på et loppemarked fandt jeg et sæt Seas selvbyg bestykket med 25 tv-ew bas og h87 diskant, begge 4 ohm. altså samme som scandyna A25. Men delefilter er et Seas type 8008, med stor serie spole på bas og 12 uf /6db på diskant - foruden et par effekt modstande Kabinet lukket rå spånplade i 22mm, med ca. 50 L volume. Enheder med filter strippet, kabinetter skrottet.
Er det mon bare noget sammensat eller et originalt seas kit?
Foto fra google.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Tak for svar - der er fremstillet rigtig mange varianter gn. tiderne, men denne lidt anderledes tyder på lidt hjemme strik.
Ifølge data deler filter ved 1500hz/8ohm - ikke just samme data på 4 ohm's enheder - måske findes det i en 8004 version også.
Resten kunne være inspireret af Kit 302, der dog benytter 086 diskant og D037 filter ?? http://www.troelsgravesen.dk/33FWK_file ... ochure.pdf
Jeg har anskaffet mig et sæt Scandyna M25 (tror jeg) hvad er jeres lytteindtryk af disse?
Jeg måtte lodde en nye ledninger i, da de originale var klippet. Jeg synes selv de spiller rigtigt fint, en lidt lys lyd med gode detaljer og måske lidt mangel i bassen i sammenligning med mine Dali E370. Dog synes jeg ikke de er helt af vejen, eq'en har fået et drej på bassen på min lille denon.
Mol45 skrev:Jeg har anskaffet mig et sæt Scandyna M25 (tror jeg) hvad er jeres lytteindtryk af disse?
Jeg måtte lodde en nye ledninger i, da de originale var klippet. Jeg synes selv de spiller rigtigt fint, en lidt lys lyd med gode detaljer og måske lidt mangel i bassen i sammenligning med mine Dali E370. Dog synes jeg ikke de er helt af vejen, eq'en har fået et drej på bassen på min lille denon.
Som jeg husker det, er M-serien (trykkammer) ganske vellydende, for deres tid.
Men den generelle konsensus er at A modellerne er mere musikalske.
Er det forresten to- eller tre-vejs udgaven, du har fået fat i?
Disse er med refleks foran i bunden med glasuld. 6,5” bas/mellemtone og en større diskantenhed med gitter for. Ligner meget mine a25 bare mindre, og med er rigtigt delefilter.
Mol45 skrev:Disse er med refleks foran i bunden med glasuld. 6,5” bas/mellemtone og en større diskantenhed med gitter for. Ligner meget mine a25 bare mindre, og med er rigtigt delefilter.
Hej Mol45
Okay... De har aperiodisk port, Så er det en "A"-model, jeg vil tro at det er et sæt A20 du har fået fat i der. Når det er sagt kom der utallige variationer fra Scanspeak. Men fælles for alle "A"-modellerne er at de har den aperiodiske port enten til fri luft eller til et andet kammer... Ja så er der lige Scanspeak-udgaven af A10... men ellers
Her er et par billeder af A20 med SEAS-enheder: http://www.transistorforum.nl/forum/ind ... d&id=32020
MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS