undersøge det nærmere.
Det sæt der står i Randers (hvis det er det sæt jeg tror det er) er desværre ikke komplet!
Det jeg tænker på er ejet af Frydendahl, og er uden elektronikskufferne...
Noget med et tyveri, hvor de 1600 Watt plus elektronisk delefilter forsvandt! :(
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tube mania

Indlæg af Tube mania »

Dem her kendte jeg ikke, men hold da op de er lækre.

http://www.usaudiomart.com/details/6491 ... es/928431/

.
jan_stevns

Indlæg af jan_stevns »

Tube mania skrev:Dem her kendte jeg ikke, men hold da op de er lækre.
De er godt nok da specielle :)
spooky_speakers.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Tube mania

Indlæg af Tube mania »

Ja...og følsomhed på 102db...tak for kaffe. :)

.
Besvar