Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion
Besvar
Brugeravatar
KenRas
Lokalitet: Søstrup
Geografisk sted: Nær Holbæk

Hvad snurrer netop nu?

Indlæg af KenRas »

På loppemarked i Lørdags fandt jeg denne fine, lidt ældre, DVD / SACD afspiller for kun 200,-

IMG_5719.jpeg

Den er i fin stand med velfungerende fjernbetjening og den spiller rigtig godt, både DVD, CD og SACD.
Da jeg jo allerede har en Harman-Kardon SACD til quadrofoni, blev denne her sat op i mit stereo setup.

Jeg har faktisk aldrig fået lyttet til SACD formatet i stereo, men jeg må sige at det skuffer ikke.
Dynamikken er fantastisk :thumbsup:

Så her til aften snurrer disse to i stereo:

IMG_5720.jpeg

Forskellen på CD og SACD er følgende:

CD: 16 bit opløsning, sample rate 44100 Hz, 96 dB dynamik
SACD: 20 bit opløsning, sample rate 2,8224 MHz, 120 dB dynamik

Og det kan høres :cool1:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh Kenneth

Sansui and Marantz - The very best, from the East and the West...
Brugeravatar
his067
Redaktør
Lokalitet: Aberdeen, Skotland
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)

Hvad snurrer netop nu?

Indlæg af his067 »

Var det ikke lige netop den model som Goldmund pakkede lidt om og solgte for 20000 euro (eller noget der lignede)?

(nej, ikke helt. Men Lampizator beskriver hvordan han har opgraderet en lignende Pioneer til næsten-Goldmund her: http://www.lampizator.eu/lampizator/REF ... zator.html)
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Soundsmith The Voice, NLE22 med batteriforsyninger, PT Beogram CD7000, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
kbekke
Lokalitet: Vejle

Hvad snurrer netop nu?

Indlæg af kbekke »

Captain Phoenix skrev: 05 apr 2026, 16:09
kbekke skrev: 03 apr 2026, 15:55 ... "noget og ikke nogen" - der med målene 550 x 425 skal stedes...
Det kan vel næppe være andet end en pladespiller.
Og med Ortofon ST80-trafoen nedenunder sikkert én med en eksklusiv pick-up.
Så derfor utvivlsomt et top-værk... Garrad 401? Sony TTS-2250 eller 3000? Eller måske en kraftigt ombygget Lenco L75?
Det er i hvert fald 25% rigtigt gættet :p

Jeg har alt for travlt med nyde at mine mono plader nu lyder bedre end nogensinde til at fortælle historien i andet end telegram-format.

Så kort og godt, er det sådan, at det er Fensten's Sony TTS 3000 med Denon DA-304 tonearm i meget fin hjemmebygget plint, der nu står her udstyret med min trofaste Cadenza Mono. Kontravægten er specielt fremstillet og tillader brug af ekstra tunge pickupper som f.eks. SPU - eller en Cadenza, der i LH-6000 head shell vejer lige godt 26g.

IMG_2549.jpeg

Lyden af den seneste Sinatra-udgivelse på dette værk er simpelthen fuldstændigt fremragende :cool1:

IMG_2551.jpeg

Der er faktisk ikke så meget andet at sige lige nu - der er også en plade, der skal vendes... 8)

IMG_2553.jpeg
Ornithology
Brugeravatar
pqrannes
Lokalitet: Nibe
Geografisk sted: 9240 Nibe

Hvad snurrer netop nu?

Indlæg af pqrannes »

his067 skrev: 05 apr 2026, 23:16 For resten: Tony Williams, Manu Katche, Tony Allen, Peter Erskine, Joe Morello.

Der er også min favorit, Bill Bruford, som efter en tid i Yes, Genesis, og King Crimson pludselig sprang ud som Jazz-trommeslager (og en rigtigt god en! Prøv 'If Summer had its ghosts' hvor han spiller med Ralph Towner og Eddie Gomez)
Ja tak, tak ja. De kommer på listen.

Jeg kom i tanke om at jeg også har et par ualmindeligt vellydende Contemporary Records med Shelley Mannie, så det fordoblede antal af slagtøjsdrevne plader i min samling.

PQR
Thorens/L'Audiophile/Bofa/Goodmans
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
ScanDynacoNut
Lokalitet: Hillerød

Hvad snurrer netop nu?

Indlæg af ScanDynacoNut »

KenRas skrev: 05 apr 2026, 23:43 På loppemarked i Lørdags fandt jeg denne fine, lidt ældre, DVD / SACD afspiller for kun 200,-

IMG_5719.jpeg

Den er i fin stand med velfungerende fjernbetjening og den spiller rigtig godt, både DVD, CD og SACD.
Da jeg jo allerede har en Harman-Kardon SACD til quadrofoni, blev denne her sat op i mit stereo setup.

