Mono pickupper
- his067
- Redaktør
- Indlæg: 3972
- Tilmeldt: 09 aug 2010, 19:15
- Lokalitet: Aberdeen, Skotland
- Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Mono Pickupper
På grund af PQRannes demonstration af monos fortræffeligheder på Hald har jeg købt en Hana SLM mono-pickup....Så nu står mine plader med en separat Mono sektion ....
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
- kbekke
- Indlæg: 1449
- Tilmeldt: 27 jul 2011, 15:21
- Lokalitet: Vejle
Re: Hvordan har i jeres Lp’er sorteret?
Ja, det er ikke småting, Peter efterhånden har på samvittigheden. Men det her bliver vi nødt til at høre mere om. Lytteindtryk, belastning osv. Takhis067 skrev:På grund af PQRannes demonstration af monos fortræffeligheder på Hald har jeg købt en Hana SLM mono-pickup....Så nu står mine plader med en separat Mono sektion ....

Ornithology
- his067
- Redaktør
- Indlæg: 3972
- Tilmeldt: 09 aug 2010, 19:15
- Lokalitet: Aberdeen, Skotland
- Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Re: Hvordan har i jeres Lp’er sorteret?
OK, Jeg satte en noget modvillig Nikolas foran højttalerne og spillede min mono Sgt Pepper, først med Jubilee derefter med Hana (NLEen sat til 400Ω). Det tog knapt 20 sekunder før han sagde at mono pickuppen lød meget bedre....
Jeg oplever selv en meget mere stille overflade og et bedre perspektiv (naturligvis i mono, men dybden er der) og væsentligt mere dynamik. Mange af mine mono-plader er fra sen halvtredserne/tidlig tresserne (og hovedsageligt klassisk). Det er tydeligt at mange af disse plader ikke er indspillet med RIAA kurve, så Lyngdorfens 'voicing'-feature er kommet til værdighed med disse plader. Som udgangspunkt er den der hedder 'relaxed' (low shelf @ 120 Hz, Q=0.7, Gain=-2db; High shelf @ 1000Hz, q=0.7, gain=-2db; Parametric Equaliser @ 2500 Hz, Q=1, Gain=-2) et godt sted at begynde for RCA New Orthophonic plader og for den sags skyld også for Deutsche Gramophon plader fra tresserne og halvfjerdserne.
Jeg har endnu ikke gennemgået mine ikke-gennemkomponerede plader for at finde dem der er i mono, men Jeg har heller ikke endnu ikke spillet min Johnny Winter (den første) med mono pickuppen. Den lød lidt 'underwhelming' med Jubilee, så jeg ser frem til den (og til min 'Experience Hendrix' version af mono mixet af 'Axis: Bold as Love').
På den anden side har jeg lige modtaget Melodyia-udgaven af 'A Hard Day's Night'. Hvis man er til multi-mono er den uovertruffen!! Rigtig fremragende lydkvalitet. Når jeg kommer til. Danmark igen, ved jeg at jeg har en Nordisk Polyphon mono-udgave af samme, så det bliver spændende at sammenligne....
Jeg oplever selv en meget mere stille overflade og et bedre perspektiv (naturligvis i mono, men dybden er der) og væsentligt mere dynamik. Mange af mine mono-plader er fra sen halvtredserne/tidlig tresserne (og hovedsageligt klassisk). Det er tydeligt at mange af disse plader ikke er indspillet med RIAA kurve, så Lyngdorfens 'voicing'-feature er kommet til værdighed med disse plader. Som udgangspunkt er den der hedder 'relaxed' (low shelf @ 120 Hz, Q=0.7, Gain=-2db; High shelf @ 1000Hz, q=0.7, gain=-2db; Parametric Equaliser @ 2500 Hz, Q=1, Gain=-2) et godt sted at begynde for RCA New Orthophonic plader og for den sags skyld også for Deutsche Gramophon plader fra tresserne og halvfjerdserne.
