MDA's Corner
-
- Redaktør
- Lokalitet: Herning
Re: MDA's Corner
Flot! - det syn - og den medfølgende lyd er lønnen i sig selv- kan jeg forestille mig!!
Er den nu helt færdig?
Vh
Freddy
Er den nu helt færdig?
Vh
Freddy
- kbekke
- Lokalitet: Vejle
MDA skrev:Nu er den kommet ind i stuen, her er lige et sen aftens billede.
Fandme flot, Mads!

Ornithology
- MDA
- Admin
- Lokalitet: Nordjylland
- Geografisk sted: Støvring
Tak tak, den spiller fint
Den er ikke helt færdig, der lige monteres stel over højttalerterminalerne, har bare ikke det rigtige kabel, skal være sort 20AWG solid tinned copper, samt jeg venter på mit nye værktøj til at lave wire wrap
Pæren i FM Tuning lyser ikke så kræftigt, jeg har de originale lamper i meterne fordi de er coated med en blå farve, måske coating er brændt mere af på den anden, siden de 2 lamper ikke lyser lige kraftigt.
Må lige lege lidt med de 2 pære fra reserve maskinen.
Til sidst skal der bygges et WC-124 kabinet til den, et original WC-124 kabinet hænger ikke på træerne

Den er ikke helt færdig, der lige monteres stel over højttalerterminalerne, har bare ikke det rigtige kabel, skal være sort 20AWG solid tinned copper, samt jeg venter på mit nye værktøj til at lave wire wrap

Pæren i FM Tuning lyser ikke så kræftigt, jeg har de originale lamper i meterne fordi de er coated med en blå farve, måske coating er brændt mere af på den anden, siden de 2 lamper ikke lyser lige kraftigt.
Til sidst skal der bygges et WC-124 kabinet til den, et original WC-124 kabinet hænger ikke på træerne

- Louis
- Lokalitet: Hørning
Har lige læst hele tråden igennem. Vanvittig fed og flot tilgang til tingene. Med smukt resultat til følge
Kommer der et billede af din flotte pladespiller op på et tidspunkt?

Venligst Louis
-
- Lokalitet: TimBuk2
- Geografisk sted: Sjælland
Hej Mads - flot gået!
Du mangler kabinet... WC-124
Her er et link, der måske vil friste dig, selv om prisen er lidt høj....
http://www.ebay.de/itm/Marantz-Woodcase ... 520wt_1166
Held og lykke med dit projekt!
bedste hilsener,
-z-

Held og lykke med dit projekt!

bedste hilsener,
-z-
MDA skrev:Tak tak, den spiller fint![]()
Den er ikke helt færdig, der lige monteres stel over højttalerterminalerne, har bare ikke det rigtige kabel, skal være sort 20AWG solid tinned copper, samt jeg venter på mit nye værktøj til at lave wire wrap![]()
tannoy buckingham/windsor/arden/D750 - JBL L300summit - yamaha px2- px3 - ortofon jubilee/preamp jasmin 2.0LP - marantz av-8802a + mm-8077/sr9200/4400 - shengya psm300
- MDA
- Admin
Louis skrev:Har lige læst hele tråden igennem. Vanvittig fed og flot tilgang til tingene. Med smukt resultat til følge![]()
Tak Louis, der skal nok komme billeder af min pladespiller, har bare ikke fået sat den til endnu, efter vi har flyttet rundt på vores stue.
zaragon skrev:Hej Mads - flot gået!![]()
Held og lykke med dit projekt!![]()
bedste hilsener,
-z-
Mange tak for tippet. Har godt set han sælger replica kabinetter, men de replica kabinetter vil jeg lige så gerne selv have fornøjelsen med at lave

