Reparation af Ortofon SPU - hvor?
-
- Lokalitet: Hvidovre
Reparation af Ortofon SPU - hvor?
Hvor får man repareret en vintage Ortofon SPU G/T, når Ortofon ikke selv kan/vil? Har været i kontakt med dem og de tilbyder desværre ikke (længere) reparation af vintage pickupper 

-
- Lokalitet: København
Re: Reparation af Ortofon SPU - hvor?
Matthias fra KBH - stor fan af Lenco, Thorens, Garrard og mellemhjul drevet pladespiller i det hele taget. Har ikke særlig meget forstand på elektronik, men elsker vinyl og shellac.
-
Matthias fra KBH - stor fan af Lenco, Thorens, Garrard og mellemhjul drevet pladespiller i det hele taget. Har ikke særlig meget forstand på elektronik, men elsker vinyl og shellac.
-
Fedt! Tak for henvisningen. Priserne overrasker mig. Jeg troede det ville være dyrere.
Har du selv erfaringer med Franz-Josef eller blot læst om andres?
-
Jeg har ikke brugt ham indtil videre. Jeg falder bare over ham igen og igen på nettet.hess skrev:Fedt! Tak for henvisningen. Priserne overrasker mig. Jeg troede det ville være dyrere.
Jeg fik desuden retippet en Dynavector i Polen, men har ikke prøvet den endnu. Og så har jeg en ven som kan fikse SPU’s - dog ikke retip.
Priserne er lave i Tyskland generelt set ift DK, arbejdskraft og priserne på dagligvarer er meget lavere.
- ralphandersen
- Lokalitet: Ydby
- Geografisk sted: Thy
Jeg har fået retippet en Nakamichi mc1000 hos ham med godt resultat. Han kunne til gengæld ikke reparere en SPU til 78'ere fordi han manglede nogle "special features". Skriv til ham og spørg inden du sender din pickup afsted. Han er venlig og serviceminded.mantelteo skrev:https://www.tonabnehmerservice.de/
Der beste in ganz Deutschland
Vitavox CN 121 med S3 og Peerless C150Ws i OB, Vitavox Bitone 6201, Vitavox Bitone 3200, El Pipe-O subwoofer. Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Elekit 8900, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
-
Ok. Tak. Det lyder jo meget godt. Må prøve at skrive til ham og se om han kan fikse SPU.