Hvad snurrer netop nu?
- B&O Vintage
- Dobbelt profil, udelukket fra forummet
- Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj
- Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Re: Hvad snurrer netop nu?
Okidoki. MEN fantastisk er den i Nilsson tapning.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
- his067
- Redaktør
- Lokalitet: Aberdeen, Skotland
- Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Det kan vi ikke blive uenige om.....
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
- B&O Vintage
........så må du ud med hvem min horisont skal udvides med....købte for nylig en anden plade hvor den var med en anden kunstner. Har bare lige glemt med hvem......
Dagplejer
- his067
- Redaktør
- Lokalitet: Aberdeen, Skotland
- Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Komponisten hed Fred Neil, en 'privat' herre som ikke turnerede meget. Se https://en.wikipedia.org/wiki/Fred_Neil
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
- Tube mania
- Lokalitet: Horsens området
- Geografisk sted: Øst Jylland
Den her spiller nu og får godt nok liv i højspændings-rørene

Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25
If your amp not damp turn the volume up a bit more..
.
If your amp not damp turn the volume up a bit more..
.
- luc
- Lokalitet: 1720 Vesterbro
Charly Antolini - crash.
Ankommet igår i en direct cut udgave.
Fantastisk

Kan anbefales på det varmeste.
Hilsen luc
Ankommet igår i en direct cut udgave.
Fantastisk

Kan anbefales på det varmeste.
Hilsen luc
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Revox B790, TD 160 og 147, Rogers LS3/5A - AB1, Luxman – D-113D, Cambidge Audio DAC, Luxman C-12, B-12ere, M-12, Sony Elcasset EL-7, Panasonic 8-track, Philips DCC, Sony MD + det løse.
- Captain Phoenix
- Lokalitet: 2500 Valby
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Hugo keeps spinning!
I anledning af dagens triste meddelelse om Hugo Rasmussens død, har jeg fundet et par skiver med ham frem - for hans musik lever jo videre!
Selv om han spillede med "alt og alle", var det kun en enkelt LP, der bar hans navn som bandlederen - nemlig den nederste af de tre her:
Og det er egentlig meget typisk for Hugo Rasmussen: Han var ikke med for at sætte sig selv øverst eller forrest - men for at være en del af noget større.
På "Sweets to the Sweet" findes iøvrigt en af de meget sjældne Hugo Rasmussen-kompositioner: "Evy og Altid". Et smukt nummer med en smuk og sigende titel.
PS: Netop "Sweets to the Sweet" var der én der købte i dag kl. 11 - det ligner jo en tanke...
De to andre er her endnu og er til salg hvis nogen er interesserede.
Selv om han spillede med "alt og alle", var det kun en enkelt LP, der bar hans navn som bandlederen - nemlig den nederste af de tre her:
Og det er egentlig meget typisk for Hugo Rasmussen: Han var ikke med for at sætte sig selv øverst eller forrest - men for at være en del af noget større.
På "Sweets to the Sweet" findes iøvrigt en af de meget sjældne Hugo Rasmussen-kompositioner: "Evy og Altid". Et smukt nummer med en smuk og sigende titel.
PS: Netop "Sweets to the Sweet" var der én der købte i dag kl. 11 - det ligner jo en tanke...
De to andre er her endnu og er til salg hvis nogen er interesserede.
-
- Lokalitet: Faaborg opland
- Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Kan godt anbefale den Paul Banks dér, de havde et fantastisk lille orkester!
- Captain Phoenix
- Kontakt:
Stan Getz - på vej til weekend
Tidligere på ugen tog jeg en stak vinyler med hjem fra byen - bl.a. disse:
Her til (fredag) aften snurrer den øverste.
Selv om der er nogle klik rundt omkring (og lidt strygere sat til - en anelse for "sødt" visse steder), så er det dejlig musik at indlede weekende med.
Getz har en rigtig flot og følsom tone - det er som om han både synger og danser med sin saxofon. Roligt og med overblik.
Skiven bekræfter, at han altså var en af de helt store på sit instrument.
Nå - nu kalder et par Newcastle Brown Ale fra køleskabet på mig...
God weekend!
Her til (fredag) aften snurrer den øverste.
Selv om der er nogle klik rundt omkring (og lidt strygere sat til - en anelse for "sødt" visse steder), så er det dejlig musik at indlede weekende med.
Getz har en rigtig flot og følsom tone - det er som om han både synger og danser med sin saxofon. Roligt og med overblik.
Skiven bekræfter, at han altså var en af de helt store på sit instrument.
Nå - nu kalder et par Newcastle Brown Ale fra køleskabet på mig...

God weekend!
- B&O Vintage
[attachment=0]WP_20150907_002compressed.jpg[/attachment]Søndag bød på en stribe hjembesøg og et bejet indendørs kræmmermarked med masser af både sjældent, meget velholdt og sjovt vinyl. Og en håndfuld cd:er. Bedst er kvinders ungdoms samlede vinyler. Coverene er som nye og pladerne blanke som skovsøer. Her er en af mine yndlings kunstnere Van the Man og en dobbelt udgivelse jeg manglende. Lå og flød ude i den rødne banan.Hymns To The Silence.[attachment=0]WP_20150907_002compressed.jpg[/attachment][attachment=0]WP_20150907_002compressed.jpg[/attachment]
Dagplejer
- Stottrup
- Lokalitet: Åbyhøj
- Geografisk sted: Østjylland
Ikke på vinyl, men leveret af en Philips CD 780, forstærket af en Pioneer SX 440 og sat i lyd af et par Pioneer CS-E 500: Det er bare så svært at blive træt af The Queen of Soul... Aretha Franklin. Og hvilken produktion! Alt står krystalklart.
Vh Karl
Vh Karl
Stottrup
Pioneer - især fra 70'erne...
Pioneer - især fra 70'erne...
- Captain Phoenix
- Kontakt:
Fra lørdagens loppefund snurrer nu denne:
Fed skive - Blues-jazz med et lillebitte pift af pop (men ikke for meget).
Bobby Moore spiller sax - men ellers er det sørme ikke rigtig til at finde meget om manden.
Og han indspillede åbenbart også kun 2 albums (og et par håndfulde singler med outtakes herfra) - men skulle man falde over noget med ham, kan man roligt tage det med hjem.
Fed skive - Blues-jazz med et lillebitte pift af pop (men ikke for meget).
Bobby Moore spiller sax - men ellers er det sørme ikke rigtig til at finde meget om manden.
Og han indspillede åbenbart også kun 2 albums (og et par håndfulde singler med outtakes herfra) - men skulle man falde over noget med ham, kan man roligt tage det med hjem.
- B&O Vintage
Noget for Kaptajn Haddock?
Meget sjælden satan-uddrivelses plade, ikke fordi jeg mener at du har brug for det, men for en Collector Exclusive, så skal vel dette stykke vinyl indgå i samlingen. Den skal helst ud herfra snarest. Andre er selvfølgelige velkomne til at melde ind. Dyr er den. John Lennon / Yoko Ono* - Unfinished Music No. 2: Life With The Lions (LP, Album) Zapple
ZAPPLE 01
Meget sjælden satan-uddrivelses plade, ikke fordi jeg mener at du har brug for det, men for en Collector Exclusive, så skal vel dette stykke vinyl indgå i samlingen. Den skal helst ud herfra snarest. Andre er selvfølgelige velkomne til at melde ind. Dyr er den. John Lennon / Yoko Ono* - Unfinished Music No. 2: Life With The Lions (LP, Album) Zapple
ZAPPLE 01
Dagplejer
- Captain Phoenix
- Kontakt:
Splitte mine bramsejl, landkrabber - den er nok mere speciel end egentlig "fed" at lytte til.B&O Vintage skrev:Noget for Kaptajn Haddock?
Har sjældenst set en lavere rated plade på Discogs

Hvis den er med org. innersleeve og i VG+-stand giver jeg gerne 200,- bare for at få styret min nysgerrighed

Men det er sikkert et stykke under hvad du kan få på nettet - den lader til at være inde i en positiv prisudvikling:
- B&O Vintage
Skip Ohøj! Du skal meget længere ned i lommerne for at gribe fat i dette Exorcist
vinyl.
Men TAKKER for 1.e bud.

Men TAKKER for 1.e bud.

Dagplejer