Jeg har endnu ikke gennemgået mine ikke-gennemkomponerede plader for at finde dem der er i mono, men Jeg har heller ikke endnu ikke spillet min Johnny Winter (den første) med mono pickuppen. Den lød lidt 'underwhelming' med Jubilee, så jeg ser frem til den (og til min 'Experience Hendrix' version af mono mixet af 'Axis: Bold as Love').
På den anden side har jeg lige modtaget Melodyia-udgaven af 'A Hard Day's Night'. Hvis man er til multi-mono er den uovertruffen!! Rigtig fremragende lydkvalitet. Når jeg kommer til. Danmark igen, ved jeg at jeg har en Nordisk Polyphon mono-udgave af samme, så det bliver spændende at sammenligne....
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
- pqrannes
- Indlæg: 3010
- Tilmeldt: 12 apr 2010, 08:27
- Lokalitet: Nibe
- Geografisk sted: 9240 Nibe
Re: Hvordan har i jeres Lp’er sorteret?
Ja, der er ikke småting man får skylden for her.kbekke skrev:Ja, det er ikke småting, Peter efterhånden har på samvittigheden. Men det her bliver vi nødt til at høre mere om. Lytteindtryk, belastning osv. Takhis067 skrev:På grund af PQRannes demonstration af monos fortræffeligheder på Hald har jeg købt en Hana SLM mono-pickup....Så nu står mine plader med en separat Mono sektion ....
Til lykke med mono-pickuppen, Frederik!
Jeg har erhvervet mig en Denon DL 102, som er sat på den onde Gene Pack-tonearm - uha, det kun jeg nåede at høre i aftes, lover godt. Men i dag går turen til Kbh., så det må vente.
Mht. en særlig monodynamik, som Frederik også er inde på, så kommer denne DL 102 anmeldelse ind på det:
https://www.dagogo.com/denon-dl102-cartridge-review/
PQR
PS Hvordan endte denne mono-snak i tråden om sortering af plader?
Thorens/L'Audiophile/Bofa/Goodmans
Siemens/Klangfilm (p.t. på hylden
Mono (og stereo)
Med mere.
Siemens/Klangfilm (p.t. på hylden
Mono (og stereo)
Med mere.
- Captain Phoenix
- Indlæg: 2733
- Tilmeldt: 07 jun 2010, 12:01
- Lokalitet: 2500 Valby
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Re: Hvordan har i jeres Lp’er sorteret?
Ja - det må du nok spørge om... Men det er vel redaktøren selv, der skurkenpqrannes skrev:PS Hvordan endte denne mono-snak i tråden om sortering af plader?

Frederik (eller Freddy) - hvad med et flytte de sidste indlæg til en ny tråd (f.eks. "Mono-pick-up'er"), så denne tråd holder sig indenfor dens emne. Og slet dette indlæg.
Tak

- his067
- Redaktør
- Indlæg: 3972
- Tilmeldt: 09 aug 2010, 19:15
- Lokalitet: Aberdeen, Skotland
- Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Mono pickupper
På opfordring kopierer jeg de sidste fire indlæg i Elways tråd om hvordan vi sorterer vores plader. Jeg synes egentlig at de burde blive hvor de var i Elways tråd da de er en del af en 'samtale' som jeg mener burde have lov til at udvikle sig som den vil, men naturligvis med henblik på at svar på Elways spørgsmål om hvordan vi sorterer plader.
Men, teknisk ukyndig som jeg er, endte jeg med at flytte de fire indlæg herover.
Denne tråd er intenderet som stedet om lytte-indtryk med pick-upper og plader i mono, men især om pickupperne, som jeg er enig i er lidt underrepræsenterede i diskussionen hidtil. Kommentarer om musikken og udførende kunstneres fortolkninger hører stadig til i 'Hvad snurrer nu?'
Men, teknisk ukyndig som jeg er, endte jeg med at flytte de fire indlæg herover.
Denne tråd er intenderet som stedet om lytte-indtryk med pick-upper og plader i mono, men især om pickupperne, som jeg er enig i er lidt underrepræsenterede i diskussionen hidtil. Kommentarer om musikken og udførende kunstneres fortolkninger hører stadig til i 'Hvad snurrer nu?'
