Jan - kan du ikke lave en særskilt tråd ??dela skrev:@Jan: Hvilke Nagra maskiner har du? Jeg er bare lidt nysgerrig...
Sony 765 Spolemaskine :)
Re: Sony 765 Spolemaskine :)
Sony 765 bremsebånd
Hold da op - efter lang tids søgen, ser det ud til man fandt en holdbar løsning 
Visse type dæk-servietter er lavet af en materiale der tydeligt minder om det man oprindeligt
anvendte til de forbistrede bremsebånd.
Spændingen stiger - holder det nu også i længden ?

Visse type dæk-servietter er lavet af en materiale der tydeligt minder om det man oprindeligt
anvendte til de forbistrede bremsebånd.
Spændingen stiger - holder det nu også i længden ?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Kan man ikke bruge noget tæt lærred og lime på? evt justere bremsen derefter?
Måske , måske ikke - jeg skal finde noget der får bremserne til at gå blødt i indgreb, og ikke bare tager fat med et brag. Hvis ikke det jeg har fundet virker tilfredsstillende må jeg jo bare lede videre :)acj1980 skrev:Kan man ikke bruge noget tæt lærred og lime på? evt justere bremsen derefter?
Nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvad man kalder den slags stof som man kunne få til møbler, der var sådan nogle halvstive hår og nede under rent stof, oftes set på datidens sovesofaer/ortomaner, det er ret så stærkt og er netop blødt men også fast ;-).
Ellers måske filt fra de dér kunststof karklude som kan fås i alle mulige farver
Ellers måske filt fra de dér kunststof karklude som kan fås i alle mulige farver

Tænker du på stof a'la det man fandt i dækketøjskabet som alt det finde bestik blev opbevaret i - det er nemlig den konsistens jeg er på jagt efter - og sjovt kan mange huske det, men ingen på denne jord kan åbenbart lokalisere noget af stoffet.acj1980 skrev:Nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvad man kalder den slags stof som man kunne få til møbler, der var sådan nogle halvstive hår og nede under rent stof, oftes set på datidens sovesofaer/ortomaner, det er ret så stærkt og er netop blødt men også fast ;-).
- Captain Phoenix
- Lokalitet: 2500 Valby
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Plys og/eller velour.acj1980 skrev:Nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvad man kalder den slags stof
- Helikon
- Lokalitet: Randers
Du må hen til en møbelpolstrer og høre om han ikke skulle ligge inde med en rest eller om du kan få "skindet" fra en gammel sofa eller stol, ellers England, de holder stadig på traditionerne så der må være bunker af plys derovre - eller pelse en plysbjørn..
Mvh Niels
________________________________________________________________________________________________
2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
________________________________________________________________________________________________
2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
en møbelpolstrter kunen da vist være et besøg værd :) nuvel , jeg vil lige afprøve resterne af dækservietten førstHelikon skrev:Du må hen til en møbelpolstrer og høre om han ikke skulle ligge inde med en rest eller om du kan få "skindet" fra en gammel sofa eller stol, ellers England, de holder stadig på traditionerne så der må være bunker af plys derovre - eller pelse en plysbjørn..
Det føles rigtigt .......... meeeeeeen :)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Ligner originalt. Men det skal heller ikke gribe hårdt fat på tromlen. Holder nu mere på grønt filt.
Har lavet det på en maskine en gang. Og det virker OK.
- PerHej
- Lokalitet: Aabybro
- Geografisk sted: Nordjylland
Hej
Hvad med Alcantara stof det har stor slidstyrke
http://www.tm-materialer.dk/product/alc ... stof-1909/
Hilsen Per H
Hvad med Alcantara stof det har stor slidstyrke
http://www.tm-materialer.dk/product/alc ... stof-1909/
Hilsen Per H
nakamichi 610 + 620 - Marantz CD65 - Lenco L75
-
- Redaktør
- Lokalitet: Herning
ruskind?
Vh
Freddy
Vh
Freddy
Jeg har snakket med nogle af de gamle rødder derude i langtbortistan - og de kan simpelthen heller ikke huske hvor original materialet kom fra - det var nærmest ruskindsagtigt og alligevel nærmest filt .... Det var ikke noget der blev special fremstillet, det var en gængs vare (dengang)ejensen1981 skrev:Ligner originalt. Men det skal heller ikke gribe hårdt fat på tromlen. Holder nu mere på grønt filt.
Nå - jeg må prøve mig frem ........