Stottrup skrev:Når man (jeg) læser disse indlæg, får man (jeg) en voldsom fornemmelse af at være gået glip af noget særligt. Som svar på det naturlige spørgsmål: 'Hvorfor melder du dig så ikke bare til?', gives der imo to muligheder: 1) Tidspunkt/lokation er særdeles ubelejligt...2) Fornemmelsen af, at 'det, de andre kommer med' er så meget bedre, større, mere vellydende, mere historisk interessant osv.
Jeg er i den lykkelige situation, at næsten alt, hvad jeg lytter til (anlæg og musik) giver mig en enorm stor tilfredsstillelse, og derfor kan jeg nu og da føle mig som en slags plebejer i forhold til feinschmeckerne, der excellerer i mange-tusind-kroners klassen.
Jeg har haft megen god og konstruktiv kontakt med flere medlemmer i forbindelse med nogle af mine beskedne projekter og synes, det ville være vanvittigt hyggeligt at møde dem in person.
Derfor: Er et anlæg bestående af Pioneer SA-8500 MKII, Thorens TD 320 MKII og B&W DM 2A noget at sætte op næste gang? Evt. i familieafdelingen
.
Sjældent, om nogensinde, har jeg på et forum mødt tilsvarende imødekommenhed, tålmodighed og, ikke mindst, overbærenhed
Vh Karl
Altså Karl
Nu var jeg ikke med i år- og det er jeg sur over, men havde intet valg. Men jeg kan fortælle mere generelt, at alle der deler denne interesse er velkomne til træf med alt, hvad der er vintagehifi. Der fandtes/findes rigtig mange interessante ting og disse ting gør meget forskelligt ved os alle. Glæden ved at "gense" en ting, man haft som yngre - glæden og suset ved at se en ting, man aldrig selv fik råd til, men, hvor man blot trykkede sin næse flad mod ruden i hififorretningen for at se. Duften af de gamle kataloger og magasiner - spændingen ved at besøge en kammerat, der havde købt ...ja...en SA8500 for sin surt opsparede løn på det lokale hotel som opvasker - en Thorens eller hvad det nu kunne være. Der ER helt ufiltreret plads til både de spændende eksotiske mytologiske anlæg og de mere "husmandsagtige", som mange kan genkende og savner osv...
Jeg var ved at dåne, da jeg oplevede KlausM's AU-20000 Sansui forstærker - men lod mig også voldsomt imponere af noget, som jeg praktisk talt ikke kendte, nemlig et Leak/Radford-anlæg (Helikon) - Et Østtysk konsumanlæg!!! (MCS_5) - vi har lyttet på biografanlæg - elektrostater - "bookshelf" - højttaler shootouts har vi haft. Tandberg i mellemklassen - det som engang var manges eje - og som lød p'****godt - mega Pioneer - lille Accuphase - Små rørtimg - B&O - Radford-rør - open hjemmelavet baffle og jeg kunne blive ved. altsammen har i høj grad været med til at danne rammen og atmosfæren.."Vintagehifi lives"
Så ...der diskes op med imponerende megaprojekter (fx sorenki's JBL4343 DIY's) - og Hificlassics store kasser sat på Bofa - men også mindre og mere overkommelige anlæg...som vi kendte dem fra dengang. Et er at måbe og lade sig imponere og et andet er at opleve gensynets glæde over udstyr, som var mere overkommeligt og som kunne/kan tænde nostagiens lys i øjnene. `De anlæg, man har drukket mangen rød Tuborg til i 70'erne, mens Sweet spillede "fox on the run" - under opvarmningen til gymnasiefester osv ....
Eksempelvis kunne jeg sagtens finde på at mase en Marantz 1060 ind i præsentationen, hvis det skulle være. Det var en forstærker, som stod på hverandet gadehjørne dengang og er ikke særligt sjælden, men den repræsenterer en tid - en kultur. - den var blandt mange andre ting en "kulturbærer"- hvor fx også Pioneers PL-12D, Scandyna A25 osv hører hjemme.
Det hele er indbegrebet af vores fælles interesse. Pioneer SA-8500 - Thorens - B&W er da oplagt at drage med ind i denne atmosfære...så tøv aldrig. Kan der så følge en lille historie med, skader dét jo heller ikke.
Håber at ovenstående gav lidt mening for dig og andre, der måtte være lidt vigende med at tage udstyr med grundet tilbageholdenhed - eller grundet tanken om, at dette givne udstyr måske ikke er "spændende" nok - eller noget....
Vh
freddy