Balance potmeter Marantz 2010

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”
Besvar
vantheman
Branchemedlem

Balance potmeter Marantz 2010

Indlæg af vantheman »

Kære alle Min lille baby har knækket en tand eller rettere sagt Min Marantz 2010 har knækket pinden der går ind i balance potmeteret. Jeg kan ikke se anden løsning end at finde et potmeter og sættei. Forslag modtages gerne,men
har jeg ret i at i hvert fald 2010 og 2015 har det samme potmeter Måske flere?
Er der måske nogen der ligger inde med et potmeter. I så fald vil jeg gerne købeBillede
Hav en god dag Med venlig hilsen Jørn Larsen
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Fredmarantz
Redaktør
Lokalitet: Herning

Re: Balance potmeter Marantz 2010

Indlæg af Fredmarantz »

Hej vantheman. Jeg kan ikke hjælpe dig direkte med et potmeter, men måske indirekte. Jeg har travlt lige nu og indtil i morgen aften sent. Jeg prøver at gribe fat i det igen, når jeg kan komme til det. Det er en svær opgave, vil jeg lige sige.
Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
Lokalitet: Herning

Indlæg af Fredmarantz »

Marantz 2010 og 2015 bruger samme type balancepotmeter. De er tæt på umulige at finde i "løs vægt" ind imellem er der folk på Ebay, som har pelset et apparat og sælger dimserne til høje priser. Dette balancepot er desværre velkendt som værende meget dyrt - ikke mindst, hvis man skal have det fra USA.
Har du alle stumperne til det? I givet fald kan du måske gå til en smykkemand/guldsmed og bede denne lodde det fast igen...bare en ide.
Vh
Freddy
Brugeravatar
Helikon
Lokalitet: Randers

Indlæg af Helikon »

Jeg tror godt jeg kan reparere det hvis delene er der.
Billeder hjælper
Min kone er guldsmed så vi har udstyret og materialerne til det in-house. Send en PM hvis det er noget.
Mvh Niels
________________________________________________________________________________________________

2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
vantheman
Branchemedlem

Indlæg af vantheman »

Hej Freddy og Niels og tak for respons. Jeg havde overvejet om jeg kunne lave noget med en minisvejser, men jeg havde ikke tænkt på guldsmedefagets muligheder. Jeg har knappen, men ikke stumpen . Kan man arbejde med det uden at pille potmeteret ud? eller skal det loddes fri? Hav en god aften Med venlig hilsen Jørn Larsen
Besvar