Jeg har faktisk aldrig fået lyttet til SACD formatet i stereo, men jeg må sige at det skuffer ikke.
Dynamikken er fantastisk :thumbsup:

Så her til aften snurrer disse to i stereo:

IMG_5720.jpeg

Forskellen på CD og SACD er følgende:

CD: 16 bit opløsning, sample rate 44100 Hz, 96 dB dynamik
SACD: 20 bit opløsning, sample rate 2,8224 MHz, 120 dB dynamik

Og det kan høres :cool1:
Fin fangst :thumbsup:
Forskellen på CD og SACD er absolut hørbar.
Desværre har Quadio serien droppet SACD og bruger nu BluRay audio formatet. Forklaringen lyder faktisk rimeligt. Der er flere BluRay afspillere i omløb, end afspillere der kan håndtere SACD. Lidt trist at SACD må lide endnu et skud for boven.
Venligst Brian

Aurex Sysem 15 - Ortofon 445 - ITT 6090S
BG 6000/MMC20CL/MMC6000
JVC 4VN880 - JA-X9 - JT-V6 - SEA V7E
Denon DBP 2012UD - DVD 3930
Dynaco A25X - A25XL
SD 3000 - 4000 - A10 - A20 - A50X
AKAI GX630D SS - 1721L
SONY PS-4750 - SDP-EP 90 ES
Brugeravatar
Cinemad
Lokalitet: Hvalsø
Geografisk sted: Midtsjælland

Hvad snurrer netop nu?

Indlæg af Cinemad »

Hvis udgangspunktet er trommeslageren, må man - i hvert fald efter min mening - ikke snyde sig selv for at lytte til Jon Hiseman.

Han var trommeslager i flere prog rock grupper, bl.a. i Colosseum, der har lavet en af mine absolut yndlingsplader "Valentyne Suite"
Valentyne Suite.jpg
Jeg ved godt at udgangspunktet for Peter var Jazz- musik hvor trommeslageren styrer slagets (slagenes) gang.
Men han indspillede også mere end femten LP'er med sin kone, jazz saxofonisten Barbara Thompson.
Learning by doing wrong.
Fensten
Lokalitet: Brabrand

Hvad snurrer netop nu?

Indlæg af Fensten »

kbekke skrev: 06 apr 2026, 00:38
Så kort og godt, er det sådan, at det er Fensten's Sony TTS 3000 med Denon DA-304 tonearm i meget fin hjemmebygget plint, der nu står her udstyret med min trofaste Cadenza Mono. Kontravægten er specielt fremstillet og tillader brug af ekstra tunge pickupper som f.eks. SPU - eller en Cadenza, der i et tung headshell
Nu er det jo retteligt din :)
IMG_0161.jpeg
IMG_0160.jpeg

Jeg har endeligt fået både Frank Sinatra og Dimitri From Paris ind af døren første dag på job efter påske.
Virkelig dårlig timing!

Jeg er ikke nået igennem Frank endnu, men det kan næsten kun være godt.

Dimitri From Paris “Sacrebleu” er en hyldest til alle Franskmænd og Franskdamer, franske fristelser, Paris og Macron.

Det er simpelthen et af soundtrackene til Paris og store dele af min tid på AAA.

Det er fræk, det er funky og det er meget, meget fransk. Det er så lækkert 8)

Højdepunkterne er “Sacre Français” og “Un very stylish fille” og så alle de andre numre. Det er en LP, der bedst lyttes fra A til Å

Skulle i løbe ind et eksemplar, hos jeres lokale pladepusher må i endelig samle det op.

God aften,

Fensten
Sansui, Sony, Leak, Fisher, Garrard, Tannoy.
Brugeravatar
KenRas
Lokalitet: Søstrup
Geografisk sted: Nær Holbæk

Hvad snurrer netop nu?

Indlæg af KenRas »

I dag landede denne SACD her på matriklen og jeg har været spændt på hvordan sådan en klassiker lyder i quadrofoni. Og den skuffer ikke :cool1:

Den udkom jo i Marts 1972 og i samme år udkom der også en version i det quadrofoniske SQ format. SACD’en har både et stereo format og et multi-kanals format og udkom i 2003.

Især nummeret “Lazy” er helt fantastisk i quad formatet :thumbsup:

IMG_5723.jpeg

IMG_5724.jpeg
Mvh Kenneth

Sansui and Marantz - The very best, from the East and the West...
Brugeravatar
ScanDynacoNut
Lokalitet: Hillerød

Hvad snurrer netop nu?

Indlæg af ScanDynacoNut »

Har et eksemplar på vej - glæder mig :p
Venligst Brian

Aurex Sysem 15 - Ortofon 445 - ITT 6090S
BG 6000/MMC20CL/MMC6000
JVC 4VN880 - JA-X9 - JT-V6 - SEA V7E
Denon DBP 2012UD - DVD 3930
Dynaco A25X - A25XL
SD 3000 - 4000 - A10 - A20 - A50X
AKAI GX630D SS - 1721L
SONY PS-4750 - SDP-EP 90 ES
Fensten
Lokalitet: Brabrand

Hvad snurrer netop nu?

Indlæg af Fensten »

Dagens lp’er fra Record Store Day Imusic Aarhus.

Trods ankomst en god time før åbning var der en laaang kø af mennesker foran.

Trods den lange kø, gik jeg ikke forgæves. Jeg fik hvad der stod på ønskeliste. Tak Imusic :cool1:

Phoenix “United” Fransk indiepop anno 2000
Jeff Buckley “live at Olympia”

Og så de to, som røg oveni.

Miles Davis “The New Sounds” - Her i selskab med Art Blakey, Tommy Potter, Jackie Mclean og Walter Bishop. En strålende 10 tommer.

Sidst men ikke mindst Jack Johnson og Hermanos Guiterraz en 7’ single som er god men grundet formatet ikke får meget spilletid. Men i kurven røg den.

Alt i alt en god morgen i Skejby/Lystrup/Risskov

Mvh.

Fensten
IMG_0194.jpeg
IMG_0193.jpeg
IMG_0196.jpeg
Sansui, Sony, Leak, Fisher, Garrard, Tannoy.
Besvar