Så, nu har jeg stillet alt korrekt og dobbelt-checket.
Nåletryk 30 mN, Impedans 60Ω
Jeg har stillet SPUen så den har ens krydstaledæmpning H>V og V>H. Krydstale dæmpningen måler lige under 24 dB. Det er en lille afvigelse i forhold til det datablad Ortofon inkluderede for min SPU (serienummer "Treasure R3416": ifølge Ortofon >25 dB), men er ikke af betydning.
Jeg har ikke målt sporingsevne: Per Windfeldt fortalte mig for mange år siden at det er svært (han sagde "umuligt") at lave en LP med pålideligt =/>70 µM rilleudsving til målinger.
THD for venstre kanal er
2. harmonisk: 1.82%
3. harmonisk: 0.34%
THD for højre kanal er
2. harmonisk: 2.26%
3. harmonisk: 0.23%
Frekvensgangen ser sådan ud når den bliver målt med Feickerts måleplade
Frequency response (graph).jpeg
Her er så vandret f-Res.
f-res lateral (graph).jpeg
Her er lodret f-Res:
f-Res vertical (graph).jpeg
Nu vil jeg så lige tilføje en tak til de af jer der gjorde mig opmærksom på at der var et problem med min RIAA opstilling.
Jeg vil også henlede opmærsomheden på, at dette ikke er stedet at diskutere, hvorvidt jeg har det rigtige armrør fra Mørch, om SPUen er defekt, om den er monteret korrekt osv. Jeg begyndte denne tråd fordi Captain Phønix syntes det kunne være sjovt at se en serie målinger, udført med samme metode og i samme opsætning, som dokumenterer hvorledes pickupen opfører sig, som tiden skrider frem. Med andre ord om ophænget bliver blødere/stivere, om f-Res ændrer sig, osv.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.