Citation 12

Alt om GDS
Brugeravatar
spuncut
Indlæg: 3744
Tilmeldt: 30 dec 2012, 17:02
Lokalitet: Lolland Nordvest
Kontakt:

Re: Citation 12

Indlæg af spuncut »

Er trafoen forsynet med de såkaldte "bells":
Billede
bliver det nødvendigt at afmontere disse for at komme ind til herlighederne.
MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Anderscastle
Indlæg: 187
Tilmeldt: 31 mar 2014, 17:51
Lokalitet: Bagsværd
Geografisk sted: Københavnsområdet.

Re: Citation 12

Indlæg af Anderscastle »

Hej Henning.

tak for instruktion i hvordan det kan løses. Jeg har fra anden side netop fået forslaget om at bruge den ægte vintage løsning så det er jeg vil prøve. Jeg har bestilt lak, og venter nu blot på den ankommer. Citation 12 trafo'er er forsynet med de omtalte bells, ud fra det jeg kan se på nettet, jeg endnu ikke været derinde endnu, det er næste problem, hvordan kommer låget af, de eneste visuelle skruer er i bunden, jeg må vel prøve med dem og starte derfra :p

god dag..
Lidt blandet. Noget nyt og noget gammelt
Brugeravatar
spuncut
Indlæg: 3744
Tilmeldt: 30 dec 2012, 17:02
Lokalitet: Lolland Nordvest
Kontakt:

Re: Citation 12

Indlæg af spuncut »

De fire bolte som holder jernkerne og bells sammen er formentlig de samme som også fastgør trafo til chassis.
HarmanKardonCitation12001.jpg
Hvilken lak du har bestilt?
MVH Henning
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
Indlæg: 3744
Tilmeldt: 30 dec 2012, 17:02
Lokalitet: Lolland Nordvest
Kontakt:

Re: Citation 12

Indlæg af spuncut »

Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Anderscastle
Indlæg: 187
Tilmeldt: 31 mar 2014, 17:51
Lokalitet: Bagsværd
Geografisk sted: Københavnsområdet.

Re: Citation 12

Indlæg af Anderscastle »

Hej Henning.

Tak endnu engang for hjælpen :thumbsup:

Jeg fik anbefalet Kontakt Plastik 70, så en 400 ml dåse er bestilt. Jeg har simpelthen ikke 'stenene' til at prøve den løsning fra hifi4all, med dypkoger, gulvlak etc, ude i skuret så det bliver med så vidt muligt med rolig hånd sprayet på mens de sidder monteret i chassiset.

VH Anders
Lidt blandet. Noget nyt og noget gammelt
Brugeravatar
spuncut
Indlæg: 3744
Tilmeldt: 30 dec 2012, 17:02
Lokalitet: Lolland Nordvest
Kontakt:

Re: Citation 12

Indlæg af spuncut »

Når du får trafoerne skilt af er det nok nemmere at afgøre om det er muligt at få lak i sprayform ned mellem spoleform og jernkerne. Umiddelbart ville jeg have valgt at pensle lakken på, men det skal jeg ikke gøre mig klog på. :thumbsup:
MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
Tonni
Indlæg: 4953
Tilmeldt: 20 apr 2010, 17:47
Lokalitet: Dalbyover
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!

Re: Citation 12

Indlæg af Tonni »

Ja da jeg lakerede trafoer, blev det gjort ved at drukne dem, i en tønde med trafolak, i et døgn eller to. Og så bage dem i en ovn, ved ca 50 grader, til lakken var hærdet...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
spuncut
Indlæg: 3744
Tilmeldt: 30 dec 2012, 17:02
Lokalitet: Lolland Nordvest
Kontakt:

Re: Citation 12

Indlæg af spuncut »

Tonni skrev:Ja da jeg lakerede trafoer, blev det gjort ved at drukne dem, i en tønde med trafolak, i et døgn eller to. Og så bage dem i en ovn, ved ca 50 grader, til lakken var hærdet...
Nemlig :thumbsup: ... og trafoen bør varmes op før nedsænkningen således at det vakuum der opstår i hulrummene, når trafoen afkøler, kan suge lak ind.
MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
Tonni
Indlæg: 4953
Tilmeldt: 20 apr 2010, 17:47
Lokalitet: Dalbyover
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!

