Jeg synes ellers at jeg kan ane de 4 bøjler der griber om armen på det første billede. Samt tappen der løber hen over pinden i liften. Se de røde cirkler.
Identifikation af SME 3009
- KenRas
- Indlæg: 1464
- Tilmeldt: 09 jan 2019, 19:30
- Lokalitet: Søstrup
- Geografisk sted: Nær Holbæk
Re: Identifikation af SME 3009
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh Kenneth
Sansui and Marantz - The very best, from the East and the West...
Sansui and Marantz - The very best, from the East and the West...
-
- Indlæg: 49
- Tilmeldt: 16 mar 2019, 17:58
- Lokalitet: Kolding
Re: Identifikation af SME 3009
Godt spottet, men desværre er der brækket en del af.KenRas skrev:Jeg synes ellers at jeg kan ane de 4 bøjler der griber om armen på det første billede. Samt tappen der løber hen over pinden i liften. Se de røde cirkler.
-
- Redaktør
- Indlæg: 7822
- Tilmeldt: 15 maj 2010, 01:12
- Lokalitet: Herning
Re: Identifikation af SME 3009
nå , men så lidt mere konklusion kan det nok blive til.
Ved første gennemlæsning syntes det at fremgå (i hvert tilfælde min fortolkning), at den pågældende "clips" manglede, da du jo efterlyste en ny. Men efterfølgende viser det sig så, at clipsen er tilstede, men du mener at den er brækket/defekt og derfor ikke mulig at bruge.
Desuden har vi i fællesskab konstateret at den ser ud til at mangle justering af den assembly, som udgør liftdelen. Det drejer sig om både dashpotten - liftarmen - samt den løftestang, som aktiverer hele liftsystemet. - alle disse ting sidder i samme assembly, som er skruet på søjlen i et gevind. Denne assembly bør "drejes ind" - så den passer.
Du oplyser selv, at du har "loddet", men hvilket? Der skal være 2 lodder - den ene (antiskatingloddet) har falkeøjet "Tonni" lokaliseret liggende ved armen. Der mangler altså et nåletryksjusteringslod - medmindre det er dét lod, som du oplyser du har?
Sluttelig kan jeg ikke undgå at få mistanke om, at den "dut", som skal komme op af dashpotten, når man lifter - er defekt eller mangler? dette må du altså have prøvet af - ellers er det vel ret ligegyldigt, at der mangler noget på clipsen.
Kan du ikke lige tage et tydeligt nærbillede af det sted, hvor du mener, at der er noget, der er brækket af clipsen? - samt oplyse os om, hvorvidt "dutten" kommer op af dashpotten, når liften aktiveres?
Vh
Freddy
Ved første gennemlæsning syntes det at fremgå (i hvert tilfælde min fortolkning), at den pågældende "clips" manglede, da du jo efterlyste en ny. Men efterfølgende viser det sig så, at clipsen er tilstede, men du mener at den er brækket/defekt og derfor ikke mulig at bruge.
Desuden har vi i fællesskab konstateret at den ser ud til at mangle justering af den assembly, som udgør liftdelen. Det drejer sig om både dashpotten - liftarmen - samt den løftestang, som aktiverer hele liftsystemet. - alle disse ting sidder i samme assembly, som er skruet på søjlen i et gevind. Denne assembly bør "drejes ind" - så den passer.
Du oplyser selv, at du har "loddet", men hvilket? Der skal være 2 lodder - den ene (antiskatingloddet) har falkeøjet "Tonni" lokaliseret liggende ved armen. Der mangler altså et nåletryksjusteringslod - medmindre det er dét lod, som du oplyser du har?
Sluttelig kan jeg ikke undgå at få mistanke om, at den "dut", som skal komme op af dashpotten, når man lifter - er defekt eller mangler? dette må du altså have prøvet af - ellers er det vel ret ligegyldigt, at der mangler noget på clipsen.
Kan du ikke lige tage et tydeligt nærbillede af det sted, hvor du mener, at der er noget, der er brækket af clipsen? - samt oplyse os om, hvorvidt "dutten" kommer op af dashpotten, når liften aktiveres?
Vh
Freddy
-
- Indlæg: 49
- Tilmeldt: 16 mar 2019, 17:58
- Lokalitet: Kolding
Re: Identifikation af SME 3009
Så fik jeg slagloddet den clips, så nu virker liften helt som den skal.
Har aldrig set sådan et lift system på en 3009 før, men det skyldes så at det er en meget tidlig udgave.
Mange tak til alle de hjælpsommen mennesker, det har været meget informativt.
De bedste hilsner
Kurt
Har aldrig set sådan et lift system på en 3009 før, men det skyldes så at det er en meget tidlig udgave.
Mange tak til alle de hjælpsommen mennesker, det har været meget informativt.
De bedste hilsner
Kurt