P. M. Hedegaard skrev:Har du fået "post", Mads?
Jeps, postmand Jim har været forbi, jeg takker

-
- Redaktør
zaragon skrev:Hej Mads - flot gået!![]()
Held og lykke med dit projekt!![]()
bedste hilsener,
-z-MDA skrev:Tak tak, den spiller fint![]()
Den er ikke helt færdig, der lige monteres stel over højttalerterminalerne, har bare ikke det rigtige kabel, skal være sort 20AWG solid tinned copper, samt jeg venter på mit nye værktøj til at lave wire wrap![]()
Vær gerne opmærksom på, at der kunne fås to forskellige kabinetter til fx 2385 - én som et helt kabinet, som vi ca. kender dem (dog med to åbninger i toppen til ventilation) - og ét, bestående af tre dele, med 6 ventilationshuller i toppen + ét på hver side, men uden bund. Et såkaldt "knock down" kabinet - begge to synes jeg er flotte - men måske har jeg en lille favour for det "hele kabinet".
Vh
Freddy
- MDA
- Admin
Fredmarantz skrev:Vær gerne opmærksom på, at der kunne fås to forskellige kabinetter til fx 2385 - én som et helt kabinet, som vi ca. kender dem (dog med to åbninger i toppen til ventilation) - og ét, bestående af tre dele, med 6 ventilationshuller i toppen + ét på hver side, men uden bund. Et såkaldt "knock down" kabinet - begge to synes jeg er flotte - men måske har jeg en lille favour for det "hele kabinet".
Vh
Freddy
Det bliver et "helt" kabinet sådan som vi kender dem, de 3 delte synes jeg ikke er så pæne.
-
- Redaktør
- MDA
- Admin
Er så småt gået i gang med den anden 2385, første problem var at balance potmeteret var knækket, og det var bagpladen desværre også, og det går så ud over de kul baner som "skyderen" køre hen over.
Jeg har limet de to stykker sammen, nu det den "elektriske" del som jeg skal have løst.
At finde en ny balance potmeter til en 2385 vil være som at finde en nål i en kæmpe høstak.
Er det muligt at koble de brækket kul baner sammen igen på en eller anden smart og holdbar måde?
Er det overhovedet kul baner?
Jeg har limet de to stykker sammen, nu det den "elektriske" del som jeg skal have løst.
At finde en ny balance potmeter til en 2385 vil være som at finde en nål i en kæmpe høstak.
Er det muligt at koble de brækket kul baner sammen igen på en eller anden smart og holdbar måde?
Er det overhovedet kul baner?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
- Tube mania
- Lokalitet: Horsens området
- Geografisk sted: Øst Jylland
Det der tror jeg kan repareres med 'ledende lak' fra autofix...det man kan reparere varmetråde i bagruder med. Det skal nok lige pudses med en glasbørste først.
Senest rettet af Tube mania 05 feb 2013, 18:28, rettet i alt 1 gang.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25
If your amp not damp turn the volume up a bit more..
.
If your amp not damp turn the volume up a bit more..
.
-
- Redaktør
Kan man ikke lidt behændigt lodde en "lus" henover, så der er elektrisk forbindelse? - og efterfølgende lægge sådan et potmeter på "wanted" listen på Ebay fx....
(meget tyder på, at denne 2385'er helelr ikke just får noget "privatliv" efter at du har været der
Hvad er skrevet på potmetret (type osv?) - partsnummer i SM? - - der er garanteret flere modellser, som har sådan et potmeter.
Det minder mig om Bent Egholms 1122DC-balancepotscenarie - har han mon fået held af noget her??
Vh
Freddy
(meget tyder på, at denne 2385'er helelr ikke just får noget "privatliv" efter at du har været der

Hvad er skrevet på potmetret (type osv?) - partsnummer i SM? - - der er garanteret flere modellser, som har sådan et potmeter.
Det minder mig om Bent Egholms 1122DC-balancepotscenarie - har han mon fået held af noget her??
Vh
Freddy
Senest rettet af Fredmarantz 05 feb 2013, 18:44, rettet i alt 1 gang.
- LarsW
- Lokalitet: Glostrup
- Geografisk sted: Glostrup
Der skal man være kreativ med sådan et brud på et skydepotmeter.
Men det er brudt i den ene ende af printet og det er ikke sikkert at
potmeteret " skyder" helt ud til yderenden. Så måske noget kobberfolie
eller alufolie kan gøre det, men er svar skyldig idet jeg ikke ved hvor godt
det kommer til at " lede " imellem banen og foliet Selve foliet er klæbende
på den ene side og du kan godt få en bid af denne rulle jeg har liggende
hvis det er. Men jeg tror, at det er kulbaner som er på printet og ikke kobber.
Så hvor godt det evt. kan blive kan jeg ikke lige svare på. Men ellers et nyt potmeter.
Mvh.
LarsW
Men det er brudt i den ene ende af printet og det er ikke sikkert at
potmeteret " skyder" helt ud til yderenden. Så måske noget kobberfolie
eller alufolie kan gøre det, men er svar skyldig idet jeg ikke ved hvor godt
det kommer til at " lede " imellem banen og foliet Selve foliet er klæbende
på den ene side og du kan godt få en bid af denne rulle jeg har liggende
hvis det er. Men jeg tror, at det er kulbaner som er på printet og ikke kobber.
Så hvor godt det evt. kan blive kan jeg ikke lige svare på. Men ellers et nyt potmeter.
Mvh.
LarsW
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Div. i Kenwood, Sansui, Denon + en større samling Elcaset Sony m. bånd , remote m.m.