Hos ham jeg købte mit Pioneer og Scandyna af, stod der noget der lignede DIY af Lowther Audiovector Auditorium. Jeg kiggede ned i "svælget" og det var ikke en Lowther enhed, men en mørk enhed af en slags, måske en Philips. Jeg fik heller ikke set om det var Auditorium varianten med frontenhed (udover den frontloadede opadvente). Anyways, så lød det fantatistisk i hans kæmpe stue med nogle rør spændt for en Van Morrison vinyl. Lyden var overalt i rummet. Jeg ville ønske at jeg havde spurgt nærmere ind til de højttalere.
Min drøm er at selvbygge sådan nogle fætre engang...
Dette foto samt tegning viser versionen med frontenhed. Og fotoet er varianten med en reflektor på toppen også.
Havde et par af dem oppe fra kælderen for nylig, ifm. klargøring til salg (jeg har kun beholdt mine allerældste og bedste), og nøjj - hvor var det et kært genhør. Hos ham der købte dem spillede vi lidt Paul Simon, og det satte mig totalt tilbage til dengang jeg lige havde fået Graceland LPen og hørte den over mine Quads.
SME III har jeg også holdt fast i alle årene, siden 1987.
Hmm der står et par af de audiovector audiotorium 3-400 meter her fra. Og ejeren er ham jeg pusler med at have med den 5.... Kan ske det kan blive chance for en prøvelytter efter en snak med ham!!! Og tro mig, de er SÅ gode!!! Har været min preference i 28 år!!!
Disse små Klein und hummel / telewatt v112s er mine ynglinge, de er et fund til prisen 2000kr for 2 stk på Ebay.de, Et driver ecc808 telefunken går for 60-100 euro for et!!, der sidder to i hver+2stk EL84. Jeg har haft dynaco st35 den kan ikke være med her, telewatten blev lavet til offenligt brug derfor er det virkeligt godt sat sammen , point to point hardwired transformerne er nogen af de bedste fra KH, jeg bruger dem med Siemens/Isophon i OB, utrolig lyd for små penge, de fleste her i DK elsker Leak og Dynaco med god grund men prøv at checke KH på Ebay.de eller tubeclassic.de Min drøm er noget af det gamle Klangfilm i Rack...men $$$$. De små KH v112s er dem der har overrasket mig mest i min Hifi-tid så derfor er de mine favoritter.
Disse små Klein und hummel / telewatt v112s er mine ynglinge, de er et fund til prisen 2000kr for 2 stk på Ebay.de, Et driver ecc808 telefunken går for 60-100 euro for et!!, der sidder to i hver+2stk EL84. Jeg har haft dynaco st35 den kan ikke være med her, telewatten blev lavet til offenligt brug derfor er det virkeligt godt sat sammen , point to point hardwired transformerne er nogen af de bedste fra KH, jeg bruger dem med Siemens/Isophon i OB, utrolig lyd for små penge, de fleste her i DK elsker Leak og Dynaco med god grund men prøv at checke KH på Ebay.de eller tubeclassic.de Min drøm er noget af det gamle Klangfilm i Rack...men $$$$. De små KH v112s er dem der har overrasket mig mest i min Hifi-tid så derfor er de mine favoritter.
Se, der blev jeg sgu interesseret, og OB med Siemens Klangfilm (jeg har to S-K filmfremviserrørforstærkere som "monoblokke") - det vil jeg meget gerne høre. Kunne du ikke lokkes til vintagetræffet den 5. marts?
PQR
Thorens/L'Audiophile/Bofa/Goodmans
Siemens/Klangfilm (p.t. på hylden
Mono (og stereo)
Med mere.
Jeg kan desværre ikke d.5/3 , men næste gang tropper jeg op, så er mit "Engelske" set up også klar(Pye HF10 Mozart, Goodmans 201 i OB)+ det Tyske, Efter at have prøvet Open Baffle tror jeg aldrig jeg skal have kabinet højtalere igen.
Ehapa skrev:Jeg kan desværre ikke d.5/3 , men næste gang tropper jeg op, så er mit "Engelske" set up også klar(Pye HF10 Mozart, Goodmans 201 i OB)+ det Tyske, Efter at have prøvet Open Baffle tror jeg aldrig jeg skal have kabinet højtalere igen.
Pye HF10 Mozart? Oh! Kan vi ikke flytte træffet til en anden dag, hvor du kan?
PQR
Thorens/L'Audiophile/Bofa/Goodmans
Siemens/Klangfilm (p.t. på hylden
Mono (og stereo)
Med mere.