Hvad gør man ved papirkant??
-
- Lokalitet: Esbjerg
Hvad gør man ved papirkant??
Har et par ældre ev sx300 pa højttalere ( håber de er fra før 1986)hvor kantophænget i papir et gået lidt i stykker på den ene. Har før skriftet skum-og gummi- kanter, men aldrig papir - og ville det være muligt helt at undgå at sktifte men bare at reparere. Håber nogle af jer ligger inde med de gyldne svar. På forhånd tak
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
-
- Lokalitet: Midtjylland
- Geografisk sted: Viborg
Re: Hvad gør man ved papirkant??
Eneste mulighed er nok at de skal recones med ny baffel osv. Kit kan f.eks findes her, at gøre det selv kan lade sig gøre med lidt tålmodighed https://shop.promedia.ee/products/ev-85 ... 2718897485
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
- Helikon
- Lokalitet: Randers
Det er nok igang med at lave papmaché af en udtjent enhed med papmembran. Jeg har prøvet at recone EV med deres løsdele system - jeg er ikke fan af det system, man skal virkelig være omhyggelig hvis det skal lykkes, der er meget der kan gå galt uden man opdager det før limen er tørret. Dengang fik man det uden vejledning, men selvfølgelig kan det lade sig gøre som Edge skriver.
Mvh Niels
________________________________________________________________________________________________
2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
________________________________________________________________________________________________
2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
-
Tak for linket Edge. Vil prøve at kigge nærmere på sættet. Fandt noget lignende i USA.Edge skrev:Eneste mulighed er nok at de skal recones med ny baffel osv. Kit kan f.eks findes her, at gøre det selv kan lade sig gøre med lidt tålmodighed https://shop.promedia.ee/products/ev-85 ... 2718897485
Mvh
Senest rettet af Lencofan 22 jul 2025, 15:36, rettet i alt 1 gang.
-
Tak Niels.. det lyder vildt .Måske jeg skal finde en der er dygtigere til det end jeg er..Helikon skrev:Det er nok igang med at lave papmaché af en udtjent enhed med papmembran. Jeg har prøvet at recone EV med deres løsdele system - jeg er ikke fan af det system, man skal virkelig være omhyggelig hvis det skal lykkes, der er meget der kan gå galt uden man opdager det før limen er tørret. Dengang fik man det uden vejledning, men selvfølgelig kan det lade sig gøre som Edge skriver.
Mvh
- Helikon
- Lokalitet: Randers
Ud fra at den allerede er i stykker og du er indstillet på at købe et reconekit, ville jeg for mit eget vedkommende forsøge at reparere kanten. Det værste der kan ske er at du bare følger din oprindelige plan med lidt forsinkelse.Lencofan skrev:Tak Niels.. det lyder vildt .Måske jeg skal finde en der er dygtigere til det end jeg er..Helikon skrev:Det er nok igang med at lave papmaché af en udtjent enhed med papmembran. Jeg har prøvet at recone EV med deres løsdele system - jeg er ikke fan af det system, man skal virkelig være omhyggelig hvis det skal lykkes, der er meget der kan gå galt uden man opdager det før limen er tørret. Dengang fik man det uden vejledning, men selvfølgelig kan det lade sig gøre som Edge skriver.
Mvh
Det er kun for at luften ikke skal have et smuthul at suse ud af, den er stabil nok - og er centreret. Hvis de kun bliver brugt ved stue niveau er det selvfølgelig ikke så kritisk som hvis de skal bruges til det de er beregnet til, så kan de hurtigt blive flået itu. Find en billig PA enhed som papirdoner, måske Tophøj eller Nillerviborg har nogle gamle membraner i skrotkassen.
Det kan være de ovenikøbet har en med korrugeret papir ophæng der kan tildannes med eksperimenteren.
Mvh Niels
- Hackenberg
- Lokalitet: Gilleleje
- Geografisk sted: Nordsjælland
Man kan også lappe huldet med tefilterpose og bogbinderlim.
Med venlig hilsen, Claus.
- his067
- Redaktør
- Lokalitet: Aberdeen, Skotland
- Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Claus: Duer det også til en revne i en Lærredskant (Tannoy 3808)?
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
- ralphandersen
- Lokalitet: Ydby
- Geografisk sted: Thy
Det har jeg i hvert fald gjort på en Vitavox kant: https://vintagehifi.dk/forum/viewtopic. ... 84#p133684 (lidt nede på siden)
Vitavox CN 121 med S3 og Peerless C150Ws i OB, Vitavox Bitone 6201, Vitavox Bitone 3200, El Pipe-O subwoofer. Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Elekit 8900, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
- Hackenberg
- Lokalitet: Gilleleje
- Geografisk sted: Nordsjælland
Ja, hvis du limer hele overfladen af lappen bliver den stærk nok til det hårde arbejde.
Man vinder lidt ved at forsøge at lave folder i lappen før montering.
Med venlig hilsen, Claus.
-
Ih fedt Claus ..Tak det er et forsøg værd
-