Dynaco Pas 3 stumper

Rør i alle afskygninger

Re: Dynaco Pas 3 stumper

Indlægaf kj2005 » lør 16. nov 2024 19:24

KlausM skrev:
kj2005 skrev:...kan Peter have blokeret for søgninger udefra, så kun søgning indenfor Sverige's grænser går igennem til serveren?...... bliver lidt "loren" på hans server?

Jeg kan fint komme ind på siden Tubular Well, så det kan ikke være landebestemt. Har du prøvet fra en anden enhed, telefon eller en anden PC?
Mvh Klaus

nej, ikke endnu fra en anden pc....men jeg tog USB kablet og satte i mobilen og pc'en...gik ind under mobilt-hotspot og fik adgang til internettet via USB-internetdeling på mobilen.
Kun ved at fjerne alle browser data og al historik fra Chrome (som jeg næsten aldrig bruger) fik jeg lov til at få den oversatte side (altså kun på dansk) men ikke komplet loaded...så snart jeg forsøger med den "rigtige" udgave på svensk smider "webaccess.manet.nu" det sortlistede "nej" lige i hovedet på mig.

Der står noget på hjemmesiden om russiske IP-adresser og numre som bliver blokeret....webaccess må have fået min IP adresse galt i halsen...og lykkes det ikke at få adgang til http://www.tubular-well.se, kan jeg jo ikke købe de stumper som jeg mangler...
mvh Kim
Senest rettet af kj2005 søn 17. nov 2024 22:23, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
kj2005

Geografisk sted: Herlev
Lokalitet: 2730 Herlev

Indlægaf kj2005 » lør 16. nov 2024 20:06

Jeg forsøgte at skrive til tubular-well's webmaster: pmaster@ipsec.nu ...men heller ikke dette hjalp...ingen forbindelse?

Så hvis nogen har Peter Håkanson's mail adresse, så vil jeg skrive til ham, om han måske kan checke hvorfor min IP adresse med 190.xxx.x.xxx ikke får adgang til websiden?

Mvh Kim
Brugeravatar
kj2005

Indlægaf Tonni » lør 16. nov 2024 20:53

Hvad med en VPN forbindelse?
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf highfive » søn 17. nov 2024 00:00

Hej Kim
Jag skall prata med Peter imorgon om hans hemsida Tubular Well.

Har själv ett Dynaco PAS 3 projekt i delar, chassie, med alla plåtar, frontpanel och en del komponenter,som sitter i chassiet.
Nya mönsterkort, socklar, rör, alla komponenter, har jag nog hemma i mina gömmor,men ingen transformator. Blir lite sugen på att bygga ihop den!

Lite inspiration, finns här: https://www.audiocircle.com/index.php?topic=58900.0

Med vänlig hälsning, highfive
Technics 205C-IIS / Ortofon MC20 -- Technics SL-1700 MK 2 -- Mürbeck Munin MC Pre Amplifier/Mürbeck Ymer Power Supply -- U66 CONTROL-AMPLIFIER C-2 -- Nakamichi 620 Effekttrin -- IMF TLS80 + MICROMEGA DUO.CD.3.1 -- MICROMEGA DUO.PRO.2 DAC -- Nakamichi 430 Tuner
Brugeravatar
highfive

Geografisk sted: Göteborg, Sverige
Lokalitet: Göteborg

Indlægaf kj2005 » søn 17. nov 2024 03:00

Tonni skrev:Der er en site, som ikke er med her. Og det er http://www.tubes4hifi.com.
Dette site, er oprindeligt dedikeret til Bob Latino's VTA modifikationer. Og til handelen med hans kits.
Tubes4hifi har dog også indscanning, af Dynaco tube gear i god kvalitet, til fri download.
Og salg af andre, til download. Pris $5 for download. Og $10 på CD.

Dette forum, er også et besøg værd: https://dynacotubeaudio.forumotion.com/f2-basket

Jeg har været på begge hjemmesider du nævner....nu forsøger jeg med Sverige..også fordi det er blevet lettere efter Mobilepay også fungerer til Sverige.

Jeg har skrevet til Peter Håkanson's mail adresse og spurgt hvorfor både min og konen's mobiler bliver afvist når vi forsøger at få adgang til http://www.tubular-well.se ...det samme skete når jeg forsøgte på den nye HP pc....første gang jeg oplever det...

Ved at slette alle browser data og logge på via en "bar" Chrome kunne jeg få én adgang. Ved første sideskift slog serveren om til "sortlistet"....nu ved jeg nogenlunde hvad jeg skal købe, men det er jo rart at kunne se stumperne først.