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
- hificlassic
- Indlæg: 2894
- Tilmeldt: 02 jun 2010, 22:54
- Lokalitet: Silkeborg
- Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Re: Mono pickupper
Ortofon OM-D25M er en billig perle indenfor mono pickupper. Næsten alle mine mono plader er jazz fra 50-60'erne og de lyder markant bedre med denne billige mono pickup end med min hundedyre Dynavector XX1 stereo pickup
læs et review af den her https://web.archive.org/web/20160310032 ... ndex-e.htm
Nåleforsats fås for 445kr, hvis man har et andet gammelt OM hus liggende https://phono.dk/produkt/ortofon-d-25-m ... a0QAvD_BwE
læs et review af den her https://web.archive.org/web/20160310032 ... ndex-e.htm
Nåleforsats fås for 445kr, hvis man har et andet gammelt OM hus liggende https://phono.dk/produkt/ortofon-d-25-m ... a0QAvD_BwE
Senest rettet af hificlassic 21 apr 2023, 09:51, rettet i alt 2 gange.
DIY BBC LS5/8, Lenco F50-8, Threshold FET Two, Crestron amps, Sentec EC-8. I Stuen JVC/Victor SX-3 på Quad Vena
- KlausM
- Indlæg: 2286
- Tilmeldt: 19 apr 2010, 09:01
- Lokalitet: Faxe
- Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Re: Mono pickupper
Ortofon OM-D25M kan fås hos thakker.de for 575 kr inkl. porto
https://www.thakker.eu/en/pickup/ortofo ... ge/a-5116/
Mvh Klaus
https://www.thakker.eu/en/pickup/ortofo ... ge/a-5116/
Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
- Captain Phoenix
- Indlæg: 2733
- Tilmeldt: 07 jun 2010, 12:01
- Lokalitet: 2500 Valby
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Re: Mono pickupper
Tak for tippet. Jeg tror at vi har været en del der har klikket - ihvertfald er prisen (når jeg klikker) sprunget op på € 99 / DKK 750,-KlausM skrev:Ortofon OM-D25M kan fås hos thakker.de for 575 kr inkl. porto
https://www.thakker.eu/en/pickup/ortofo ... ge/a-5116/
Mvh Klaus
EDIT: Jeg prøvede lige linket fra en anden end min sædvanlige browser (Safari vs. Brave) og så dukker den oprindelige pris på € 68.90 frem (igen). Der er åbenbart en tracking-cookie ift. antal besøg fra samme bruger, så man bør bestille ved første klik.
Interessant artikel (og site ser det ud til).hificlassic skrev:Ortofon OM-D25M er en billig perle indenfor mono pickupper. Næsten alle mine mono plader er jazz fra 50-60'erne og de lyder markant bedre med denne billige mono pickup end med min hundedyre Dynavector XX1 stereo pickup
læs et review af den her https://web.archive.org/web/20160310032 ... ndex-e.htm
Nåleforsats fås for 445kr, hvis man har et andet gammelt OM hus liggende
Har du et link til den løse nåleforpart? Det vil formilde omstændighederne ift. den OM 20-nåleforpart jeg tog livet af, da en pladespiller gled fra mig...

- hificlassic
- Indlæg: 2894
- Tilmeldt: 02 jun 2010, 22:54
- Lokalitet: Silkeborg
- Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Re: Mono pickupper
DIY BBC LS5/8, Lenco F50-8, Threshold FET Two, Crestron amps, Sentec EC-8. I Stuen JVC/Victor SX-3 på Quad Vena
-
- Indlæg: 105
- Tilmeldt: 13 jul 2012, 14:54
- Lokalitet: 2950 Vedbæk
- Geografisk sted: Nordsjælland
Re: Mono pickupper
Jeg havde en Ortofon OM D25 M til salg for 300 kr. på træffet i Hald. Jeg har den stadig, hvis den har interesse.
Den er stort set ny - har kun spillet nogle få plader, medens jeg ventede på leveringen af en mono SPU.
Den er stort set ny - har kun spillet nogle få plader, medens jeg ventede på leveringen af en mono SPU.
