Ortofon købte dem nok i forskellige batches, der er jo forskellige udgaver med ST104 plinthTonni skrev:Og forresten. Ortofon havde import af Thorens, da min kom til landet.
Og mon ikke alle Ortofon brandede ST104 er en indikation på det?
TD124/I og /II serienumre
-
- Lokalitet: København
Re: TD124/I og /II serienumre
Matthias fra KBH - stor fan af Lenco, Thorens, Garrard og mellemhjul drevet pladespiller i det hele taget. Har ikke særlig meget forstand på elektronik, men elsker vinyl og shellac.
- Captain Phoenix
- Lokalitet: 2500 Valby
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Jeg bidrager med info. om en 124 mk I, der er komme forbi her på adressen.
Nummeret er 28045.
Den er i sort ortofon-plint m. SMG 212 arm (så vidt jeg forstår) og Hi-jack armlift, som må være eftermonteret, da skruen fra monteringshullet hvori liften er monteret, er vedlagt. De org. kasser til pladespiller, lift og pu er iøvrigt også med.
Pick-up-huset er et type "G" (igen så vidt jeg forstår).
I huset sidder en pu (nålen er væk) og en transformator.
Kunne det være en SPU-pick-up?
Jeg vedhæfter nogle fotos. På kuverten på næstsidste foto kan man af poststemplet se, at den (eller ihvertfald nogle af dokumenterne) er leveret d. 27.9.61.
Hvis nogen ud fra fotos kan oplyse mig mere (eller korrigere mine bud) er det velkomment.
Jeg er ikke danmarksmester i Thorens 124 m. udstyr.
Dens fremtidige skæbne er p.t. uafklaret.
Nummeret er 28045.
Den er i sort ortofon-plint m. SMG 212 arm (så vidt jeg forstår) og Hi-jack armlift, som må være eftermonteret, da skruen fra monteringshullet hvori liften er monteret, er vedlagt. De org. kasser til pladespiller, lift og pu er iøvrigt også med.
Pick-up-huset er et type "G" (igen så vidt jeg forstår).
I huset sidder en pu (nålen er væk) og en transformator.
Kunne det være en SPU-pick-up?
Jeg vedhæfter nogle fotos. På kuverten på næstsidste foto kan man af poststemplet se, at den (eller ihvertfald nogle af dokumenterne) er leveret d. 27.9.61.
Hvis nogen ud fra fotos kan oplyse mig mere (eller korrigere mine bud) er det velkomment.
Jeg er ikke danmarksmester i Thorens 124 m. udstyr.
Dens fremtidige skæbne er p.t. uafklaret.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
- Tonni
- Lokalitet: Dalbyover
- Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Og du har forstået helt korrekt Claus!
Det er en flot udgave af det klassiske setup.
Armen er en SMG212 og Pick-up'en er en SPU-G/T.
Lige nøjagtigt sådan kunne min have set ud, havde den ikke stået i bunden af en affaldskasse fra DR. - Med en 1/4 kubikmeter gammelt elektronikskrot oven i sig...
Sikket fund!!! Og den guldgrube dokumentation...
Havde jeg bar haft råd....
Det er en flot udgave af det klassiske setup.
Armen er en SMG212 og Pick-up'en er en SPU-G/T.
Lige nøjagtigt sådan kunne min have set ud, havde den ikke stået i bunden af en affaldskasse fra DR. - Med en 1/4 kubikmeter gammelt elektronikskrot oven i sig...
Sikket fund!!! Og den guldgrube dokumentation...

Havde jeg bar haft råd....

Bare det GLØDER!!!
- his067
- Redaktør
- Lokalitet: Aberdeen, Skotland
- Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Og Ortofon reparerer nu SPUer....
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
-
- Lokalitet: Dronningmølle
- Geografisk sted: Dronningmølle
Min 124er er en Beogram 3000.
- rimmer
- Lokalitet: Kolding
Claus, det kunne være super fint med højkvalitets-indskanninger af dokumentationen. Dén ser vi ikke hver dag.
Eventuelt kan jeg medbringe en skanner til træf, hvis du ikke har en skanner, men går med til at lade materialet indskanne.
Eventuelt kan jeg medbringe en skanner til træf, hvis du ikke har en skanner, men går med til at lade materialet indskanne.
Lux MQ-50 - Lux CL-40 - Lux PD-350 - Stax UA7cf - Dyna 17d3 - TD-124 - SMG-212 - SPU-G - Tannoy 15"
Lux MQ-68c - Lux CL34 - Lux PD-441 - FR64 - Dyna XX-II - Tannoy 15"
Lux SQ507x - Micro DQX-1000 - FR54 - FR64fx - Shure V15VxMR - JBL 4313B
Lux MQ-68c - Lux CL34 - Lux PD-441 - FR64 - Dyna XX-II - Tannoy 15"
Lux SQ507x - Micro DQX-1000 - FR54 - FR64fx - Shure V15VxMR - JBL 4313B
-
Jeg har jo også været så heldig at kunne erhverve mig Per’s 124, så hermed dens serienummer. 36550
Matthias fra KBH - stor fan af Lenco, Thorens, Garrard og mellemhjul drevet pladespiller i det hele taget. Har ikke særlig meget forstand på elektronik, men elsker vinyl og shellac.
-
- Redaktør
- Lokalitet: Herning
Tak for jeres bidrag til denne tråd. Jeg fører numrene ind i skemaet senere i aften. ......fede maskiner!!!!!
Vh
Freddy
Vh
Freddy
-
Og hvor var det lige skemaet kunne ses?Fredmarantz skrev:Tak for jeres bidrag til denne tråd. Jeg fører numrene ind i skemeat senere i aften. ......fede maskiner!!!!!
Vh
Freddy
-
Svarer lige på mit eget spørgsmål:mantelteo skrev:Og hvor var det lige skemaet kunne ses?Fredmarantz skrev:Tak for jeres bidrag til denne tråd. Jeg fører numrene ind i skemeat senere i aften. ......fede maskiner!!!!!
Vh
Freddy
http://vintagehifi.dk/forum/viewtopic.p ... 8&start=30
- Captain Phoenix
- Lokalitet: 2500 Valby
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Jeg tjekker scanne-mulighederne på jobbetrimmer skrev:Claus, det kunne være super fint med højkvalitets-indskanninger af dokumentationen. Dén ser vi ikke hver dag.

-
- Redaktør
Jeg har nu ført de sidste 3 ankomne til skemaet (på side 3 i denne tråd)Fredmarantz skrev:Tak for jeres bidrag til denne tråd. Jeg fører numrene ind i skemaet senere i aften. ......fede og flotte maskiner!!!!!
Vh
Freddy

Det er stadig i mine øjne en smule interessant, hvorfor vi ikke lige har nogle fra 50000 - 60000.
Vh
Freddy
-
- Lokalitet: viborg
Thorens 124. Serie nr 13922 med plast lejer Intet kabinet
- Tonni
- Lokalitet: Dalbyover
- Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Måske det var en idé, at linke til skemaet på side tre, i det aller første indlæg i tråden?
Bare en tanke...
Bare en tanke...

Bare det GLØDER!!!
-
- Redaktør
god idé TonniTonni skrev:Måske det var en idé, at linke til skemaet på side tre, i det aller første indlæg i tråden?
Bare en tanke...

Vh
Freddy