Underboen klager, så en vintage-løsning søges!

Rosinen i pølseenden
Dan63
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: Underboen klager, så en vintage-løsning søges!

Indlæg af Dan63 »

Hej Mryvang.

Det glæder mig at du får mere glæde af dine B&W'er med SD-fødderne, jeg har desværre ikke haft fornøjelsen at lytte til et sådan sæt, men jeg har selv glæde af SD-fødder under mine IMF RSPM mk4'er, men som andre gør opmærksom på gør det ikke noget nævneværdigt ved bassen, som forplanter sig i "hytten":)
Det gør som du er inde på at lyden generelt bliver bedre i hele frekvensområdet med de fødder under.
Men held og lykke med fredelige forlig med underboen.:)

Mvh Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Brugeravatar
MDA
Admin
Lokalitet: Nordjylland
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af MDA »

Det var da fedt at du fik en positiv oplevelse med SD fødder, eller er det de blå-fødder som gjorde positiv indvirkning på lyden? :)
Nu ved jeg jo ikke hvordan din stue ser ud, men kan du flytte rundt på systemet så du får dit grej til at stå ved den væg til højre på billedet? Så ville din ene højttalere ikke stå klemt inde i hjørnet.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
rockrolla
Lokalitet: Aalborg
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af rockrolla »

Som MDA er lidt inde på, ville en anden placering være at foretrække hvis muligt. Hjørner forstærker kraftigt bassen med roomgain, så dit lydbillede ville nok blive endnu mere til det bedre med en anden placering - specielt højre højttaler er placeret uheldigt.
rockrolla
Lokalitet: Aalborg
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af rockrolla »

hificlassic skrev: Faktisk solgte jeg min 30" Clarion subwoofer i 2000 Liter kabinet
:shock:

Det lyder godt nok hidsigt! :QQS: :Skor:
Brugeravatar
his067
Redaktør
Lokalitet: Aberdeen, Skotland
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)

Indlæg af his067 »

Er der ikke en tommelfingerregel som siger noget i retning af 'op ad en væg: +3 dB, op ad to vægge: +6dB, op ad tre vægge: + 9dB' (for bassen, selvfølgelig)?
Og så er der også noget med tidsforsinkelser: de skal helst være over 2 millisekunder (=ca. 70 cm fra væg). Den sidste artikel i Ole Klifoths serie om Satellithøjtaleren for High Fidelity (vidstnok i 1983) indeholder en del gode råd om placering.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
hificlassic
Lokalitet: Silkeborg
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro

Indlæg af hificlassic »

og så er der vel det at den rigtig dybe bas har frekvensbølger der er så lange at de generer naboen mere end du kan høre dem.
DIY BBC LS5/8, Lenco F50-8, Threshold FET Two, Crestron amps, Sentec EC-8. I Stuen JVC/Victor SX-3 på Quad Vena
Fredmarantz
Redaktør
Lokalitet: Herning

Indlæg af Fredmarantz »

his067 skrev:Er der ikke en tommelfingerregel som siger noget i retning af 'op ad en væg: +3 dB, op ad to vægge: +6dB, op ad tre vægge: + 9dB' (for bassen, selvfølgelig)?
Og så er der også noget med tidsforsinkelser: de skal helst være over 2 millisekunder (=ca. 70 cm fra væg). Den sidste artikel i Ole Klifoths serie om Satellithøjtaleren for High Fidelity (vidstnok i 1983) indeholder en del gode råd om placering.
jo! :p

Vh
Freddy
Brugeravatar
vanja
Lokalitet: Rødovre
Geografisk sted: Byen med Danmarks bedste indkøbscenter

Indlæg af vanja »

Prøv at invitér ham op på en kop kaffe og sæt noget god musik på, som I kan nyde samtidig. Det kan være det er et spørgsmål om musiktype. I kan måske blive enige om noget han også godt kan lide, så ville det nok være nemmere for jer begge. Det kan selvfølgelig også være at han bliver misundelig på dit anlæg, fordi han selv ikke har råd til noget ordentligt, men kun plastik. VH Vanja
Thorens TD 150/Ortofon sl 15e - Philips N 1702 -SVHS - HI8 - DV - HD - DAT - spillemusik grej m. m.
felsby
Lokalitet: Brabrand
Geografisk sted: Østjylland

Indlæg af felsby »

Det var godt at de SD fødder virkede. Højttalerne er MEGET flotte, behold dem!
mryvang
Lokalitet: Aarhus

Indlæg af mryvang »

Tak for jeres svar :D
Jeg har gået i flere uger og grublet over hvordan højtalerne skulle placeres, og der faktisk kun den ene mulighed. Jeg ved godt det ikke er optimalt, men sådan må det være.

Til MDA: jeg ved ikke helt hvad du mener med de blå fødder? Men hvis du mener standerne under højtalerne, så er det de originale standere - og jeg har ikke gjort andet end at efterspænde dem :)
Brugeravatar
MDA
Admin
Lokalitet: Nordjylland
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af MDA »

Blå-fødder :Skor:
IMG_0042_smallop.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem

Indlæg af B&O Vintage »

:Thumpsup: hæhæ
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
mryvang

Indlæg af mryvang »

Haha! Det må så være min roommate :Thumpsup:
Brugeravatar
Tonni
Lokalitet: Dalbyover
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!

Indlæg af Tonni »

Hmm det skulle måske have stået ved væggen til højre? - Så havde der også "kun" været et sæt fødder på billedet...
Bare det GLØDER!!!
mryvang

Indlæg af mryvang »

så ville det stå foran sofaen :)
Besvar