Jeg har netop skiftet gummilejerne (v-block) med nogle nye af noget hård plast. De hedder Desmo V-blocks og jeg læste om dem på Lencoheaven (kan varmt anbefale siden), og købte dem efterfølgende på e-bay (blev sendt med luftpost, og jeg havde dem efter 1 dag!) Det har løftet armen op på et helt andet niveau: Sidder netop og lytter til nyindkøbte Dark Side of the Moon, og det lyder skide godt Jeg har også lavet et par andre tweaks, bl.a. dæmpet plinten, men at udskifte gummilejerne med noget mere fast materiale, gav den klart største lydforbedring
jeg kan huske at jeg havde sådan en OM PU på min første lenco helt tilbage for lang tid siden - den var meget følsom over for tilbagekobling - jeg tror den er for blødt ophængt til den mellemtunge arm - så vælger du at gøre det lad den ikke står for tæt på højtalerne
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 - Luxman CX-1 - Luxman CL 350 - 2 x Luxman M120A - Tannoy DC 12" (3149) i Duelundhorn - Garrard 401 - Tannoy DC 10" 2558
Nu har jeg bestilt ny lejer hos svalander. Jeg har deværre ikke de 28$ en ny shure m75mb stylus koster pt. Og da det er den eneste pickup jeg har der passer til headshellen (Skruerne), men jeg har en pioneer pick up jeg kan sætte i istedet men så er skruerne for lange så jeg skal bruge nogle afstandsstykker eller et eller andet så det kan sidde ordentlig sammen. Nogen forslag? Jeg ved godt at jeg bare kan prøve mig frem med forskellige materialer, men hvis en af jer har haft samme problem så kunne lidt feed back være godt.
mvh
KArsten
Senest rettet af Runkeldunk 05 okt 2010, 14:37, rettet i alt 1 gang.
pladetallerkenen sidder bare fast.. Har prøvet at banke på spindlen uden den kom løs, så jeg overvejer at bruge WD40. Er det en dårlig ide? alternative løsninger søges. har kigget på lencoheaven. Undskylder for mine mange spørgsmål.
stil den på gulvet - giv et hårdt slag med en træsko midt på spindlen - derefter begge hænder på hver side af tallerknen - kraftig ryk opad mens du holder plinth'en ned med en fod
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 - Luxman CX-1 - Luxman CL 350 - 2 x Luxman M120A - Tannoy DC 12" (3149) i Duelundhorn - Garrard 401 - Tannoy DC 10" 2558
Jeg prøver at finde en JICO SAS erstatningsnål til min Shure M 75 MB, men indtil videre uden held. Jeg kan finde en JICO N75ED SAS, som skulle passe til Shure M 75 ED / E / G / GD, og denne ligner rigtigt meget den der sidder på min M 75 MB. Skiller MB'eren sig markant ud fra de andre? Kan jeg uden problemer bruge den nævnte nål i min MB? Den er ikke helt billige, så jeg er ikke meget for at prøve mig frem