Technics SU-V6

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Technics SU-V6

Indlægaf Mogens » søn 25. maj 2025 15:24

Hejsa.
Jeg har fundet denne i en genbrugsbutik. Jeg kan ikke gennemskue om det er en ægte klasse A forstærker, eller logoet er noget reklamegejl....håber en aller har bedre viden om den end mig.....
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh. Mogens.
Brugeravatar
Mogens

Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Skagen

Re: Technics SU-V6

Indlægaf Dan63 » søn 25. maj 2025 15:56

Hej Mogens

En ægte en af slagsen bliver ret varm, som f.eks. den Luxman L560 jeg har haft for en del år siden. Denne blev ca. 60 grader ovenpå.
Jeg har haft en Technics fra samme serie som den du spørger til og denne blev kun håndlun.
Fungere den som den skal spiller den ganske fint. Dog skal du lige være opmærksom på højtalerterminalerne, der godt kan drille.

De bedste hilsner Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63

Lokalitet: Brøndby Strand

Indlægaf KenRas » søn 25. maj 2025 18:10

New ClassA er nok mest et marketing stunt, men i følge hvad jeg kan læse i linket nedenfor, så er det også en metode til at holde lidt forspænding på den halvdel (positiv eller negativ) af udgangstrinnet det ikke leverer signalet når den anden halvdel gør det. Jeg har ikke set diagrammet, kun læst beskrivelsen her:

https://audio-database.com/TechnicsPana ... -v6-e.html

I min optik er det IKKE klasse A i normal forstand.
Mvh Kenneth

Sansui and Marantz - The very best, from the East and the West...
Brugeravatar
KenRas

Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Indlægaf Mogens » søn 25. maj 2025 22:06

Tak for svar. Det var også sådan noget salgshalløj jeg havde regnet med...Hvis det virkelig var en Klasse A forstærker var det nok fremgået helt tydeligt. Kan heller ikke helt tyde de forklaringer der er i specificationerne.....Mvh. Mogens
Mvh. Mogens.
Brugeravatar
Mogens

Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Skagen

Tilbage til Vintage transistor-udstyr