Re: Citation 12

Indlæg af Tonni »

Nemli ja! Eller ved at sætte en vacuumpumpe på lakspanden...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
spuncut
Indlæg: 3744
Tilmeldt: 30 dec 2012, 17:02
Lokalitet: Lolland Nordvest
Kontakt:

Re: Citation 12

Indlæg af spuncut »

Tonni skrev:Nemli ja! Eller ved at sætte en vacuumpumpe på lakspanden...
:thumbsup:
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
Indlæg: 3744
Tilmeldt: 30 dec 2012, 17:02
Lokalitet: Lolland Nordvest
Kontakt:

Re: Citation 12

Indlæg af spuncut »

...også fordi det jo kan være viklingerne der er gået løse inde i spolen og således frembringer brummelyden, så hjælper det ikke kun at lakkere overfladen.
MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
Tonni
Indlæg: 4953
Tilmeldt: 20 apr 2010, 17:47
Lokalitet: Dalbyover
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!

Re: Citation 12

Indlæg af Tonni »

Tvært i mod!
Ny lak på overfladen kan spærre for dybere lakering senere, og bør derfor kun bruges hvis ikke andet er muligt!
Er det muligt at finde et elektrofirma i nærheden? de vikler ofte motorer om, og kan dermed sikkert "overtales" til at dyppe din trafo når de alligevel skal i gang...
Bare det GLØDER!!!
Anderscastle
Indlæg: 187
Tilmeldt: 31 mar 2014, 17:51
Lokalitet: Bagsværd
Geografisk sted: Københavnsområdet.

Re: Citation 12

Indlæg af Anderscastle »

Tak! :thumbsup:

Jeg er meget glad for hjælpen so far :p , prøver dog først at spraye den med Plastik 70 også se hvad der sker. Jeg har som sagt ikke 'stenene' eller viden til at lodde en trafo helt fra og i dette tilfælde to, jeg kan lodde bevares og lave mindre reparationer selv, men dette er ikke et mindre indgreb og få begge trafoer ud og få dem sænket ned i en lak spand etc.

Den opgave hvis det kommer dertil er jeg nød til at outsource ud af huset :p og det bliver hele forstærkeren der bliver indleveret :p
Lidt blandet. Noget nyt og noget gammelt
Anderscastle
Indlæg: 187
Tilmeldt: 31 mar 2014, 17:51
Lokalitet: Bagsværd
Geografisk sted: Københavnsområdet.

Re: Citation 12

Indlæg af Anderscastle »

For en god ordens skyld vil jeg lige kommentere på hvad der er sket siden jeg har fået jeres råd.
Jeg fandt hoved årsagen til det høje 'plump' ved opstart og nedluk. Jeg har et sæt Kef 104/2 og fik fingrene i en Kef kube 200 eq og det er den som er 'banditten' når den er taget ud af kredsløbet mellem for og effekt forstærker kommer der kun et lille meget meget svagt 'plump'
Jeg brugte plastik 70 og dækkede det hele godt ind og lakken virkede sådan da, men hvis det skal forsvinde helt, skal begge trafoer nok ud og dyppes i lak som i forslog. Men jeg kan leve med det niveau de 'larmer' på nu. Tak for hjælpen :thumbsup:
Lidt blandet. Noget nyt og noget gammelt
Fredmarantz
Redaktør
Indlæg: 7826
Tilmeldt: 15 maj 2010, 01:12
Lokalitet: Herning

Re: Citation 12

Indlæg af Fredmarantz »

Nu fandt vi som læsere vel aldrig rigtigt ud af, hvornår et "bump" er "højt" i forhold til noget som er ikke-så-højt. Mange, der har erfaring med disse Harman/Kardons fra den periode kender i hvert fald det "bump" som en fast bestanddel af deres opstart og nedlukning. Høres kunne det i hvert tilfælde.

Men det er rigtig godt, at du har fået bedre has på det :p

Hvis du havde indstillet den EQ med en øgning af bunden ift ret kurve - så giver det vist sig selv, at impulsen skulle være kraftigere end man kan lide.

Vh
Freddy
Besvar