Mvh Kim
Brugeravatar
kj2005

Indlægaf kj2005 » søn 17. nov 2024 03:02

highfive skrev:Hej Kim
Jag skall prata med Peter imorgon om hans hemsida Tubular Well.

Har själv ett Dynaco PAS 3 projekt i delar, chassie, med alla plåtar, frontpanel och en del komponenter,som sitter i chassiet.
Nya mönsterkort, socklar, rör, alla komponenter, har jag nog hemma i mina gömmor,men ingen transformator. Blir lite sugen på att bygga ihop den!

Lite inspiration, finns här: https://www.audiocircle.com/index.php?topic=58900.0

Med vänlig hälsning, highfive

Ok hvis du har stumperne i skuffen kan jeg måske købe nogle af dem du vil af med?

Mvh Kim
Brugeravatar
kj2005

Indlægaf spuncut » søn 17. nov 2024 12:51

FYI: Peters websted ser nu ud til at virke.
MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut

Lokalitet: Lolland Nordvest

Indlægaf kj2005 » søn 17. nov 2024 14:08

spuncut skrev:FYI: Peters websted ser nu ud til at virke.
MVH Henning

Ja, jeg skrev til ham, at han havde blokeret min IP adresse ? .... nu har han fjernet alle hindringer...

Mvh Kim

Nb. hvordan blokeringen nåede ud til konen's Samsung, som har aftale med andet teleselskab, en anden sendermast og anden IP adresse? ... Google som ved at de to Samsung'er er i samme hus?
Brugeravatar
kj2005

Indlægaf spuncut » søn 17. nov 2024 19:09

Det er jo ikke sikkert at blokeringen er foretaget på baggrund af IP - det kan være så meget, men ofte at webhotellet anser et script som skadeligt. Nå men, hovedsagen er at der er hul igennem igen.
MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut

Lokalitet: Lolland Nordvest

Dynaco Pas 3 vs Röh-1

Indlægaf kj2005 » tirs 19. nov 2024 17:17

Dengang ...i 1991 lavede jeg en kopi af det tyske magasin Elrad's rørforforstærker fra 1986 med 4 styk 7025. Forforstærkeren er lang tid om at varme op, før "hullet" kommer rigtigt til udtryk.
.... der skulle tændes for forforstærkeren før man gik på arbejde, hvis man efter jobbet ville have det fulde udbytte af gode indspilninger....men så kom de mindste toner også med i fuldt omfang...

Til sammenligning er Dynaco Pas 3 diagrammet på vedhæftede jpg sat op i forhold til det tyske design fra 1986...mest for at forstå hvad det er folk "går efter", når der tales Dynaco Pas 3....også fordi jeg med indkøb af stumper nu er med på holdet af audio folk der synes om Dynaco Pas 3 designet...og andre Dynaco "ting"...

Flere audiofolk giver Pas 3 mange rosende ord med på vejen....umiddelbart ser diagrammet over "amerikaneren" jo ikke voldsomt meget anderledes ud end det tyske vidunder...men måske nogle mere diagram kyndige kan gennemskue hvor det er at Pas 3 performer godt?.. Begge forstærkere har ca 1K i udgangsimpedans

Tager man tonekontroller, filtre og andre "krumspring" ud af Pas 3 ligningen, ser feedback'en for riaa og linjetrin ikke meget anderledes ud end tyskeren fra 1986...måske bortset fra at feedback for Pas 3's linjetrin tages fra tone-kontrol kredsløbet ..og hvad det betyder...?

Det der er så godt ved tyske audio design's, er den "rene" enkle måde de forklarer kredsløb på...ingen slingren..gerade aus..så alle kan følge med.

Bedøm tegningen...det meste er "skåret væk" fra Pas 3 diagrammet...

Kim
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
kj2005

Indlægaf Klarskov » tirs 19. nov 2024 17:35

En af de mere iøjnefaldende forskelle er de 4 20pF kondensatorer fra gitteret til hhv anode og katode. Det kunne tyde på, at det var været svært at få den stabil. RIAA-komponenterne er jo også noget forskellige.
Klarskov

Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Tikøb

Indlægaf his067 » tirs 19. nov 2024 18:42

For mange år siden snakkede Alan Thwaites (og Ole Klifoth, som trådte sine højttaler-designer-barnesko i AT audio på Frederiksborggade) meget rosende on Trevor Lees modificerede PAS 3. Efter deres udsagn slog den alt andet.

