spuncut skrev:Hvordan lyder sådan et par A50 i Scanspeakudgave, er der mere "pust" i bunden end hvad A25 kan levere?
De der relativt kraftige gummiophæng kan godt stå og blive lidt stive, hvilket øger resonansfrekvensen, godt med bastung musik plejer dog at få liv i dem.
Jeg har godtnok ikke set nogen krakelerede gummiophæng på de gamle SEAS eller Scanspeak -basser, men det er næppe en dårlig ide at give dem en gang "rubber conditioner" eller siliconeolie (den slags til bilens gummilister), selv har jeg anvendt det der siliconefedt, der bruges til bremsekalibre, hvis jeg har haft ophæng der så tørre ud. Og ganske som med gummipakningerne til bremsekalibre skulle jeg mene at petroleumsbaseret olie er No-Go.
MVH Henning
spuncut skrev:Hvis jeg skal bygge et sæt skal det selvfølgelig være med Scanspeakenheder. Gu' ved om der er forskel på "skillerummet"?
MVH Henning
Er der måske nogle sømhoveder man kan måle afstanden til?
spuncut skrev:Basenhederne på linket er SEAS 25TV-EW diskanten er en ScanSpeak D28. Men det der betyder noget er nok forholdet mellem de to kamre, samt slidsens udformning. Har dine A50 (ren Scanspeak) vandret skillerum?
Er der måske nogle sømhoveder man kan måle afstanden til?
MVH Henning
Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster