Ugens mareridt
- spuncut
- Lokalitet: Lolland Nordvest
- Kontakt:
Re: Ugens mareridt
Hvad er der næsten at redde? Der er jo kun chassis og trafoer tilbage 

Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
-
- Branchemedlem
- Geografisk sted: Rødding v. Viborg
Mnjaerh, for så vidt i vores tid synd og skam... - Men desværre har denne på et eller andet tidspunkt i sit liv været "et af de der apparater, som tilfældigvis lige var til stde". Et sted i livet, jeg tror ret meget elektronik pludselig er, og noget desværre ikke kommer helskindet forbi.
Vi kan desværre kun trække på skuldrene og ærges - Jeg har nok i øvrigt 10 lignende "bastard'er" stående...
/ Lars
Vi kan desværre kun trække på skuldrene og ærges - Jeg har nok i øvrigt 10 lignende "bastard'er" stående...
/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk
Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!
If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Det er rigtig at det er Tom´s forstærker, men han har blot fået forpladen med, han var ikke klar over at han ville få en forstærker der var så maltrakteret da han købte den, sælger havde sendt billeder til ham som den oprindelig så ud, jeg ville nok ha sprunget helt fra hvis jeg havde stået i situationen!!.
Ydermere så fik Tom at vide at den er modificeret af en radiomand inde ved København, om det passer ved jeg ikke, jeg nægter nemlig at tro at det skulle være vedkommende som står bag, og den skulle være modificeret for nylig, jeg tror at ham der solgte den til Tom er fuld af løgn.
I øvrigt målte jeg udgangseffekten ved 1 khz , tilført 750mvolt sinus med begge potmetre drejet til max, og det var til fuldt udslag inden forvrængning, 2x 26watt rms i 8ohm, det er noget under 2x40 watt den oprindelig er opgivet til.
Mvh
Alex
-
- Branchemedlem
Sippe... ( :-) ) - Det er sgudda inden for rammerne af DIN45500 - 2-komma-noget dB indenfor den opgivne effekt ?? - Tillader man ikke 3dB afvigelse på målt og opgivet, eller er det 6 dB ??svend skrev:
I øvrigt målte jeg udgangseffekten ved 1 khz , tilført 750mvolt sinus med begge potmetre drejet til max, og det var til fuldt udslag inden forvrængning, 2x 26watt rms i 8ohm, det er noget under 2x40 watt den oprindelig er opgivet til.
Mvh
Alex
( Men jeg havde heller ikke været tilfreds. Slidte rør ?? )
/ Lars
i dén grad er jeg, specielt når kurven skal se ud som denne her under, den er fra diagrammet, udgangsrør og småsignal rør er nye ;-), jeg husker ikke hvad DIN normen siger, men tror ikke den helt holder med et fald på 6 db indenfor det hørbare områdeNillerviborg skrev:Sippe... ( :-) ) - Det er sgudda inden for rammerne af DIN45500 - 2-komma-noget dB indenfor den opgivne effekt ?? - Tillader man ikke 3dB afvigelse på målt og opgivet, eller er det 6 dB ??svend skrev:
Mvh
Alex
( Men jeg havde heller ikke været tilfreds. Slidte rør ?? )
/ Lars

Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
- mcs_5
- Branchemedlem
- Lokalitet: Haderslev
- Geografisk sted: Sønderjylland
6dB er helt OK - så vidt jeg husker. Du skal klare 50Hz-15kHz indenfor +/-3dB. Men hvis/når der nu ikke er peaks, må du gerne bruge +0/-6dB...svend skrev:jeg husker ikke hvad DIN normen siger, men tror ikke den helt holder med et fald på 6 db indenfor det hørbare område
Mikkel
hvad siger DIN normen? årstal for fastsættelse af denne norm? og gælder den worldwide? vi har jo med en forstærker der er bygget mellem 1965-1969 :-)
- mcs_5
- Branchemedlem
- Lokalitet: Haderslev
- Geografisk sted: Sønderjylland
"Ursprünglich wurden die Richtlinien in den 1960er Jahren in der DIN 45500 festgelegt. Diese DIN-Norm wurde 1996 durch die EN 61305 ersetzt"
DIN-normen galt (som antydet i navnet), kun i Vesttyskland. Men der var den, der blev fulgt i Europa. Japan havde deres egen JIS, og USA havde bl.a. en IHF-norm (Institute of High Fidelity).
Mikkel
DIN-normen galt (som antydet i navnet), kun i Vesttyskland. Men der var den, der blev fulgt i Europa. Japan havde deres egen JIS, og USA havde bl.a. en IHF-norm (Institute of High Fidelity).
Mikkel
-
- Branchemedlem
Og i parentes bemærkes, så måtte et apparat ifølge DIN45500 kaldes for HiFi // High Fidelity, hvis de overholdt 2x6W RMS Stereo fra 50-15.000 Hz, +/- 3dB...mcs_5 skrev:"Ursprünglich wurden die Richtlinien in den 1960er Jahren in der DIN 45500 festgelegt. Diese DIN-Norm wurde 1996 durch die EN 61305 ersetzt"
Mikkel
Så i praksis kunne man med en opgivelse på 6 Watt, og en reel målt effekt på 3W kalde det High Fidelity.
Vel egentlig heeeelt i tråd med visse utilregnelige grupperinger i samfundet i dag, der sværger til oldnordiske uduelige konstruktioner med Vaccum-baserede Glas-dimser med kun Een ende ?? ;-)
/ Lars
- dfms
- Lokalitet: Esbjerg
- Geografisk sted: Vestpå
Ja og jeg siger som overskriften til en besøgsartikel fra High Fidelity:Nillerviborg skrev:
Vel egentlig heeeelt i tråd med visse utilregnelige grupperinger i samfundet i dag, der sværger til oldnordiske uduelige konstruktioner med Vaccum-baserede Glas-dimser med kun Een ende ?? ;-)
/ Lars
Transformatore er bedre end transistore !
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 2stk. V15 og 6stk. Magnet-toneforforstærker.
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 2stk. V15 og 6stk. Magnet-toneforforstærker.
-
- Branchemedlem
Hmmmmmm.... - T I L H V A D ? ? ?dfms skrev: Transformatore er bedre end transistore !
- Max
- Lokalitet: 8700 Horsens
- Kontakt:
Anker.Nillerviborg skrev:Hmmmmmm.... - T I L H V A D ? ? ?dfms skrev: Transformatore er bedre end transistore !
Mvh Max
- Tonni
- Lokalitet: Dalbyover
- Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!