Vintage Klipsch - hvem har dem?
- Elway
- Lokalitet: Aalborg
Re: Vintage Klipsch - hvem har dem?
Hvis kalenderen og konen giver lov, kunne jeg sagtens lokkes til Hald en given søndag...
Yesterday, I wanted tacos. Today, I had tacos. Follow your dreams...
- Helikon
- Lokalitet: Randers
Elway skrev:Hvis kalenderen og konen giver lov, kunne jeg sagtens lokkes til Hald en given søndag...
måske der er basis for en "Klipsch eftermiddag" ? jeg kunne da også godt tænke mig at høre dem

hilsen Niels
Mvh Niels
________________________________________________________________________________________________
2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
________________________________________________________________________________________________
2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
- pqrannes
- Lokalitet: Nibe
- Geografisk sted: 9240 Nibe
Helikon skrev:Elway skrev:Hvis kalenderen og konen giver lov, kunne jeg sagtens lokkes til Hald en given søndag...
måske der er basis for en "Klipsch eftermiddag" ? jeg kunne da også godt tænke mig at høre dem![]()
hilsen Niels
Det går den vej.
Vi kommer nok et stykke ind i efteråret, inden jeg annoncerer en sådan Klipsch-eftermiddag, men det kommer. Måske bliver der også lejlighed til at lytte på et par Klipsch Belle-inspirerede Jealvox.
PQR
Thorens/L'Audiophile/Bofa/Goodmans
Siemens/Klangfilm (p.t. på hylden
Mono (og stereo)
Med mere.
Mono (og stereo)
Med mere.
-
- Lokalitet: København
- Geografisk sted: 2200
Og så er de her, lige mens vi snakker om dem.
http://www.dba.dk/hoejttaler-klipsch-au ... 027000928/
Godt nok i tredje udgave men alligevel.
http://www.dba.dk/hoejttaler-klipsch-au ... 027000928/
Godt nok i tredje udgave men alligevel.
Mvh
Michael
Jeg går primært efter udseende . . . det indvendige skal vi nok få styr på.
Michael
Jeg går primært efter udseende . . . det indvendige skal vi nok få styr på.
- pqrannes
Kenn W i Beder har et par Klipsch Heresy og sælger dem: http://www.dba.dk/hoejttaler-klipsch-au ... 027841166/
PQR
PQR
Mono (og stereo)
Med mere.
Mono (og stereo)
Med mere.
- hificlassic
- Lokalitet: Silkeborg
- Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
pqrannes skrev:Kenn W i Beder har et par Klipsch Heresy og sælger dem: http://www.dba.dk/hoejttaler-klipsch-au ... 027841166/
PQR
mkIII er meget lidt vintage og mere en omgang plastikenheder i et vintage-kabinet, efter min mening

