AR LST-2 reparation
-
- Lokalitet: København
Re: AR LST-2 reparation
Flot arbejde!
Matthias fra KBH - stor fan af Lenco, Thorens, Garrard og mellemhjul drevet pladespiller i det hele taget. Har ikke særlig meget forstand på elektronik, men elsker vinyl og shellac.
-
- Redaktør
- Lokalitet: Herning
Ja- der er såmænd ikke så meget andet at sige. "Flot arbejde" .... Det bliver næsten min standardbemærkning, når kj2005 fremviser sit flotte arbejde og sin minutiøse tilgang med respekt for apparaterne og tingene i det hele taget.
Vh
freddy

Vh
freddy
-
- Lokalitet: Kvistgård
- Geografisk sted: Kvistgård
Ret imponerende reperation af de diskanter
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
- kj2005
- Lokalitet: 2730 Herlev
- Geografisk sted: Herlev
- Kontakt:
Tak til jer alle tre
Diskanterne var den største udfordring. Jeg fandt et link til Aliexpress...2 styk 19,43mm svingspoler til ca 25kr incl. silk-dome og lille spider fra Kina.
.... kineserne?....hmm....nogen erfaring med Aliexpress derude?
Passer svingspolernes diameter til AR's diskanter? ...... hvad så med frekvensgang og lydtryk?
Mvh Kim

Diskanterne var den største udfordring. Jeg fandt et link til Aliexpress...2 styk 19,43mm svingspoler til ca 25kr incl. silk-dome og lille spider fra Kina.
.... kineserne?....hmm....nogen erfaring med Aliexpress derude?
Passer svingspolernes diameter til AR's diskanter? ...... hvad så med frekvensgang og lydtryk?

Mvh Kim
- mcs_5
- Branchemedlem
- Lokalitet: Haderslev
- Geografisk sted: Sønderjylland
Aliexpress er bare en "markedsplads" som eBay. Så der er både gode og dårlige sælgere (har oplevet begge dele...). Den ene gang jeg er blevet snydt (jeg fik en vare med helt forkerte mål), skrev jeg til Aliexpress, og fik pengene tilbage uden bøvl.kj2005 skrev:.... kineserne?....hmm....nogen erfaring med Aliexpress derude?
- kj2005
- Lokalitet: 2730 Herlev
- Geografisk sted: Herlev
- Kontakt:
Ok...jeg tænkte også at Aliexpress fungerer som Ebay.....jeg handler enkelte gange på Ebay.de via Mastercard... det er gået godt indtil nu. Årsagen til at jeg foretrækker Ebay.de er pga. EU forsendelses omkostninger.mcs_5 skrev:Aliexpress er bare en "markedsplads" som eBay. Så der er både gode og dårlige sælgere (har oplevet begge dele...). Den ene gang jeg er blevet snydt (jeg fik en vare med helt forkerte mål), skrev jeg til Aliexpress, og fik pengene tilbage uden bøvl.kj2005 skrev:.... kineserne?....hmm....nogen erfaring med Aliexpress derude?
Her er et link til Aliexpress:
https://www.aliexpress.com/item/3295955 ... 454c3fd986
Mvh. Kim