Kære alle
Jeg håber i alle har en dejlig sommer.
Jeg vil høre om der er nogen med kendskab til Yamaha NS-2000 - den oprindelige model i kirsebærtræ. Måske endda der er nogen der kunne overveje at sælge deres højttalere. Jeg har fået af vide, at de skulle være aldeles fantastiske. Udstyret med "beryllium-dome-enheder", hvilket giver hastighed og detaljer på niveau med elektrostatiske højttalere. Delefilteret er den eneste svaghed på grund af elektrolytiske kondensatorer — udskiftning med vintage kondensatorer skulle frigøre deres sande potentiale.
Tak
Yamaha NS-2000
- Elway
- Lokalitet: Aalborg
Re: Yamaha NS-2000
Vi har et medlem på Grønland - kan desværre ikke huske navnet - der vist har et sæt. Og så ved jeg hvor der måske er et sæt FX-3 til salg (i hvert fald for et par måneder siden, kan være solgt siden)
Yesterday, I wanted tacos. Today, I had tacos. Follow your dreams...
-
- Lokalitet: Sisimiut
- Geografisk sted: 250km over polarcirklen
Joo jeg har da et par til stå her.De spiller fantastisk ,og jeg har haft dem i flere forskellige sæt ,dog skal den helst have en strømstærk forstærker .De originale er nu i Amerikansk valnød og jeg ved faktisk ikke om de nogensinde er lavet af Yamaha i Kirsebær,jeg har aldrig set nogle .Mine var til renovering hos Yamaha i Japan før jeg fik dem og køre stadig med de originale kondensator og nogle af mine venner i Japan har også deres NS 2000 med de originale ,og jeg har ikke hørt om ret mange der har skiftet dem da det var en god kvalitet kondensatorer man satte i til at starte med
- his067
- Redaktør
- Lokalitet: Aberdeen, Skotland
- Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Der er stor uenighed om Yamahas delefilter. Mange tror at de mange parellelforbundne 3.5 µF kondensatorer er bipolare elektrolytter. Ifølge Morksbeanbag (https://www.diyaudio.com/community/thre ... 70/page-11): 'The NS-2000 didn't have any electrolytics at all'
I NS1000-serien 'the 47uF bass caps are cheap electrolytics. Well worth changing. The 3.5uF caps in the mid section are NOT electrolytics, they are good quality (though there are alot better caps on the market now) self healing metallized paper caps. Open one up and you'll see (as I did with all my 1000M caps) that they are not electrolytics. The tweeter cap (2.7uF) again is a decent quality metallized paper cap, again, there are much better units available now.
'
I NS1000-serien 'the 47uF bass caps are cheap electrolytics. Well worth changing. The 3.5uF caps in the mid section are NOT electrolytics, they are good quality (though there are alot better caps on the market now) self healing metallized paper caps. Open one up and you'll see (as I did with all my 1000M caps) that they are not electrolytics. The tweeter cap (2.7uF) again is a decent quality metallized paper cap, again, there are much better units available now.
'
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
- Elway
- Lokalitet: Aalborg
nemlig - det var dig jeg tænkte på, JMP :-)
Yesterday, I wanted tacos. Today, I had tacos. Follow your dreams...
-
- Lokalitet: Sisimiut
- Geografisk sted: 250km over polarcirklen
Alle kondensatorer er Nichicon i mine delefiltere De er vel i den bedre halvdel