Hej folkens
For et par måneder siden faldt jeg over en Marantz model 140, som så lidt sølle ud - den var delvist skilt ad, manglede skruer, knapper og var ret rusten og beskidt.
Det virkede som om den har brugt 10 år i en uisoleret garage efter en fejlet reparation.
Men nu er sådan en Model 140, altså en ret kraftig (lille) sag, som jeg mente fortjente noget kærlighed og arbejde.
IMG_1204.JPG
alle delene (Næsten) var der - men udgangstrinnene lå løst, uden skruer indeni maskinen - som var både rusten og beskidt.
IMG_3657.JPG
IMG_2606.JPG
Meter-husene var selvfølgelig smeltet - her må jeg lige låne lidt af Freddy's lego og knowhow, tror jeg

IMG_9686.JPG
Jeg har målt lidt, og konstateret at begge sæt udgangstransistorer er døde

men driver-transistorer er sunde på begge udgangstrin. Inden jeg dog går i kast med en større bestillingsfest og renovering her, så tænkte jeg at starte med alt det andet - hovedlytten ser fin ud, og måler fint med de lavstrøms-metoder jeg har. Alle andre boards i maskinen er recxappet med nye Nichicon elektrolytter, der er blevet gjort rent og trafoen er blevet pudset og forsigtigt malet omkring logoet.
IMG_1595.JPG
IMG_1380.JPG
IMG_0068.JPG
IMG_2434.JPG
IMG_4650.JPG
IMG_6185.JPG
Jeg skal have fundet en løsning for at ramme den rigtige struktur på svøbet - nogle der har nogle ideer?
Det er nederste eksempel på dette billede - øverste er mit første forsøg
IMG_1236.JPG
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.