@Fred: Godt at have dig tilbage i tråden igen.

Og ja du har ret i, at jeg som en selverkendt noob hurtigt kommer ud på dybt vand når forklaringerne ikke er virkeligt selvindlysende, detaljerede og pædagogiske.. Jeg forestiller mig også at det både er svært og en smule kedeligt at stige ned fra de elektronisk oplystes høje erkendelsesniveau til noob level.. og at du skriver du er pædagog/lærer forklarer jo meget godt hvorfor at din måde at formidle viden på er meget struktureret, udførlig og letforståelig.
Super fedt med din lille forklarende ordliste til "boardet"
Jeg har iøvrigt nu også brugt noget tid på at identificere de forskellige ting på boardet, herunder TP 1 og 2 med hjælp fra Tonni. Viste dog ikke at TP stod for testpoints.

Meget sjovt at "boardet" nu er gået fra at være komplet volapyk til at man kan se nogle sammenhænge.. Lidt ligesom at lære at læse igen
Og så skal jeg da vist lige forbi min elektronik pusher og købe nogle krokodillenæb til mit multimeter så jeg ikke skal indkalde kæresten som ekstra hænder hver gang der skal måles.
@TM: Jeg tager selvfølgelig det fulde ansvar for at have bevæget mig ud på dybt vand. Jeg lærte af situationen at jeg hellere skal spørge en ekstra gang hvis jeg er selv den mindste smule i tvivl.
Så min situation er vel lige nu at jeg skal have skiftet disse fetter som du omtaler og som mcs_5 skriver kan disse åbenbart bestilles ved RS i Danmark. Ja så mangler jeg bare en som har det rigtige udstyr, (Vario, Oscilloscop).
Kan jeg bestille dig til at gøre det? Eller er der andre tættere på KBH som også ville kunne bestilles til at foretage denne udskiftning?
Igen en overordnet tak til alle der bidrager.. Håber jeg får mulighed for at give en pils eller lign. til alle bidragsydere til et fremtidigt Vintagehifi.dk arrangement.