Model 3800 forforstærkeren har jeg også, så sættet er komplet, men min 3800 er en fixed 110/117v enhed, som jeg har købt i Frankrig i sin tid.
Mærkeligt, at disse to sæt står så tæt på hinanden......

Vh
Freddy
Det "traumatiserede" mig at man lod guitar gå i baggrunden for synth-musik i pop/rock-branchen (dog med masser af undtagelser. Det var vel egentlig mest i medierne, det foregik). Det var dog en lindring at især Mark Knopfler. aldrig rigtigt forlod scenen. Dertil kom der nogle politiske ting ind over, som jeg ikke tror vil være passende for forummet at lægge spalteplads til. Så "ja" - du har ret i at dette årti i min bevidsthed og hukommelse ikke rigtigt fremkalder nostalgi i større stil. Jeg skrev det også lidt fordi Captain Phoenix jo heller ikke har de bedste anmeldelser af samme årti og den melodi lod jeg mig lige ride lidt videre på.bjerager skrev:Det årti - 80'erne har virkelig traumatiseret nogen af jer - jegføler med jer ;-)
Jeg har ved flere lejligheder været så priviligeret at opleve netop dette sæt. “In situ” i “Det Allerhelligste” og over forskellige kombinationer af JBL og selvom jeg aldrig har været kæmpe Marantz-fan (hvilket udelukkende er en brist hos mig), så er det umuligt ikke at blive dybt imponeret over så mægtigt et forstærker-sæt.NikonSP skrev:Ja, - det er absolut en forstærker to die fore . . .
Og 300 meter fra den ovenfor beskrevne står der endnu en, sammen med en Marantz Model 3800 forforstærker, som i adskillige år har været mit primære anlæg:
Jeg tænker, at det bliver det absolut sidste stykke hi-fi der forlader matrikel nummeret![]()
![]()
Vh/
Harvey
Ja- den er pæn indeni -Hanzi skrev:Virkelig flot - forstærkeren ligner jo en, som netop er samlet på fabrikken.
Jeg satser på, du får tid til at få på arbejdsbænken igen, så det sidste brum kan elimineres.
Tak Kenneth!KenRas skrev:Som altid Freddy, så er det færdige resultat super flot![]()
Jeg er imponeret over det arbejde du lægger i dine fine Marantz ting.
Nogen ide om hvad der gjorde at brummet blev reduceret?
Mvh Kenneth
Det ved jeg ikke endnu - men jeg har planer om at købe noget, som man kan måle kondensatorer med- fx denneher:JMP skrev:Utroligt godt arbejdeHvad måler du kondensatorer med?