Rega Planar 3

Analog når det bedst
Besvar
PVH
Lokalitet: Østfyn

Rega Planar 3

Indlæg af PVH »

Er der noget som bør skiftes ud over pickup og rem på en Rega Planar 3, hvis man skal have den bedste lyd ud af den. Hvilken pickup vil i anbefale til den.
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
Lokalitet: Frederiksberg
Kontakt:

Rega Planar 3

Indlæg af Sorenki »

PVH skrev: i dag, 08:27 hvis man skal have den bedste lyd ud af den. Hvilken pickup vil i anbefale til den.
Jeg tænker det er et alt for bredt spørgsmål til at du får brugbare svar.
først og fremmest - hvad er "bedste lyd"? - hvad der er "bedst" ift til lyd afhænger jo af ørene og er derfor subjektivt i virkelig høj grad. Dertil kommer at lyden ud af pladespilleren er adskilt fra oplevelsen for den afhænger jo af resten af din signalkæde, højtalere og rum.
og det uden at behandle, hvilken musik du hører, hvad du er "til".

Dernæst er der dena den anden store del: prisen - hvad er dit budget? er du villig til at prøve gamle brugte pickupper, eller vil du have nyt med garanti? Er du afhængig af at kunne låne og prøve, eller villig til at bestille i blinde?

Jeg tænker ikke at det giver mening at du begynder at svare på ovenstående individuelt - det er mest for at understrege at det er et meget bredt spørgsmål som er umuligt at give gode svar på. Her tænker jeg google og chatgpt er mere brugbar end et forum.
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

https://auditur.net
PVH
Lokalitet: Østfyn

Rega Planar 3

Indlæg af PVH »

Det jeg mest tænkte på er om der er nogle komponenter som bør udskiftes. Det er jo ikke nogen ny pladespiller så det kunne jo godt være at nogen af dem blev lidt "trætte" med årene. I båndoptagere er det jo meget normalt at skifte en del komponenter for at forbedre lyden.
JGreen
Lokalitet: Randers

Rega Planar 3

Indlæg af JGreen »

Et billede af den kunne værre godt for der findes lidt forskeligt arme, alt efter hvad årgang den er fra.
Men først den er lavet på en spånplade, det kan gøres beder.
MVH J Green
Brugeravatar
Louis
Lokalitet: Hørning

Rega Planar 3

Indlæg af Louis »

PVH skrev: i dag, 12:49 Det jeg mest tænkte på er om der er nogle komponenter som bør udskiftes. Det er jo ikke nogen ny pladespiller så det kunne jo godt være at nogen af dem blev lidt "trætte" med årene. I båndoptagere er det jo meget normalt at skifte en del komponenter for at forbedre lyden.
Næppe noget der skal skiftes. Det kan dog være pulleyen skal have en smule lim da den kan gå løs på spindlen fra motoren.
Venligst Louis
Brugeravatar
The Canadian
Lokalitet: Jakes Joint
Geografisk sted: Den Fynske Hovedsted
Kontakt:

Rega Planar 3

Indlæg af The Canadian »

Kommer jo enlig an på hvor gamle den er.

Der kan være problemer med slør i armen, løs pully og flade gummiskiver under motoren.
Stuen - Rega RP10 + Athena 3 + IOS / Beogram CD 3500 + Morgen Deva Dac / Tubelab #4 + B&W MPA-1 Mono / B&W DM70 Improved
Kontoret - Thorens TD127 Electronic + SME 3012R + SPU Mono + Stereo / Accuphase E-301 / Accuphase T-103 / KEF Concord-Nordlyd
Besvar