Hvilken højttaler er det her?
- snod
- Lokalitet: Kolding
Hvilken højttaler er det her?
Min kammerat er kommet til at købe et par højttalere i genbrugsbutik, og han har lyst til at finde ud af, hvad det er, han har fået fat i.
De er jo nok inspireret af Tandberg, med SEAS enheder og med en label på dansk bagpå:
Nogen, der har kendskab til dem?Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
- Helikon
- Lokalitet: Randers
Re: Hvilken højttaler er det her?
Et bud kunne være Stema der var en dansk producent.
Mvh Niels
________________________________________________________________________________________________
2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
________________________________________________________________________________________________
2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
- henhlars
- Lokalitet: 2990 Nivå
Mit bud må være Tandberg ?
Marantz 2245, Thorens 166 II med Benz og SA AV 70 ht'er samt Cain CD incl. Audioquest kabler. Sudgen A48, A28II og andet, der ligger og.....
- snod
Så tror jeg, at teksten på bagsidelabelen ville være på norsk. Det ligner, men....henhlars skrev:Tandberg ?
- kj2005
- Lokalitet: 2730 Herlev
- Geografisk sted: Herlev
- Kontakt:
Den lange slanke facon tyder på "Stema" ...typisk med fræsningen af forpladen!snod skrev:Min kammerat er kommet til at købe et par højttalere i genbrugsbutik, og han har lyst til at finde ud af, hvad det er, han har fået fat i.De er jo nok inspireret af Tandberg, med SEAS enheder og med en label på dansk bagpå: Nogen, der har kendskab til dem?
Vh Kim
-
- Lokalitet: Norge
Ett annet alternativ kan være Radionette produsert på Videbæk? Har sett Radionette, Philips og Tandberg med disse spilene i fronten. Sikkert mange fler også. Men har ikke sett Philips med Seas elementer og Tandberg brukte dem svært sjeldent. Men Radionette brukte dem og skrev typisk modellene til seas elementene på labelen bak. Det står 18 liter innvendig, kanskje en tidlig versjon av TK18S?
- snod
Tak for bud.
Jeg tror nok mest på noget Stema. Mon ikke labelen havde været på norsk, hvis det var noget Radionette.
Og Tandberg tror jeg ikke meget på, efter jeg mødte dette link: Tandberg glimret også med sitt fravær på SEAS' kundelister
Så: Det er nok noget tidligt Stema.
De spiller for øvrigt fornuftigt. Dog lidt til den lyse side.
Jeg tror nok mest på noget Stema. Mon ikke labelen havde været på norsk, hvis det var noget Radionette.
Og Tandberg tror jeg ikke meget på, efter jeg mødte dette link: Tandberg glimret også med sitt fravær på SEAS' kundelister
Så: Det er nok noget tidligt Stema.
De spiller for øvrigt fornuftigt. Dog lidt til den lyse side.