Jeg har aldrig selv hørt den, men Trevor Lees har stadig en butik i Melbourne, hvor thomas PT er ansat ved et hospital. Vi holder jul med ham, så måske kigger jeg forbi....

Her er lidt om den:

https://www.stereonet.com/forums/topic/295531-trevor-lees-audio-valve-preamplifier-looking-for-info/
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon Kontrapunkt B, NLE22, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf kj2005 » ons 20. nov 2024 22:15

Klarskov skrev:En af de mere iøjnefaldende forskelle er de 4 20pF kondensatorer fra gitteret til hhv anode og katode. Det kunne tyde på, at det var været svært at få den stabil. RIAA-komponenterne er jo også noget forskellige.

..ingen forklaring mht. de 4 x 20 pico... 39 pico er set i den position ved andre riaa og linjetrin forstærkere....de 20 p må give noget feedback...
Ved kredsløbs forklaringen i 86' nævnte Frank Raphael, fra Elrad, de originale 7025 rør som værende mere stabile mindre mikrofoniske, men mere højfrekvente end standard ECC83 , og at de 20 p bl.a.var placeret der mod uønsket radiostøj fra f.eks. Radio Moskva..?.. måske der er en sammenhæng ?

" Radio Moscow " ophørte i 1993 og sendte tidl. på mellembølge (526,5 kHz til 1606,5 kHz)...
Omkring 69' og frem sendte Radio Moscow på mellembølge båndet fra ca 600 kHz og senere 1040 kHz...går ud fra at det var de frekvenser vi fangede på krystal-radioen

Ja, riaa komponenterne er ikke ens...men det kan jo også være et spørgsmål om, hvor præcis konstruktøren synes riaa korrektionen skal være...der tror jeg mere på tyskerne...
Senest rettet af kj2005 tors 21. nov 2024 10:46, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
kj2005

Indlægaf kj2005 » ons 20. nov 2024 23:40

his067 skrev:For mange år siden snakkede Alan Thwaites (og Ole Klifoth, som trådte sine højttaler-designer-barnesko i AT audio på Frederiksborggade) meget rosende on Trevor Lees modificerede PAS 3. Efter deres udsagn slog den alt andet.

Jeg har aldrig selv hørt den, men Trevor Lees har stadig en butik i Melbourne, hvor thomas PT er ansat ved et hospital. Vi holder jul med ham, så måske kigger jeg forbi....

Her er lidt om den:

https://www.stereonet.com/forums/topic/295531-trevor-lees-audio-valve-preamplifier-looking-for-info/

Oh..det bedste var at komme til Alan's butik og tale om hifi (lure på værkstedet hvor Ole nærmest levede sit liv)
..jeg har ikke hørt om Trevor Lees modificerede Pas 3 som ser spændende ud...måske et stykke vej væk fra den originale Dyna Pas 3...men ligegyldigt?..mange rækker ud efter det uopnåelige: "mærket" for den gode sound!
Et vanskeligt mål at nå op til..måske Trevor Lee(s) har nået det?

.. hvad angår den originale Pas 3 , bliver jeg tæt på Dynaco's kredsløb, fordi reservedelene er bestilt til det formål, men også fordi det er nødvendigt med et forstærker "benchmark" som målestok for lydkvalitet.
Brugeravatar
kj2005

Indlægaf kj2005 » fre 22. nov 2024 20:57

Ja, riaa komponenterne er ikke ens...men det kan jo også være et spørgsmål om, hvor præcis konstruktøren synes riaa korrektionen skal være...der tror jeg mere på tyskerne...
....og det var alligevel ikke sådan!

Hvor afvigelsen for den originale Pas 3 riaa ned imod lave frekvenser kunne afvige med op til >5dB..eller ca +-2,5dB over hele frekvensområdet....efter Joe Curcio omkring 2004 ~ 2005 gik i gang med at modificere riaa'en i Pas 3 forbedrede han phono forstærkeren!

Edit: ....et firma oplyser de viste data fra Pas 3 med 5dB's riaa afvigelse som helt forkert ......og her var det godt at få information og hjælp fra vores svenske venner:

Det viser sig Joe Curcio's modificeringer er "skåret helt ned" af George Rennenkamp på hjemmesiden:

http://www.audioregenesis.com/

Læs om Dynaco Pas 3 phono trin....Dynaco Pas 3 riaa'en måler ganske fint...som den gjorde i 1966 og som den gør nu i 2024

Man skal være varsom med mange udtalelser fra internettet, der samstemmende oplyser det samme som værende sandheden!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
kj2005

ForegåendeNæste

Tilbage til Vintage rør-grej