Elway skrev:
tror du har nævnt ham - han bor vist ikke så langt fra dig? Skulle der blive mulighed for et lyt, kører jeg gerne fra Aalborg til Randers en aften

Der ER noget ved de store kasser der
Du nævner materialevalg - ved du hvad han har bygget dem i og hvad Lowthers oprindelige bestod af? Mht horn har jeg hørt nogle holdninger til at massivt træ er ok - med den argumentation at resonans ikke er et issue på samme måde som i basrefleks. Det kan jeg ikke rigtig få til at passe - jeg ville som udgangspunkt nok tænke bygge i MDF (spån bliver nok for svært med de mange vinkelsnit). Og så beklæde MDF'en udvendigt bagefter.
Hej Elway!
Ja det kan godt være det er muligt at besøge ham! - Men da der er meget pres på hans hoved i øjeblikket...
Men jeg skal da gerne høre ham! :)
Med hensyn til mine kommentarer omkring materialer, var de oprindelige Audiovectorer bygget af ret tynde plader. Men dem han har er regnet om, så der er større godstykkelser i alle dele. Men når det kommer til trætyper, vil jeg tro det bedste er krydsfiner. Da det er almindelig kendt, rundt på nettet, at mdf har en tendens til at virke for dødt, og dermed dræber lyden.
Han har i øvrigt et dejligt udvalg af forstærkere, at drive dem med! - Radford STA15, Lectron JH-50, Leak TL12+, diy 2A3, VT52 SET monotrin fra Lé Audiophile, samt nogle NAD transistorting...
Så ja det kunne da godt være han kunne overtales til en demo... Var du med i Hald? så har du hilst på ham...
Det var hans Dynaudio og Radford der var med...