Er det ikke rigtig forstået at de kun produceres på bestilling?The Canadian skrev:Hi Captain ...Captain Phoenix skrev:Det ser ikke ud til at den forhandles (mere) - ej heller af den hollandske distributør.The Canadian skrev:Jeg har en Furetech DF-2 -https://www.furutech.com/2013/02/02/1790/ .
Den køre med 75 grader...
Eller overser jeg noget?
Det med øget temperatur (over 60 gr.) har jeg overvejet - måske får det de genstridige, skarpe buler til at give sig...
Du skriver jo 75 gr., men på produktsiden fremgår, at den går til maks. 57 gr +/- 3 gr.
Er det en anden model eller er der en justeringsmulighed, som bare ikke står på siden?
Taste fejl fra min side, 57 grader er det rigtige tal.
Jeg købte min via en lokal for handler i Odense - Audiocompagniet - men husker ikke hvor de fik den fra, men da de normalt har Furutech i deres program og for løbende leveringer af deres vare, så er mærket tilgængeligt i Danmark.
Jeg har tideliger i år skrivet med Furutech i Japan og de har stadigvæk DF - 2 i programet.
Plade-udretter forsøg og test
- Louis
- Lokalitet: Hørning
Re: Plade-udretter forsøg og test
Venligst Louis
- KenRas
- Lokalitet: Søstrup
- Geografisk sted: Nær Holbæk
Så fik jeg også meldt mig ind i "klubben" af pladeoprettere
To glatte fliser blev indkøbt i Bauhaus i går og nu har den første LP været 3,5 timer i ovnen.
Ovnen blev sat til 60 grader og to forskellige termometre målte henholdsvis 53 og 54 grader da den færdig.
Lige nu køles der ned, så jeg vender tilbage senere med resultatet.
Mvh Kenneth

To glatte fliser blev indkøbt i Bauhaus i går og nu har den første LP været 3,5 timer i ovnen.
Ovnen blev sat til 60 grader og to forskellige termometre målte henholdsvis 53 og 54 grader da den færdig.
Lige nu køles der ned, så jeg vender tilbage senere med resultatet.
Mvh Kenneth
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh Kenneth
Sansui and Marantz - The very best, from the East and the West...
- KenRas
- Lokalitet: Søstrup
- Geografisk sted: Nær Holbæk
Første forsøg var en delvis succes
Pladen er lige rundt i kanten, men stadigvæk svagt buet/konkav ind mod midten. Lægger man pladen med buen opad, ligger kanten pænt plan med pladetallerken. Ligger den omvendt bevæger kanten sig en anelse op og ned.
Pladen kan fint spilles på begge sider.
Mit næste forsøg bliver med 5 grader højere temperatur i ovnen. Og måske længere tid...
Så får vi se om det kan fikse denne plade med The Hollies, som er mere skæv.
Mvh Kenneth

Pladen er lige rundt i kanten, men stadigvæk svagt buet/konkav ind mod midten. Lægger man pladen med buen opad, ligger kanten pænt plan med pladetallerken. Ligger den omvendt bevæger kanten sig en anelse op og ned.
Pladen kan fint spilles på begge sider.
Mit næste forsøg bliver med 5 grader højere temperatur i ovnen. Og måske længere tid...
Så får vi se om det kan fikse denne plade med The Hollies, som er mere skæv.
Mvh Kenneth
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh Kenneth