Forewatt preamp?
- Tonni
- Lokalitet: Dalbyover
- Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
- his067
- Redaktør
- Lokalitet: Aberdeen, Skotland
- Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Re: Forewatt preamp?
Nej, til Højspændingen.spuncut skrev:Til gløden?his067 skrev:Den beskrivelse du giver af Forewatten svarer temmeligt godt til hvordan min Woodside SC26 er lavet (bortset fra ensretterrøret). Hvis det har interesse har jeg vidst de originale printudlæg et sted (eller ved hvor man kan få dem). Den har regulerede strømforsyninger på hvert rør !
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
- spuncut
- Lokalitet: Lolland Nordvest
- Kontakt:
Nååååå.... hehe
Jo har selv brugt nogle lignende MOSFETregulatorer i en guitarforstærker til at lave regulerbar "sag", men det er en anden snak

Jo har selv brugt nogle lignende MOSFETregulatorer i en guitarforstærker til at lave regulerbar "sag", men det er en anden snak

Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
- Tube mania
- Lokalitet: Horsens området
- Geografisk sted: Øst Jylland
Det er ikke nødvendigt at bruge DC glød på et linie trin. Det er kun riaa og mic forstærkere som har gavn af det.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25
If your amp not damp turn the volume up a bit more..
.
If your amp not damp turn the volume up a bit more..
.
- D.Duck
- Lokalitet: Vestjylland
Hvis det var min forstærker ville jeg tilføje en 470k Ω fra udgang til stel, for at hindre DC på udg. hvis den startes op uden at være tilsluttet. Det er jo heller ikke sikkert at der er en ohms belastning på indg. af næste forstærker.
Mvh
Per H
Mvh
Per H
Revox D36, G36, B77, Sony EL7, TC 209, TC-K770ES , TC-755 , TC-645 , Movic A2
Luxmann 55a, Sony TA-5650 V-fet, St-3950,
Hjemmebygget rør- forstærker, Beolab 5000, B&o Hi-Fi 608,
Luxmann 55a, Sony TA-5650 V-fet, St-3950,
Hjemmebygget rør- forstærker, Beolab 5000, B&o Hi-Fi 608,
- møffe
- Udelukket fra forummet
- Lokalitet: Nysted
- Geografisk sted: I udkanten af Danmark
En sjov ende på historien.
Jeg fik kontakt til B.M. via en fælles bekendt på "fjæsbog". På loppemarked i det netop overståede træf i Hald, var jeg nabo til Vericon, der havde en Remmos forstærker til salg.
kort og godt. Melander's projekt havnede hos mig for ca. et år siden, og endte sådan:

Det færdige apparat. En simpel pre med mulighed for op til fire linie indgange.

Min opbygning af apparatet.

En i vintage-sammenhæng kætterisk udløber af projektet, blev en Hypex 2x180Watt i en tilsvarende lille madkasse....
Ligeledes samlet af ham dér møffe på Lolland...
ak-ak...
Jeg fik kontakt til B.M. via en fælles bekendt på "fjæsbog". På loppemarked i det netop overståede træf i Hald, var jeg nabo til Vericon, der havde en Remmos forstærker til salg.
kort og godt. Melander's projekt havnede hos mig for ca. et år siden, og endte sådan:

Det færdige apparat. En simpel pre med mulighed for op til fire linie indgange.

Min opbygning af apparatet.

En i vintage-sammenhæng kætterisk udløber af projektet, blev en Hypex 2x180Watt i en tilsvarende lille madkasse....
Ligeledes samlet af ham dér møffe på Lolland...
ak-ak...
møffe's spøgelse....
- Almarx
- Lokalitet: Viborg
- Geografisk sted: Dollerup sogn
Flot arbejde og sikkert fremragende lyd !
- møffe
- Udelukket fra forummet
- Lokalitet: Nysted
- Geografisk sted: I udkanten af Danmark
Jeg må "desvære" indrømme at den hypex-ismaskine lød ganske fremragende. Kontrol over højtt. Precis gengivelse. Ingen slinger i valsen, uhyggelig dyyyb bas...
møffe's spøgelse....