Elway’s ting & sager

Vis os dit grej

Re: Elway’s ting & sager

Indlægaf Elway » søn 5. jan 2025 22:46

Nemlig. En stærkt hæderlig måde at bruge sin lørdag på. På flere måder. Tak, Freddy!
Yesterday, I wanted tacos. Today, I had tacos. Follow your dreams...
Brugeravatar
Elway

Lokalitet: Aalborg

Indlægaf Fredmarantz » søn 5. jan 2025 22:57

Åh- ja, her kommer så lige et billede af "The 7T twins" :-)

(Elway's øverst og mit eksemplar nederst)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf Tonni » søn 5. jan 2025 23:37

Hold dog fast, hvor står den skarpt! Og da især det WC-2...
Hvad er der sket med dit Freddy?
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf Fredmarantz » søn 5. jan 2025 23:47

Mit WC-2 er af Japansk herkomst. og sad oprindeligt på en Marantz 3800, som jeg købte i Frankrig. Det var en "Fixed" 110/117V-preamp - som bar dette kabinet.
Jeg er ret sikker på, at mit WC-2 er fremstillet i / eller til det japanske Marantz-marked, idet det er tilstræbt blanklakeret - noget som japanerne godt kan lide. Tilmed havde det oprindeligt fået et "scruff" , som det kan ses i det ene hjørne. Jeg er selvfølgelig ikke tilfreds med det - men det er sådan det er - og indtil videre har jeg levet med det.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Indlægaf Tonni » man 6. jan 2025 00:06

Fredmarantz skrev:Mit WC-2 er af Japansk herkomst. og sad oprindeligt på en Marantz 3800, som jeg købte i Frankrig. Det var en "Fixed" 110/117V-preamp - som bar dette kabinet.
Jeg er ret sikker på, at mit WC-2 er fremstillet i / eller til det japanske Marantz-marked, idet det er tilstræbt blanklakeret - noget som japanerne godt kan lide. Tilmed havde det oprindeligt fået et "scruff" , som det kan ses i det ene hjørne. Jeg er selvfølgelig ikke tilfreds med det - men det er sådan det er - og indtil videre har jeg levet med det.

Vh
Freddy

Jamen så har det jo en historie, som gør det bevaringsværdigt. ;)
Ofte er historien jo (mindst) halvdelen af ejerskabet... :OLO:
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf Elway » man 6. jan 2025 08:08

Det var en stor glæde for mig at Freddy Falkeøje kunne konstatere at den er næsten 100% original. Og selv om det er i småtingsafdelingen er det godt at Arnborg lige bringer den helt over målstregen.

Der er et stort problem dog... på sigt bør den jo nok have en Fifteen eller Sixteen effekt som makker....
Brugeravatar
Elway

Indlægaf kbekke » man 6. jan 2025 13:06

En dejlig historie - og en tur man gerne ville have været med på. Tillykke med den :cool1:
Ornithology
Brugeravatar
kbekke

Lokalitet: Vejle

Indlægaf Louis » man 6. jan 2025 18:41

Tillykke med den - godt gået.
Jeg synes den er super fed! Den pynter i enhver samling!
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Lokalitet: Hørning

Indlægaf The Canadian » man 6. jan 2025 19:49

Elway skrev:Så blev det søndag (og jeg har lige fået tilsluttet den Denon HA-500 som jeg købte af Jake/The Canadian). Den arbejder med en Denon DL103R (vist oprindeligt fra Louis, men nu min via Verner/hificlassic) på min Yamaha YP-D9 (se foto forrige post). Lækkert!

Lørdagen var også MEGET interessant...

Jeg kørte fra Aalborg til Herning for at besøge Freddy. Så der blev set lidt på grej og drukket kaffe i Casa de Freddy & Linda. Hovedformålet med besøget var dog at vi skulle videre på en lille roadtrip længere ned i landet for at se på mere grej. Jeg havde spurgt Freddy om han havde tid til at være med som den absolutte sagkundskab – og jeg var meget heldig at Freddy havde tiden og lysten til kvalitetsikre mit potentielle køb af grej.

God roadtrip med masse af hygge og anekdoter. Stor tak til Freddy for at stille sin tid og ekspertise til rådighed – det var tryghedsskabende!

Men hvad var det så jeg havde forelsket mig i? Og hvordan gik det?

Freddy, vil du ikke "do the honors" og beskrive hvad det var som jeg var på jagt efter, fik dig lokket med til at se lidt på - og forløbet?- Du har vist også et par lækre fotos?

