Hvis sådan en har nogen fejl,mangler og slditage hvad skal der så laves og hvad ville det kunne forstilles at kunne koste?

skjold skrev:Enig. Det lyder som den har været brændt af og fået nye transistorer og det i selv forøger vel ikke værdien - måske tværtimod afhængig af hvor godt det er udført. En II'er plejer at ligge omkring kr. 1.500,-
Jeg tror jeg gav kr. 1.000,- for min II'er i meget pæn stand men det er ved at være nogle år siden og jeg synes vintage hi-fi er blevet dyrere siden.
Sanyo skrev:Har haft en Alpha 3 i mange år, som jeg købte fra ny. Min erfaring med den er at man skal vælge højttalere med omhu, impedansen må ikke falde meget under 8 ohm. Der står faktisk min. 8 ohm ved det ene sæt højttaler terminaler bagpå den. Købte på et tidspunkt ,for mange år siden, et sæt B&O M 100, det duede slet ikke, relæet slog fra ved meget lav lydstyrke. Læste efterfølgende at impedanskurven, på et sæt M 100, faldt ned til 3,6 ohm, og duede slet ikke til sådan en Alpha.
Ellers kombineret med de rigtige højttalere er lyden varm og samtidig hurtig og dynamisk.