- Captain Phoenix
- Indlæg: 2733
- Tilmeldt: 07 jun 2010, 12:01
- Lokalitet: 2500 Valby
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Re: Mono pickupper
Hvis den er ok (og det tror jeg jo), så vil jeg gerne aftage den.sej skrev:Jeg havde en Ortofon OM D25 M til salg for 300 kr. på træffet i Hald. Jeg har den stadig, hvis den har interesse.
Den er stort set ny - har kun spillet nogle få plader, medens jeg ventede på leveringen af en mono SPU.
Er på vej ud af døren

- Captain Phoenix
- Indlæg: 2733
- Tilmeldt: 07 jun 2010, 12:01
- Lokalitet: 2500 Valby
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Re: Mono pickupper
For lige at følge op:
Jeg købte SEJ’s Ortofon OM D 25 M-nåleforpart og har nu prøvet den på et par plader.
Den er jo let at skifte ud med den OM 30, der sidder på en af pladespillerne her.
Nåletryk og antiskating skal bare op på 2,5 gr.
Her ses søstrene på et tilfældigt pladecover (inspireret af de seneste “Hvad snurrer netop nu”-opslag).
Lydbilledet er lidt mørkere/varmere og ikke så detaljeret som med 30’eren - men musikalsk.
Den større nåleradius medfører mindre hørbart støj - den lægger nok an højere oppe i pladerillen, tænker jeg.
Overfladestøjen og de hørbare “no-fills” på Bill Evans “Treasures” er ihvertfald blevet reduceret en hel del.
Det er jo ikke en decideret “ren mono”-pu (= kun bevægelig i det horisontale plan), så den tager ikke livet af stereo-skiver. Jeg tror at Ortofon’s grund til at udnævne den til en mono-pu er, at nåleradius er større (25um) end på andre pu-er. Og dermed sikkert passer bedre ift. skærehovedet/-nålen, der bruges til mono-skæringer (som jeg forstår det).
Anyways: Jeg er fint tilfreds (tak SEJ) med denne mulighed for at dyppe tæerne lidt i mono-søen.
Jeg købte SEJ’s Ortofon OM D 25 M-nåleforpart og har nu prøvet den på et par plader.
Den er jo let at skifte ud med den OM 30, der sidder på en af pladespillerne her.
Nåletryk og antiskating skal bare op på 2,5 gr.
Her ses søstrene på et tilfældigt pladecover (inspireret af de seneste “Hvad snurrer netop nu”-opslag).
Lydbilledet er lidt mørkere/varmere og ikke så detaljeret som med 30’eren - men musikalsk.
Den større nåleradius medfører mindre hørbart støj - den lægger nok an højere oppe i pladerillen, tænker jeg.
Overfladestøjen og de hørbare “no-fills” på Bill Evans “Treasures” er ihvertfald blevet reduceret en hel del.
Det er jo ikke en decideret “ren mono”-pu (= kun bevægelig i det horisontale plan), så den tager ikke livet af stereo-skiver. Jeg tror at Ortofon’s grund til at udnævne den til en mono-pu er, at nåleradius er større (25um) end på andre pu-er. Og dermed sikkert passer bedre ift. skærehovedet/-nålen, der bruges til mono-skæringer (som jeg forstår det).
Anyways: Jeg er fint tilfreds (tak SEJ) med denne mulighed for at dyppe tæerne lidt i mono-søen.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
- kbekke
- Indlæg: 1449
- Tilmeldt: 27 jul 2011, 15:21
- Lokalitet: Vejle
Re: Mono pickupper
Men D 25 M er jo stadig kun nålen, så der skal vel en mono-pickup/generator eller andet hekseri til for at pladen bliver gengivet i mono, eller har jeg ikke forstået, hvordan de er opbygget?
Jeg prøvede i dag, for sjovs skyld og ganske kort at strappe terminalerne på min DL-103 og udsætte Lester Young for løjerne.
Der var bestemt ting, der lød godt, især igennem kun een højtaler. Men man kører ikke ustraffet en DL-103 igennem en ST-80 trafo beregnet til lav-impedante pickupper. Det havde jeg sådan set heller ikke regnet med. Lydbilledet var unaturligt “hot” og grænsende til skingert i toppen. Til gengæld var gengivelsen af såvel bas som det medfølgende brum både fast og dynamisk
Den Sorte Quintet kom hurtigt på igen og jeg tror faktisk ikke, at jeg for alvor har brug for at høre mine mono-plader på nogetsomhelst andet. I hvert fald sålænge, jeg ikke råder over et dedikeret et-kanals setup. Selvom… jeg kunne jo selvfølgelig prøve at strappe den istedet. Hm.
Det er interessant, at Johannes LeBong anser 25 µm som den optimale “spitzenverrundung”, mens f.eks. Ortofon anbefaler det modsatte - af identiske årsager
Men han har jo i hvert fald ret i, at en grovere slibning resulterer i en ringere HF-gengivelse og at man derfor kan bruge en 25 µm-nål som en slags mekanisk lavpas-filter. Jeg tror, det er derfor, vi oplever gengivelsen som “varmere” og mere støjfri, snarere end at det er teknisk mere “korrekt” eller oprindeligt. Det er jo ikke altid, at højere opløsning er en ubetinget fordel i praksis.
Men først og fremmest må vi jo aldrig glemme, at alt det her er Peter og hans monstrøse mono-setup’s skyld (og tak for det). Jeg var også imponeret af det systems præstation på træffet. Men for mig handlede det mindre om at det var mono, end om at der her åbenlyst var tale om et horn-system, der fungerede. Både akustisk i rummet, men som også var “voiced” rigtigt mht. delefrekvenser og niveauer.
Måske er det den virkelige hemmelighed bag det, vi hørte den dag på Hald?
Jeg prøvede i dag, for sjovs skyld og ganske kort at strappe terminalerne på min DL-103 og udsætte Lester Young for løjerne.
Der var bestemt ting, der lød godt, især igennem kun een højtaler. Men man kører ikke ustraffet en DL-103 igennem en ST-80 trafo beregnet til lav-impedante pickupper. Det havde jeg sådan set heller ikke regnet med. Lydbilledet var unaturligt “hot” og grænsende til skingert i toppen. Til gengæld var gengivelsen af såvel bas som det medfølgende brum både fast og dynamisk

Den Sorte Quintet kom hurtigt på igen og jeg tror faktisk ikke, at jeg for alvor har brug for at høre mine mono-plader på nogetsomhelst andet. I hvert fald sålænge, jeg ikke råder over et dedikeret et-kanals setup. Selvom… jeg kunne jo selvfølgelig prøve at strappe den istedet. Hm.
Det er interessant, at Johannes LeBong anser 25 µm som den optimale “spitzenverrundung”, mens f.eks. Ortofon anbefaler det modsatte - af identiske årsager

Men han har jo i hvert fald ret i, at en grovere slibning resulterer i en ringere HF-gengivelse og at man derfor kan bruge en 25 µm-nål som en slags mekanisk lavpas-filter. Jeg tror, det er derfor, vi oplever gengivelsen som “varmere” og mere støjfri, snarere end at det er teknisk mere “korrekt” eller oprindeligt. Det er jo ikke altid, at højere opløsning er en ubetinget fordel i praksis.
Men først og fremmest må vi jo aldrig glemme, at alt det her er Peter og hans monstrøse mono-setup’s skyld (og tak for det). Jeg var også imponeret af det systems præstation på træffet. Men for mig handlede det mindre om at det var mono, end om at der her åbenlyst var tale om et horn-system, der fungerede. Både akustisk i rummet, men som også var “voiced” rigtigt mht. delefrekvenser og niveauer.
Måske er det den virkelige hemmelighed bag det, vi hørte den dag på Hald?

Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Ornithology
- pqrannes
- Indlæg: 3010
- Tilmeldt: 12 apr 2010, 08:27
- Lokalitet: Nibe
- Geografisk sted: 9240 Nibe
Re: Mono pickupper
Først tak for de pæne ord om mit mono-hornsetup fra træffet.kbekke skrev:Men D 25 M er jo stadig kun nålen, så der skal vel en mono-pickup/generator eller andet hekseri til for at pladen bliver gengivet i mono, eller har jeg ikke forstået, hvordan de er opbygget?