Din / min HA - 500 var hos Louis for den var min. Så man kan sige du har et rent Louis set :p
Stuen - Rega RP10 + Athena 3 + Rega IOS / Tubelab pre + 2 x Rega Exon3/ Hørning Alkibiades Sig. Gold
Kontoret - Morgen Deva Int amp + Tuner + CD / Thorens TD 127 Electronic + SME 3012R + SPU / Trone Seven MC Riaa / Mordaunt-Short Pageant
Brugeravatar
The Canadian

Geografisk sted: Den Fynske Hovedsted
Lokalitet: Jakes Joint

Indlægaf Elway » man 6. jan 2025 19:59

Louis the Trailmaker
Brugeravatar
Elway

Indlægaf Elway » man 27. jan 2025 13:57

ja, der skal jo lidt nyt på hylden af og til....

Just hjemkommet fra Japan - en Yamaha CA-2000 (der i resten af verden hedder CA-2010). Yamaha's top-of-the-line (TOTL) integrerede fra sidst-70'erne. Denne er angiveligt 1977-1979.
http://www.thevintageknob.org/yamaha-ca-2010.html

Mit eksemplar er for ganske nyligt recappet og de små sorte transistorer på power-boards'ene er skiftet. Og alm service er lavet. Faceplate er utroligt pæn - ganske få mikro-mærker i kanten, men ingen på selve fronten. Pærer er udskiftet med LEDs. Det er pænt lavet (jævn lysspredning), men farve-temperaturen er noget kold/blå, så det er måske på listen til at lave lidt "varmere".

Da det er en japansk udgave, skal den jo så nøjes med 100v - men jeg har en transformer som også min Yamaha YP-D9 pladespiller kører på. Det gør ikke noget godt for gensalgsværdien, men generer mig ikke i praksis. Jeg regner med at beholde den :-) Selv med moms + transport fra Japan, er mit eksemplar erhvervet til en pris der ligger noget under hvad de normalt handles til (userviceret) i Europa.

Jeg har ikke haft låget af endnu, men den er som nævnt nyligt serviceret/renoveret. Her et par fotos "med tøjet på" - lige efter unboxing:
CA_2000_2b.jpg

CA-2000_1b.jpg

En lille "særlighed" for denne model, er at den har en vippekontakt der skifter mellem nominelt 120w/ch i klasse A/B og 30w/ch i klasse A. Jeg har fundet flere renoveringsvideoer på youtube der måler tæt 150w/ch og 40w/ch, respektive. Så - den sædvanlige - og klædelige beskedne watt-opgivelse.

Jeg har ikke spillet på den endnu - men mon ikke der skal lidt musik på i aften.... :Thumpsup:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Elway

Indlægaf kbekke » man 27. jan 2025 19:32

Hot stuff, baby. Tonight :cool1:
Ornithology
Brugeravatar
kbekke

Lokalitet: Vejle

Indlægaf Fredmarantz » tirs 28. jan 2025 00:43

Det er godt nok en saftig fætter :shock:

Ved et hurtigt kig på specifikationerne - ligger den lige en etage over de ellers fine og kraftige Marantz 1200B, som jeg nok har bedst kendskab til. !200B var dog lidt tidligere end denne flotte Yamaha.
Det lyder dumt, men jeg holder af dens vægt (21kg)

Jeg har sådan en gammel personlig "læresætning" . "En 100watter på 20 kg går man ikke fejl af" - det kan kun blive godt. Dette var nok i virkeligheden tændt lidt af mine første erfaringer med Accuphase E-202.

Denne Yamaha gå vist fint ind i den kategori. :thumbsup:

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Indlægaf Elway » tirs 28. jan 2025 09:11

Ja, vægt er nu en god "regel"... og den er tung. Den spiller også dejligt. Potent, detaljeret, kulsort baggrund.

Og betjeningsknapperne "går tungt" som jeg kan lide. Ikke overraskende minder den lydmæssigt meget om min Yamaha receiver fra samme periode. Jeg nøjedes med at teste på AUX igår, men mon ikke jeg kommer til phono-delen snart. Så langt, så godt. Præcist som håbet/forventet.

En sårbarhed ved denne model er volumen-pot'en fra ALPS. Den er utroligt lækker, men hvis den går istykker kan det være svært/dyr at skaffe originalt. Så, fingre krydset for at det holder. So far, so good.
Brugeravatar
Elway

Indlægaf Elway » tirs 28. jan 2025 09:15

Fredmarantz skrev:
...

Jeg har sådan en gammel personlig "læresætning" . "En 100watter på 20 kg går man ikke fejl af" - det kan kun blive godt. Dette var nok i virkeligheden tændt lidt af mine første erfaringer med Accuphase E-202.

Vh
Freddy

Ja, jeg har netop en Accuphase E-202 på min ønskeliste. Så fed. Servicevenlig. Smuk.
Brugeravatar
Elway

Foregående

Tilbage til Bruger-galleri