Her fandt jeg en beskrivelse af røret:Tube mania skrev:Det er et for mig/os ukendt rør. Udgangs røret arbejder med positiv bias...og for at holde anode-strømmen på et acceptabelt niveau kobles de 2 gitre sammen. Det giver et højere mu og dermed den ønskede virkning. Røret trækker også gitter strøm...det arbejder jo i det jeg kalder 'forbudt område' og derfor er driver-trioden særlig kraftig og katodekoblet.
http://frank.pocnet.net/sheets/084/6/6N6G.pdf
Hvis det arbejder med 300v på anoden, og katoden (udgangsrør) er koblet til stel vil udgangsrørets gitter vel uanset hvad altid trække strøm eftersom det vil være positivt i forhold til katoden. Er det egentlig hensigtsmæssigt?? Hvis det arbejder i det "forbudte" område, hvad sker der så med lineariteten? Jeg synes nu alligevel det er bemærkelsesværdigt at man bare kan køre med 300v på anoden/anoderne, lægge katoden til stel, og styre drivergitteret helt uden negativ bias. Det kan næppe gøres meget enklere.

Det er allerede pænt meget weird for mig!
 Det er allerede pænt meget weird for mig!  

. Skal det gøres ulovligt er der kun en måde der dur...driver-transformator...enten SE eller PP med trioder. Kun på den måde får man strøm nok til at 'skubbe' udgangs-rørenes styre-gitre ind i positiv område.
  . Skal det gøres ulovligt er der kun en måde der dur...driver-transformator...enten SE eller PP med trioder. Kun på den måde får man strøm nok til at 'skubbe' udgangs-rørenes styre-gitre ind i positiv område.