Jeg prøvede i dag, for sjovs skyld og ganske kort at strappe terminalerne på min DL-103 og udsætte Lester Young for løjerne.
Der var bestemt ting, der lød godt, især igennem kun een højtaler. Men man kører ikke ustraffet en DL-103 igennem en ST-80 trafo beregnet til lav-impedante pickupper. Det havde jeg sådan set heller ikke regnet med. Lydbilledet var unaturligt “hot” og grænsende til skingert i toppen. Til gengæld var gengivelsen af såvel bas som det medfølgende brum både fast og dynamisk![]()
Den Sorte Quintet kom hurtigt på igen og jeg tror faktisk ikke, at jeg for alvor har brug for at høre mine mono-plader på nogetsomhelst andet. I hvert fald sålænge, jeg ikke råder over et dedikeret et-kanals setup. Selvom… jeg kunne jo selvfølgelig prøve at strappe den istedet. Hm.
Det er interessant, at Johannes LeBong anser 25 µm som den optimale “spitzenverrundung”, mens f.eks. Ortofon anbefaler det modsatte - af identiske årsager![]()
Men han har jo i hvert fald ret i, at en grovere slibning resulterer i en ringere HF-gengivelse og at man derfor kan bruge en 25 µm-nål som en slags mekanisk lavpas-filter. Jeg tror, det er derfor, vi oplever gengivelsen som “varmere” og mere støjfri, snarere end at det er teknisk mere “korrekt” eller oprindeligt. Det er jo ikke altid, at højere opløsning er en ubetinget fordel i praksis.
Men først og fremmest må vi jo aldrig glemme, at alt det her er Peter og hans monstrøse mono-setup’s skyld (og tak for det). Jeg var også imponeret af det systems præstation på træffet. Men for mig handlede det mindre om at det var mono, end om at der her åbenlyst var tale om et horn-system, der fungerede. Både akustisk i rummet, men som også var “voiced” rigtigt mht. delefrekvenser og niveauer.
Måske er det den virkelige hemmelighed bag det, vi hørte den dag på Hald?
Det glæder mig at læse, hvad du skriver. Det var jo min sidste chance for at gøre det med horn og mono ordentligt så ingen skulle drage fra Hald uden at have forholdt sig alvorligt til horn og mono. Og det synes at lykkes, i alt fald på de umiddelbare tilbagemeldinger og - næsten vigtigere - det folk tog med sig hjem.
Det med strapping er spændende (det lød forkert). Jeg har som tidligere nævnt her på forum haft en Shure M75 me en mono-nåleforsats strappet og lød det ikke godt, var det vist tonearmens (den berømte Gene Pack) skyld.
Nu prøver jeg igen. Min ven Flemming, der var med på træf, købte da en Lenco L70 af Louis, og siden et fedt Leak monosetup af rlb - så nu rigger jeg Lencoen op til mono for ham.
Jeg prøver med den strappede M75 med monoforsatsen - venter lige nogle L70 headshellskruer fra det store udland.
Her er den:
Jeg skal nok vende tilbage med en anmeldelse når den kommer op og kører.
Apropos Johannes Lebong som du nævner så fik jeg for en del år siden en Lebong -mono rørriaa med variable kurveindstlling, som August (aqrannes) byggede til mig. Den var med på Hald med en ny strømforsyning som dog brummede for meget til at komme spil.
Den spiller nu og lyder - også iflg. hificlassic/Verner - bedre min Project Tubebox riaa.
Den er her:
Johannes Lebong synes at være afgået ved døden, hans hjemmeside er væk, men den kan findes via wayback machine.
PQR
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Thorens/L'Audiophile/Bofa/Goodmans
Siemens/Klangfilm (p.t. på hylden
Mono (og stereo)
Med mere.
Siemens/Klangfilm (p.t. på hylden
Mono (og stereo)
Med mere.