Og sikke godt du indleder den!!!
Captain Phoenix Audio-tråd
- Tonni
- Lokalitet: Dalbyover
- Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Og sikke godt du indleder den!!!
Bare det GLØDER!!!
- Captain Phoenix
- Lokalitet: 2500 Valby
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Et par af de små, søde Tandberg Fasett fra fjernlageret skal gøres klar til musik-marked d. 1 august på Café Borre (Møn).
Desværre skæmmes de af, at det tynde stof, der skal blænde af for teknikaliteterne, er hullet - og meget mørt.
Ud over dette skal de bare have nye kabler da de gamle er klippet af i 5 cm's længde...
. .
Varme fra mit vintage-strygejern hjalp med at løsne limen og få det gamle papir-agtige stof af.
. .
En lille spartel og rense benzin sørgede for resten.
. .
Efter lidt grubleri valgte jeg, at erstatnings-materialet blev kvalitets-papirservietter (Meny) - skåret til med skalpelkniv med de gamle rammer som skabelon.
. Spray-mount (lim til flip-overs der skal kunne flyttes) på bagsiden af gitteret sikrer, at serviet-sekskanten bliver siddende. .
De er faktisk meget søde - og med mange placeringsmuligheder pga formen (på gulvet pegende opad, på et højt skab pegende nedad osv.). Bas er der naturligvis ikke meget af med en 4" enhed, så loudness-knappen giver faktisk mening på disse små højttalere.
Desværre skæmmes de af, at det tynde stof, der skal blænde af for teknikaliteterne, er hullet - og meget mørt.
Ud over dette skal de bare have nye kabler da de gamle er klippet af i 5 cm's længde...
. .
Varme fra mit vintage-strygejern hjalp med at løsne limen og få det gamle papir-agtige stof af.
. .
En lille spartel og rense benzin sørgede for resten.
. .
Efter lidt grubleri valgte jeg, at erstatnings-materialet blev kvalitets-papirservietter (Meny) - skåret til med skalpelkniv med de gamle rammer som skabelon.
. Spray-mount (lim til flip-overs der skal kunne flyttes) på bagsiden af gitteret sikrer, at serviet-sekskanten bliver siddende. .
De er faktisk meget søde - og med mange placeringsmuligheder pga formen (på gulvet pegende opad, på et højt skab pegende nedad osv.). Bas er der naturligvis ikke meget af med en 4" enhed, så loudness-knappen giver faktisk mening på disse små højttalere.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
På besøg hos salig Peter Lund Madsen i Hjernekassen på P1 om hifi
- Tophøj
- Branchemedlem
- Lokalitet: 3230
Elsker du har et vintage strygejern.
Technics SL1000, Sme 10, Luxman Lmc-5/Micro Benz Ruby gold open air. SL 1200 MK2 GLD, Ortofon MC30 super . Technics SL-P999/SL-P777. Harman kardon Citation 16, Yamaha CX800, Yamaha PC5002M, ATC Scm100, Technics SV-DA10. Alpage AL300. Technics RS 1700
- Captain Phoenix
- Lokalitet: 2500 Valby
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Det har jeg nemlig
Uden damp - bruger det også til at blødgøre limen på klistermærker på 2.nd hand LP-covers (til min lille "butik"), så de ser pæne ud. Som man måske kan skimte nederst til venstre, så er det "Made in GDR" - altså i Østtyskland, der gik i opløsning i 1990. DEMKO-godkendelsesnummeret #2392 præciserer, at det er godkendt i 1979 eller 1980 - så det er altså rigtig vintage
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus