Foto og fortællinger fra Vintagehifi-træf 2014
- KlausM
- Lokalitet: Faxe
- Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Re: Foto og fortællinger fra Vintagehifi-træf 2014
Tak for billeder 

Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
- Mogens
- Lokalitet: Skagen
- Geografisk sted: Nordjylland
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh. Mogens.
- Mogens
- Lokalitet: Skagen
- Geografisk sted: Nordjylland
Og så var den tid komme hvor jeg desværre måtte til at bevæge mig nordpå,
men glæder mig allerede til næste træf

Mvh. Mogens.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh. Mogens.
- Tonni
- Lokalitet: Dalbyover
- Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Mange tak for billederne Mogens! - Og spadsereturen... 

Bare det GLØDER!!!
- Strandvaskeren
- Lokalitet: Hedehusene
Herlige billeder, selv om de sidste 5 vel strengt taget burde være taget uden blitz når nu vi rent faktisk stod i buldermørke og lyttede, hehe..
Hygge..
Thomas
Thomas
- hificlassic
- Lokalitet: Silkeborg
- Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Vintagehifi-træf 2015 - ønsker
Næste gang kunne jeg godt tænke mig en shoot-out i de Døde Formaters Klub.
Vi kunne vælge ét nummer ud, som vi så kunne høre afspillet på spolebåndoptager, el-caset, MD, DAT og båndoptager, (måske endda på en 45rpm single vinyl). Det kunne være sjovt og formentlig ville det resultere i at vi kan holde en rigtig lang pause med at høre netop det nummer
Verner
Vi kunne vælge ét nummer ud, som vi så kunne høre afspillet på spolebåndoptager, el-caset, MD, DAT og båndoptager, (måske endda på en 45rpm single vinyl). Det kunne være sjovt og formentlig ville det resultere i at vi kan holde en rigtig lang pause med at høre netop det nummer

Verner
DIY BBC LS5/8, Lenco F50-8, Threshold FET Two, Crestron amps, Sentec EC-8. I Stuen JVC/Victor SX-3 på Quad Vena
- his067
- Redaktør
- Lokalitet: Aberdeen, Skotland
- Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Re: Vintagehifi-træf 2015 - ønsker
hificlassic skrev:Næste gang kunne jeg godt tænke mig en shoot-out i de Døde Formaters Klub.
Vi kunne vælge ét nummer ud, som vi så kunne høre afspillet på spolebåndoptager, el-caset, MD, DAT og båndoptager, (måske endda på en 45rpm single vinyl). Det kunne være sjovt og formentlig ville det resultere i at vi kan holde en rigtig lang pause med at høre netop det nummer![]()
Verner
Jeg har egentlig gået og tænkt på et emne: Studenteranlæg! MAO: hvad for et anlæg havde vi da da vi flyttede hjemmefra? (Jeg begyndte med en Lenco L75/Shure M75, TO-R S15, High Fidelity gulvhorn med Richard Allen New Golden Eight Super, men havde senere en Mørch GS6/UP4/ICA200, Revox G36, High Fidelity Forforstærker, Radford STA15 og High Fidelity/F3 Satellitter...Og jeg har dem stadigvæk ude i kontoret i haven).
Jeg har forsknings-frisemester i foråret, så jeg kommer helt sikkert til Vintage-træf 2015 (i min SAAB 95 Estate, som skal rustbehandles i Danmark, så jeg kan sikkert også være kurér til den tid hvis der er nogen af jer der køber noget i Storbritaniens sidste tid!

Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
- dfms
- Lokalitet: Esbjerg
- Geografisk sted: Vestpå
Døde Formaters Klub.........
Så skal vi også have gang i 78'serne.

Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 2stk. V15 og 6stk. Magnet-toneforforstærker.
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 2stk. V15 og 6stk. Magnet-toneforforstærker.
-
- Lokalitet: Østjylland
his067 skrev:hificlassic skrev:Næste gang kunne jeg godt tænke mig en shoot-out i de Døde Formaters Klub.
Vi kunne vælge ét nummer ud, som vi så kunne høre afspillet på spolebåndoptager, el-caset, MD, DAT og båndoptager, (måske endda på en 45rpm single vinyl). Det kunne være sjovt og formentlig ville det resultere i at vi kan holde en rigtig lang pause med at høre netop det nummer![]()
Verner
Jeg har egentlig gået og tænkt på et emne: Studenteranlæg! MAO: hvad for et anlæg havde vi da da vi flyttede hjemmefra? (Jeg begyndte med en Lenco L75/Shure M75, TO-R S15, High Fidelity gulvhorn med Richard Allen New Golden Eight Super, men havde senere en Mørch GS6/UP4/ICA200, Revox G36, High Fidelity Forforstærker, Radford STA15 og High Fidelity/F3 Satellitter...Og jeg har dem stadigvæk ude i kontoret i haven).
Jeg har forsknings-frisemester i foråret, så jeg kommer helt sikkert til Vintage-træf 2015 (i min SAAB 95 Estate, som skal rustbehandles i Danmark, så jeg kan sikkert også være kurér til den tid hvis der er nogen af jer der køber noget i Storbritaniens sidste tid!).
ang Studenteranlæg synes jeg det er en rigtig god ide

- hificlassic
dfms skrev:Døde Formaters Klub.........
Men bliver det ikke svært at finde et musiknummer indspillet på 78'ere, som også kan findes på alle de andre døde formater? Miles Davis: Kind of Blue kan sikkert fås på alle undtagen 78'ere, men måske var der et kæmpehit fra dengang som stadig udkom på originalindspillet kassettebånd og MD?
Verner
DIY BBC LS5/8, Lenco F50-8, Threshold FET Two, Crestron amps, Sentec EC-8. I Stuen JVC/Victor SX-3 på Quad Vena
- hificlassic
his067 skrev:Jeg har egentlig gået og tænkt på et emne: Studenteranlæg! MAO: hvad for et anlæg havde vi da da vi flyttede hjemmefra? (Jeg begyndte med en Lenco L75/Shure M75, TO-R S15, High Fidelity gulvhorn med Richard Allen New Golden Eight Super, men havde senere en Mørch GS6/UP4/ICA200, Revox G36, High Fidelity Forforstærker, Radford STA15 og High Fidelity/F3 Satellitter...Og jeg har dem stadigvæk ude i kontoret i haven).
Jeg har forsknings-frisemester i foråret, så jeg kommer helt sikkert til Vintage-træf 2015 (i min SAAB 95 Estate, som skal rustbehandles i Danmark, så jeg kan sikkert også være kurér til den tid hvis der er nogen af jer der køber noget i Storbritaniens sidste tid!).
Men mon ikke vi er lidt for mange der er for unge til at vi havde (det der nu er vintage) anlæg da vi blev studenter?
- mcs_5
- Branchemedlem
- Lokalitet: Haderslev
- Geografisk sted: Sønderjylland
hificlassic skrev:Men mon ikke vi er lidt for mange der er for unge til at vi havde (det der nu er vintage) anlæg da vi blev studenter?
Jo. Mit konfirmationsanlæg er for nyt - og jeg er ikke helt ny

Mikkel
- his067
- Redaktør
- Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
hificlassic skrev:dfms skrev:Døde Formaters Klub.........
Men bliver det ikke svært at finde et musiknummer indspillet på 78'ere, som også kan findes på alle de andre døde formater? Miles Davis: Kind of Blue kan sikkert fås på alle undtagen 78'ere, men måske var der et kæmpehit fra dengang som stadig udkom på originalindspillet kassettebånd og MD?
Verner
Elvis!!!
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
- his067
- Redaktør
mcs_5 skrev:hificlassic skrev:Men mon ikke vi er lidt for mange der er for unge til at vi havde (det der nu er vintage) anlæg da vi blev studenter?
Jo. Mit konfirmationsanlæg er for nyt - og jeg er ikke helt ny
Mikkel
Jamen, så må vi da bare sætte at rum til side til mimre-klubben!
- MDA
- Admin
- Lokalitet: Nordjylland
- Geografisk sted: Støvring
Skønne billeder, tak for det
Tak Peter for de super gode hjemmebagte pitabrød, og X-Ray for en super god kage.
Resten af jer for at gøre denne dag til endnu en god oplevelse

Tak Peter for de super gode hjemmebagte pitabrød, og X-Ray for en super god kage.
Resten af jer for at gøre denne dag til endnu en god oplevelse