DIY BBC LS5/8, Lenco F50-8, Threshold FET Two, Crestron amps, Sentec EC-8. I Stuen JVC/Victor SX-3 på Quad Vena
- pqrannes
hificlassic skrev:pqrannes skrev:Kenn W i Beder har et par Klipsch Heresy og sælger dem: http://www.dba.dk/hoejttaler-klipsch-au ... 027841166/
PQR
mkIII er meget lidt vintage og mere en omgang plastikenheder i et vintage-kabinet, efter min mening
Det har du ret i. Jeg så i første omgang ikke "III"-tallet.
Jeg har på arbejde adgang til at par 3-4 år gamle made-in-China Klipsch. Det er ikke noget at skrive hjem om.
PQR
Mono (og stereo)
Med mere.
Mono (og stereo)
Med mere.
-
- Lokalitet: Fredericia
Halløjsa. Her var lige noget interresant. Jeg er i færd med at anskaffe et sæt Klipsch La Scala. Det betyder så farvel til mine Whafedale E 90. 4 styk side om side. Her er der god bund til de dybe strygere og stortromme.Det kommer jeg vel til at undvære med hornene eller hvad? Har nogen erfaringer herudi?
Hilsen Henning
Hilsen Henning
- pqrannes
erafan skrev:Halløjsa. Her var lige noget interresant. Jeg er i færd med at anskaffe et sæt Klipsch La Scala. Det betyder så farvel til mine Whafedale E 90. 4 styk side om side. Her er der god bund til de dybe strygere og stortromme.Det kommer jeg vel til at undvære med hornene eller hvad? Har nogen erfaringer herudi?
Hilsen Henning
Det lyder spændende med de Klipsch La Scala på vej.
Det er i mine øjne svært at sammenligne den ene højttaler og især den ene højttalertype med den anden. Horn er noget ganske andet en f.eks. helt lukkede højttalere som Wharfedalerne vist er. Uden at have hørt eller kende La Scala'erne vil jeg umiddelbart forudsige, at de er mere åbne i lyden, hvilke godt kunne komme strygerne (også de dybe) til gode og selv om det dybeste slag på stortrommen måske ikke (føles) at gå så dybt ned som på et par lukkede højttalere, vil du nok opleve at trommeslaget har lyder mere "frit" og har mere luft omkring sig. Kan man li' det, kan man li'g horn, og det kan jeg.
Jeg har selv et par små Klipsch Heresy, som er ret specielle, men som ikke har det store foldede horn og derfor er en "kætter" (Heresy). Jeg vil gerne høre sådan et par La Scala en dag og sammenligne dem med mine Jealvox trevejshorn, der jo er en slags kopi af Klipsch-horn (Belle må være dem, der kommer nærmest).
Lad os gerne høre nærmere om La Scalaerne.
PQR
Mono (og stereo)
Med mere.
Mono (og stereo)
Med mere.
-
- Lokalitet: Fredericia
Nå hej igen- Har været lidt fraværende på det seneste.Arbejde ,influenza,og mere arbejde, men altså.
Klipschhornene er på plads, og lad det være sagt med det samme.: jeg er "solgt". Nok var jeg glad for Wharfedalerne, men dem her, de slår dem med flere længder. Stor, flot, åben og vedkommende liveagtig lyd. Nu hører jeg pludselig ting jeg ikke før har været opmærksom på fra ellers kendte skiver.Lækkert. Lidt som at høre dem for første gang. En god fornemmelse.
Jeg kender godt Jealvoxene, og de er meget lig la scala, bare større. Men vi kan da aftale en lytteseance en dag måske ?
Ps.Jeg savner ikke bas.
Mvh Henning
Klipschhornene er på plads, og lad det være sagt med det samme.: jeg er "solgt". Nok var jeg glad for Wharfedalerne, men dem her, de slår dem med flere længder. Stor, flot, åben og vedkommende liveagtig lyd. Nu hører jeg pludselig ting jeg ikke før har været opmærksom på fra ellers kendte skiver.Lækkert. Lidt som at høre dem for første gang. En god fornemmelse.
Jeg kender godt Jealvoxene, og de er meget lig la scala, bare større. Men vi kan da aftale en lytteseance en dag måske ?
Ps.Jeg savner ikke bas.
Mvh Henning
- hificlassic
- Lokalitet: Silkeborg
- Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Jeg har lige betalt for et sæt Klipsch Belle og glæder mig helt vildt til at få dem hjem i stuen på min Trio WE-8S single ended rørreceiver...
Billeder kommer
Billeder kommer
DIY BBC LS5/8, Lenco F50-8, Threshold FET Two, Crestron amps, Sentec EC-8. I Stuen JVC/Victor SX-3 på Quad Vena
- Tonni
- Lokalitet: Dalbyover
- Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
hificlassic skrev:Jeg har lige betalt for et sæt Klipsch Belle og glæder mig helt vildt til at få dem hjem i stuen på min Trio WE-8S single ended rørreceiver...
Billeder kommer
FEDT! - Det vil jeg glæde mig til!!!
Forhåbentlig med en god beskrivelse af lyden...

Bare det GLØDER!!!
- pqrannes
hificlassic skrev:Jeg har lige betalt for et sæt Klipsch Belle og glæder mig helt vildt til at få dem hjem i stuen på min Trio WE-8S single ended rørreceiver...
Billeder kommer
Spændende! Så kigger jeg gerne snart forbi og "ser" dem.
PQR
Mono (og stereo)
Med mere.
Mono (og stereo)
Med mere.
- Louis
- Lokalitet: Hørning
pqrannes skrev:hificlassic skrev:Jeg har lige betalt for et sæt Klipsch Belle og glæder mig helt vildt til at få dem hjem i stuen på min Trio WE-8S single ended rørreceiver...
Billeder kommer
PQR
Jeg har nærmest startet bilen.
Venligst Louis
- pqrannes
Louis skrev:pqrannes skrev:hificlassic skrev:Jeg har lige betalt for et sæt Klipsch Belle og glæder mig helt vildt til at få dem hjem i stuen på min Trio WE-8S single ended rørreceiver...
Billeder kommer
PQR
Jeg har nærmest startet bilen.
Sidder du allerede i bilen? Jeg har fyret op under mine Klipsch Heresy af bar glæde over udsigten til at skulle høre et par Klipsch Belle, så du kan komme her og høre dem som en start. Så kører vi sammen til Silkeborg, når Verner er klar.
PQR
PS: HVOR BLIVER DE BILLEDER AF?
Mono (og stereo)
Med mere.
Mono (og stereo)
Med mere.