Hej igen louis!
Det glæder mig at høre. Jeg har selv været stærkt interesseret i Tannoy - men har indtil videre holdt mig til diverse 8" fuldtoner.
mht til Richard Allan - så haster det ikke mere end det "jawer".
mvh
Søren
Tannoy Berkeley HPD 385A
- Louis
- Lokalitet: Hørning
Re: Tannoy Berkeley HPD 385A
Der findes jo også ufattelig mange kabinetter der en konstrueret til diverse 8" fuldtoner. Og så findes der jo nok flere 8" fuldtoner en 12" og 15". Så det er jo egentligt nok 8" enheder der er sjovest hvis man gerne vil eksperimentere med forskellige modeller, både indenfor kabinetter og enheder. Men jeg har nu aldrig hørt nogen 8", der gjorde det så godt som Richard Allans.Rørgrej skrev:Hej igen louis!
Det glæder mig at høre. Jeg har selv været stærkt interesseret i Tannoy - men har indtil videre holdt mig til diverse 8" fuldtoner.
mht til Richard Allan - så haster det ikke mere end det "jawer".
mvh
Søren
Venligst Louis
- kj2005
- Lokalitet: 2730 Herlev
- Geografisk sted: Herlev
- Kontakt:
Forsøger at oplive tråden....du har erfaring med Tannoy . Kan jeg få din vurdering af 10" eller 12" enheder.Louis skrev: Tannoy Berkeley HPD 385A er det smukke navn de har bærer.
Men hold k**t, hvor det går godt. Det lyder simpelthen fantastisk. Jeg har aldrig hørt noget lignende. Det er en glad man der sidder og lytter i skrivende stund.
...Har købt et sæt fine trækasser 35-40 år (uden Richard Allan enheder) . Volumen ca 53,5L..måske kun til 10".
...rør- og transistor forstærkere trækker AR , JBL og Isophon her.
Mvh. Kim
-
- Lokalitet: TimBuk2
- Geografisk sted: Sjælland
- er selv bidt af "Tannoy-bacillen"kj2005 skrev:Forsøger at oplive tråden....du har erfaring med Tannoy . Kan jeg få din vurdering af 10" eller 12" enheder.Louis skrev: Tannoy Berkeley HPD 385A er det smukke navn de har bærer.
Men hold k**t, hvor det går godt. Det lyder simpelthen fantastisk. Jeg har aldrig hørt noget lignende. Det er en glad man der sidder og lytter i skrivende stund.
...Har købt et sæt fine trækasser 35-40 år (uden Richard Allan enheder) . Volumen ca 53,5L..måske kun til 10".
...rør- og transistor forstærkere trækker AR , JBL og Isophon her.
Mvh. Kim

tannoy buckingham/windsor/arden/D750 - JBL L300summit - yamaha px2- px3 - ortofon jubilee/preamp jasmin 2.0LP - marantz av-8802a + mm-8077/sr9200/4400 - shengya psm300