Lidt Lowther P6M nyt!.
,
Der er ikke meget bas i Acoustica kabinetterne så overvejede en sub. men fik øje på denne lencotråd hvor den in spirende hifi minimalist Joh. Lebong skriver lidt om nogen Lowther han har støt på, sjov den japanske mono version!, men fik mest øje på acoustica som var lagt ind i en reol, jeg fik gjort noget ligende, og så kom bassen noget mere frem, måske spiller hele reolen med!, men meget mere fyldig lyd..så der bliver de...
I forlængelse af tråden er sådan et sæt havnet her. Gevindstængerne til spredere mangler. Hvad stiller man op med sådan et sæt?
Det er jo ikke ligefrem for amatører at renovere sådan et sæt. Men fine er de da.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Gottschalck 04 jun 2021, 17:55, rettet i alt 1 gang.
I sin tid, da jeg havde et par PM2A i Super ACE horn fik jeg et finmekanisk værksted til at lave gevindstængerne i rustfrit (=umagnetisk) stål. Det kan ikke have kostet alverden, for jeg var på SU dengang.....
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
De oprindelige gevindstænger er/var i messing. Kan ikke lige huske hvilket UK-put-gevind der skal bruges.
Men de enheder er bestemt noget besvær værd, især da det ser ud til at være Mk.I'ere, som har sølvsvingspole.
MEN. Pas på spideren, som hvis den er original, er af butylgummi, og dermed ikke gået til.
Nye kanter kan, blandt andet, findes i Berlin. - Via eBay...
Oprindeligt fremstillede Fa. Michelson i England lang række horn; både klassikere som Voight Domestic Corner Horn, Paraline, Decca Corner Horn, Bassett ogTricolumn.
Desuden egne konstruktioner som ACE i 2 udgaver og Michelson horn (3 typer).
Til de fleste kunne der fås tegninger eller en licens, så man havde alle selvbyggernes glæder (og sorger) man sparede også de altid kritiske transportomkostninger.
Det er nok herfra "paddehatten" stammer.
Andre omnidirectionale bud havde Bugre' fra Marstal -
Ace Bugre.jpg
Bugre ACE top.jpg
Top hat or what ?
Mvh.
Hans Jørn
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.