På dette nedenstående link fortæller og viser "Vintage Pete" - med mange billeder, hvordan han gør med restaureringen af front + glas - lamper mv. på en MR78. Måske kan du hente noget inspiration der.? Det kræver dog lige at man har oprettet en bruger.
https://www.audioaficionado.org/showthr ... light=mr78Ellers kan jeg nu godt forstå din ængstelse/bekymring for skalaglas og evt. udviskning og beskadigelse af tal og bogstaver. Det ville jo være en ren katastrofe at beskadige.
På min Marantz 10B er skalaglasset også en yderst delikat affære. Det er nærmest en regel, at skalaglassene (2 stk) er godt støvede og trænger til rengøring efter alle disse år. Flere har forsøgt med deres 10b'er og er desværre kommet til at fjerne tallene på skalaen - de sidder ualmindeligt løst og der skal nærmest bare et pust til....og de er væk
Jeg gik i sin tid yderst forsigtigt til værks og rengjorde på kirurgisk vis med en vatpind og en pincet samt en lille klud - men det var et pillearbejde uden lige. Jeg passede godt på - og det lykkedes faktisk.
Nu ved jeg ikke, hvordan det er med det yderste frontglas på en MR78 - men er der ingen print/tal - så er det vel lige ud ad landevejen?
Og i øvrigt - tillykke med den imponerende og flotte tuner!!
Vh
Freddy