Hej,
Din radio bør have et absolut minimum af drift, selv under opvarmning.
Den er forsynet med en stations-indtrækker (AFC), der skal forhindre netop drift.
Denne automatik kan dog frakobles i din radio med Ekko-omskifteren.
Denne omskifter skal stå i stilling-1 for, at tilkoble AFC'en.
Det er dog højst sandsynligt, at radioen er fuld af dårlige elektrolyt-kondensatorer, der i høj grad kan modvirke hensigtsmæssig virkning af AFC'en.
Jeg har kun et halv-dårligt diagram af denne model, men så vidt jeg kan se, er elektrolytkondensatorer position: 35, 37 & 46 kanditater til udskiftning.
Samtidig bør alle modstande omkring røret ECC83-1 tjekkes.
Mvh,
/Torben
Dirigent 609k
-
- Lokalitet: Aars
- Geografisk sted: Denmark
Re: Dirigent 609k
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
- The Canadian
- Lokalitet: Jakes Joint
- Geografisk sted: Den Fynske Hovedsted
- Kontakt:
Re: Dirigent 609k
Hi ...
Det hjælp ... Stilling 1 virker ... Min 609K er fra en samler - har ikke været i brug i 25-30 år og bliv kikket på inden jeg købte den ... Alt skulle måle +/- som den skal ... Spiller herligt nu på et par EPOS 14 ... De 4w er så langt tideligt ... Nu mangler bare at få mine Beovox 3000 færdig
Tak for oplysning
Jake
Det hjælp ... Stilling 1 virker ... Min 609K er fra en samler - har ikke været i brug i 25-30 år og bliv kikket på inden jeg købte den ... Alt skulle måle +/- som den skal ... Spiller herligt nu på et par EPOS 14 ... De 4w er så langt tideligt ... Nu mangler bare at få mine Beovox 3000 færdig

Tak for oplysning
Jake
1# - Rega RP10 + Athena 3 + Rega IOS / Teac 2010 + Morgen Deva Dac / Ortofon GF 602 / Hørning Alkibiades Sig. Gold
2# - Sony TA-E77ESD + TA-N77ES + ST-730ES + / Thorens TD 127 Electronic + SME 3012R + SPU / Mordaunt-Short Pageant
2# - Sony TA-E77ESD + TA-N77ES + ST-730ES + / Thorens TD 127 Electronic + SME 3012R + SPU / Mordaunt-Short Pageant