Jacques Loussier har en fascinerende måde at spille Bach på....jeg har lige fået fat på en opsamlings-CD "Play Bach Highlights". Meget flot lyd på disse gamle optagelser fra 1959-65. Jeg har før udtalt at mit forhold til Jazz er ret anstrengt, men jeg er åbenbart blevet mildere med årene....min næste nyanskaffelse er Ruswell Rudd & Archie Shepp "Live In New York". Formidabel skive, ganske enkelt! Desuden lånte jeg Jazz At The Pawnshop 1-2-3 af en kammerat og kom (fy fy skamme) til at tage sikkerhedskopier af dem. De er nok nogen af de mest stemningsfyldte live optagelser jeg nogensinde har hørt...
Mørch GS-6/UP-4 Thorens TD124 Delphon GS-65TT Revox A77 Sony TC-765 Pioneer C90/M90 Philips CD-100 Rogers Ravensbourne Nakamichi 700 Maze 77/Richard Allen Audio Analogue og meget mere...
Efter min mening den bedste Blues skive efter WW2, desværre er den hundedyr Original som i kan se på linket, købte min på itunes , se iøvrigt Ebay sælgers andre plader til salg...
Når man køber flere plader ad gangen, hænder det (for mig) at jeg ikke for hørt dem alle og ganske glemmer en eller to i mængden. Således dukkede dette Earth Wind and Fire's tredie album fra 1972 op til overfladen i dag:
De tidlige plader med gruppen (første halvdel af halvfjerdserne) er langt mere jazz/funky end den mere disko prægede lyd de fik i slut-halvfjerdserne. Som et lille kuriosum, spiller de temaet fra Bent Fabric's Alley-cat som et lille interlude på 23 sekunder mellem 2. og 3. nummer på side 1. Bent Fabricius er dog ikke akkrediteret på pladeomslaget og har nok heller ikke fået noget royalty for lånet af musikken.
Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Herhjemme er de allerede blevet spillet ret meget og er for øvrigt glimrende indspillet.
Tankerne glider hurtigt tilbage til fordums tids fransk-italienske film med alt hvad det indebærer, trip og biljagter, kærlighedsscener i brun-orange installationer i bedste Bronson/ McQueen stil.
Har du den (gerne på vinyl, men ellers også), så se at få den sat på (også hvis du ikke har OB-højttallere); det er altså både en fantastisk stemme, (i sagens natur) nogle skønne sange og ikke mindst en fantastisk optagelse.
PQR
Thorens/L'Audiophile/Bofa/Goodmans
Siemens/Klangfilm (p.t. på hylden
Mono (og stereo)
Med mere.